روز یکشنبه روز ملی برانکو ایوانکوویچ بود. سرمربی کروات و اسبق سرخ ها ابتدا در توییتر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد و سپس یک منبع آگاه موضوع سرمربی شدن او را تایید کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۲۹
آپشن های یک پروفسور خوشبخت در ایران!

به گزارش جام جم آنلاین ، بعد از انتشار خبرهای متعدد پیرامون سرمربی شدن این کروات در تیم ملی فوتبال ایران به جای مارک ویلموتس حالا نوبت به فدراسیون فوتبال بود که در قبال انتشار این خبر در سایت های مختلف خبری واکنش نشان بدهد. البته این واکنش کاملا دوپهلو بود و ثابت کرد که برانکو به زودی از سوی فدراسیون فوتبال رسما سرمربی تیم ملی می شود.

صد البته این جابجایی هزینه بسیار سنگینی بر روی دست فدراسیون فوتبال ایران می گذارد. هر چه باشد یک مربی خارجی گران قیمت می رود و یک مربی خارجی گران قیمت دیگر می آید. ویلموتس هزینه سنگینی بر روی دست فدراسیون فوتبال گذاشت و برانکو هم به عنوان جانشین او نیز قطعا ارزان نخواهد بود و اتفاقا اکنون انتظاراتش از فوتبال ایران خیلی بیشتر از گذشته است. اینکه برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی اخراجی الاهلی چه قراردادی و با چه مبلغی با فدراسیون فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی می بندد را نمی دانیم اما خوب مطلع هستیم که آپشن های پروفسور خوشبخت در موقعیت جدیدش در ایران چه خواهد بود. مبلغ قرارداد او کمی کمتر از مبلغ قرارداد ویلموتس خواهد بود.

او مبلغی را هم تحت عنوان پاداش صعود احتمالی به دور دوم مقدماتی جام جهانی و سپس جام جهانی 2022 قطر خواهد گرفت که از دیگر آپشن های قرارداد احتمالی او با فدراسیون پنج ستاره ایران خواهد بود!

از تمام اینها بگذریم به قانونی می رسیم که فقط در فوتبال ایران کاربرد دارد؛ پرداخت مالیات یک بازیکن و یا یک مربی خارجی از سوی فدراسیون و یا باشگاه! در تمام فوتبال دنیا این مربی و بازیکن هستند که باید دست به جیب شوند و مالیات خود را بپردازند. در تمام سال های گذشته شاهد این بودیم پای چه ستاره‏های بزرگی که به دلیل عدم پرداخت مالیات به دادگاه باز نشد. از کریستیانو رونالدو گرفته تا لیونل مسی و لوکا مودریچ. این سوپراستارها هم هرگز پای باشگاه های خود را وسط نکشیدند و خودشان مشکل را حل کردند. اما در ایران پرداخت مالیات به عهده باشگاه و فدراسیون است و به همین دلیل از همین حالا پرداخت مالیات برانکو ایوانکوویچ یکی از آپشن های درخشان قرارداد احتمالی اوست.

برانکو مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را تکذیب می کند و چقدر این تکذیب کردن بد است. چند روز دیگر او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می شود و خیلی خوب است همان روز از این کروات بپرسیم اگر مذاکره ای با فدراسیون نداشته چطور یک شبه سرمربی شده است؟ به هر حال خیال برانکو راحت است. او قرار است یک قرارداد خیلی خوب ببندد. هم هواداران زیادی دارد و هم پول خوبی می گیرد. مالیاتش هم قرار است پرداخت شود و پاداش های کلانی هم بابت صعود تیم ملی به دور دوم مقدماتی و البته جام جهانی خواهد گرفت.

اما همه اینها را کنار بگذارد و ببیند اگر تیم ملی به جام جهانی نرفت چه؟ از همه این حرف ها گذشته بهتر است همانند هواداران پرسپولیس از آمدن احتمالی او خوشحال باشیم و گمان کنیم بحران تیم ملی با پروفسور حل می شود. او می تواند خرابکاری های مارک ویلموتس را جبران کند یا اینکه فقط آمده یک هزینه سنگین دیگر روی دست فدراسیون فوتبال ایران بگذارد و برود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید چند ماه دیگر هم صبر کنیم. امیدواریم پاسخ به این سوال منفی باشد چرا که در غیراینصورت فوتبال ملی به مدت سه سال دیگر هیچ کار و برنامه ای نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها