هفته دهم لیگ برتر با تداوم شادی آبی‌های تهران و تیره‌روزی‌های تراکتور همراه بود

تعطیلات با ترس از ویروس فیفا

هفته دهم لیگ برتر طی روزهای دوشنبه 13 تا جمعه 17 آبان برگزار شد تا پرونده این هفته هم بسته شود. این هفته تقریبا همه تیم‌های بالانشین نتایج خوبی گرفتند. تراکتور که چند هفته‌ای است نتایج خوبی نمی‌گیرد، این هفته هم مقابل سپاهان تن به شکست داد تا کاملا از کورس رقابت با صدرنشینان جا بماند. تیم اول تبریز که آرام آرام راه صدر جدول را در پیش گرفته بود، در سه هفته اخیر سه شکست پیاپی را مقابل صنعت نفت آبادان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان تجربه کرد تا 9 امتیاز حیاتی را از دست بدهد. به‌جز تراکتور، دیگر مدعیان نتایج خوبی گرفتند. سپاهان که این فصل با خریدهای خوب و گرانقیمت، اسب خود را برای قهرمانی زین کرده، مقابل تراکتور به برتری 2 بر صفر رسید. شهر خودرو که هنوز بازی عقب‌افتاده‌اش مقابل گل‌گهر را پیش رو دارد، در مشهد مقابل تیم خوب پارس جنوبی جم با یک گل پیروز شد، پرسپولیس در برابر فولاد به برتری رسید و استقلال هم تیم شایسته صنعت نفت آبادان را با پنج گل مغلوب کرد تا به روند خوب هفته‌های اخیر تداوم دهد. این نتایج خوب، همه را به ادامه رقابت‌های لیگ برتر امیدوار کرد؛ اما با فرارسیدن روزهای فیفا همه با نگرانی به هفته یازدهم لیگ برتر نگاه می‌کنند. پرسش اصلی هواداران فوتبال در ایران این است: نکند ویروس روزهای فیفا دامن لیگ ایران و تیم‌هایی را بگیرد که این روزها تازه به راه افتاده‌اند؟ هفته یازدهم به ما پاسخ می‌دهد که این نگرانی‌ها تا چه حد درست است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۰۱

سید گل نمی‌خورد
شهر خودرو اگر بازی هفته هشتم خود مقابل گل‌گهر را با برد پشت سر بگذارد، به تنهایی در صدر جدول قرار خواهد گرفت. یکی از دلایل موفقیت شهر خودرو در این روزها، سیدمهدی رحمتی است.
رحمتی که در انتقالی پرسروصدا به مشهد رفت و حاشیه‌های جدایی او حتی ماه‌ها بعد هم دامن استقلال را رها نکرد و به مشاجره وریا غفوری و علی خطیر کشیده شد، این روزها در شهر خودرو روزهایی آرام را می‌گذراند. او آخرین بار در دقیقه 32 بازی هفته پنجم لیگ در شهر مسجد سلیمان مقابل نفت گل خورد و یکی از دلایل مهم اقتدار خط دفاعی شهر خودرو در این فصل به شمار می‌آید.
رحمتی در هفته ششم مقابل پرسپولیس، در هفته هفتم مقابل ذوب‌آهن، در هفته نهم مقابل سایپا و در هفته دهم مقابل پارس جنوبی جم گل نخورد.
اگر رحمتی در بازی عقب‌افتاده هفته هشتم مقابل گل‌گهر هم دروازه خود را بسته نگه دارد، با احتساب 58 دقیقه بازی با نفت مسجد سلیمان به رکورد 508 دقیقه کلین‌شیت‌های پیاپی دست پیدا می‌کند.

دنیزلی می‌ماند؛ اما...
مصطفی دنیزلی بعد از سال‌ها دوری از فوتبال ما، دوباره به ایران و لیگ برتر برگشت. او بعد از دو حضور موفق روی نیمکت پاس و پرسپولیس برای چهار سال ایران را ترک کرد و بعد دوباره به پرسپولیس رفت. حضوری که البته زیاد ماندگار و موفق نبود و او به‌دلیل جنگ و ناسازگاری با یک چهره مشهور محبوب، مجبور شد مشکلات خانوادگی را بهانه کند و از ایران برود.
هفت سال زمان برد تا دنیزلی دوباره به ایران برگردد. او به تبریز رفت و این بار تلاش کرد تراکتور را به صدر ببرد؛ اما مشخص نشد چرا یکباره تیم او آن‌قدر ضعیف شد که در پنج هفته تنها 4 امتیاز گرفت و 11 امتیاز از دست داد.
محمدرضا زنوزی مالک تراکتور در پاسخ به شایعه‌های موجود در فضای مجازی گفت: دنیزلی تا پایان فصل در تراکتور می‌ماند. مشخصا او تا پایان فصل در تراکتور می‌ماند؛ اما فضایی که اخیرا به‌وجود آمد ثابت کرد او هم نمی‌تواند تراکتور را قهرمان کند.
دنیزلی آن طور که زنوزی گفت تا پایان فصل در تراکتور می‌ماند؛ اما بی‌تردید زنوزی از همین حالا به دنبال یک مربی نامدار برای فصل بعد می‌گردد؛ مربی نامداری مثل برانکو که گفته می‌شود خودش هم بی‌میل نیست به ایران برگردد.

موقعیت خطرناک علی منصور
علیرضا منصوریان این روزها در ذوب‌آهن اوضاع مناسبی ندارد. مردی که با ذوب‌آهن به آسیا رفت و نتایجی درخشان گرفت، این روزها در اصفهان مدام شکست را تجربه می‌کند.
ذوب‌آهن علیرضا منصوریان در هفته نهم مقابل تیم بحران‌زده شاهین شهرداری بوشهر به برتری
2 بر صفر رسید تا 3 امتیاز به 4 امتیاز قبلی اضافه کند. این 7 امتیاز فقط توانسته ذوب‌آهن را بالاتر از شاهین شهرداری بوشهر و گل‌گهر سیرجان قرار دهد.
رده چهاردهم ذوب‌آهن اصلا در حد نام این تیم نیست و به همین دلیل مدام در اصفهان درباره اخراج منصوریان حرف می‌زنند. گفته می‌شود مدیران ذوب‌آهن، مذاکرتی با منصور ابراهیم‌زاده داشته‌اند.

باز هم فقر گل
در هفته دهم لیگ برتر 15 بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت. این تعداد گل، میانگین 875/1 گل در هر بازی را نشان می‌دهد. این عدد البته به نسبت آمار فاجعه‌بار هفته نهم بهتر است. در هفته نهم ده گل در سه بازی به ثمر رسید و میانگین 25/1 گل در هر بازی را ثبت کرد. هفته دهم گرچه به نسبت هفته نهم بهتر بود؛ اما باز هم تا استاندارد قابل قبول فوتبال دنیا فاصله دارد.

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر
دروازه‌بان: سیدحسین حسینی (استقلال)
مدافعان: سعید آقایی (سپاهان)، وریا غفوری (استقلال)، حجت حق‌وردی (پیکان) و رضا علیاری (نساجی)
هافبک‌ها: مهدی کیانی (سپاهان)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، قائم اسلامی‌خواه (ماشین‌سازی)، حسین مهربان (شهر خودرو)
مهاجمان: شیخ دیاباته و مهدی قائدی (استقلال)
بازیکنان ذخیره: سیدمهدی رحمتی (شهرخودرو)، فراز امامعلی (پیکان)، محمد دانشگر (استقلال)، میلیچ (استقلال) و سجاد شهباززاده (سپاهان)

انتقاد یحیی از فهرست ویلموتس
یحیی گل‌محمدی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، با انتقاد از فهرست اخیر ویلموتس گفت: ما اگر گل‌گهر را ببریم،‌ به صدر جدول صعود می‌کنیم، اما یک بازیکن شهر خودرو هم به تیم ملی دعوت نشده است. امیدوارم نگاه بهتری به تیم ما باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با وحید هاشمیان برای دعوت بازیکنان شهر خودرو به تیم ملی صحبت کرده است یا خیر، بیان کرد: حدود 20 روز پیش با او صحبت کردیم که هاشمیان گفت حداقل یک بازیکن شهر خودرو می‌تواند به تیم ملی اضافه شود. او نظر خیلی مثبتی داشت، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بازیکنی از ما به تیم ملی دعوت نشد.

حسن‌زاده از کمیته انضباطی فوتبال رفت
رئیس فدراسیون فوتبال با تقدیر از زحمات و تلاش‌های اسماعیل حسن‌زاده در دوران تصدی ریاست کمیته انضباطی، با توجه به انتصاب وی در مسؤولیت جدید به عنوان معاون قضایی و رئیس حوزه ریاست کل دادگستری استان تهران با استعفای نامبرده موافقت کرد.
این موضوع ابتدا در شهریورماه گذشته با مخالفت رئیس فدراسیون همراه شد اما در ادامه با درخواست دوباره دادگستری استان تهران در مهرماه با آن موافقت شد. سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون در روزهای آتی معرفی خواهد شد.

کالدرون یک جلسه محروم شد
کمیته انضباطی پس از بررسی مصاحبه گابریل کالدرون که گفته بود، امیدوارم نتیجه در زمین فوتبال تعیین شود و برای تیم خاصی نتایج را در خارج از زمین بازی تعیین می‌کنند، طبق ماده 71 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را مصداق افترا و نشر اکاذیب دانسته و وی را به یک جلسه محرومیت از مسابقه رسمی تیم خود محکوم کرد. ضمنا به این مربی تذکر داده می‌شود چنانچه این رفتار در آینده ادامه داشته باشد مجازات‌های شدیدتری برای او در نظر گرفته می‌شود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها