به دنبال آن‌که منابع لبنانی از توافق سه حزب اصلی این کشور بر سر نامزدی «محمد الصفدی» برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان خبر دادند، برخی منابع دیگر از موافقت او خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۵۹

انتصاب نخست‌وزیر جدید شاید بتواند اوضاع ناآرام این کشور را تا حدودی آرام کرده و به بخشی از مطالبات شهروندان معترض این کشور پاسخ دهد. اعتراضات لبنان که از دو ماه پیش شروع شده بود همچنان ادامه دارد.
این در حالی است که حسن حردان، تحلیلگر سیاسی لبنانی در سخنانی اعلام کرد سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، علی خلیل، وزیر دارایی این کشور و حاج حسین خلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب‌ا... لبنان پس از گفت‌وگوهای مفصل بر سر نامزدی محمد الصفدی، وزیر دارایی پیشین و تاجر لبنانی برای تصدی منصب نخست‌وزیری این کشور توافق کردند. به گفته حردان، دولت الصفدی تکنو-سیاسی خواهد بود. از سوی دیگر، جبران باسل، وزیر خارجه لبنان از موافقت الصفدی با پیشنهاد تصدی پست نخست‌وزیری این کشور خبر داد. محمد الصفدی ۷۵ ساله سیاستمدار و بازرگان لبنانی است و در چندین دولت به عنوان وزیر شرکت داشته است. همزمان با انتشار این خبر تعدادی از معترضان لبنانی مقابل منزل او در طرابلس واقع در شمال لبنان تحصن و مخالفت خود را با نامزدی او اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها