روز گذشته در خبرها آمد که امیر علی اکبری ورزشکار مشهور ایرانی رشته MMA به دلیل تحریم های آمریکا دیگر نمی تواند در رقابت های UFC شرکت کند اما اکنون اخبار جدیدی شنیده می شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۹۱
شایعه بزرگ درباره ورزشکار ایرانی ؛ تحریم آمریکا یا دوپینگ؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرهای جدید حاکی از این است که منع او از حضور در رقابت های UFC به دلیل دوپینگ است نه تحریم های آمریکا.

بر اساس گزارش sherdog به این دلیل قرارداد امیر علی اکبری با UFC لغو شده که او پیش از این در کشتی دو بار دوپینگ کرده و با محرومیت مادام العمر روبرو شده بود. بر اساس قوانین ورزشکاران دوپینگی و کسانی که مادام العمر محروم هستند نمی توانند در UFC فعالیت داشته باشند.

البته این ماجرا زوایای مختلفی دارد.

نخست آنکه اگر علی اکبری می داند دلیل کنار گذاشتنش از UFC چه بوده چرا پای تحریم را وسط می کشد؟ او نمی داند با یک تحقیق ساده می توان ماجرا را فهمید؟

نکته دیگر به سازمان UFC برمی گردد. در گزارش سایت sherdog آمده که UFC به محض اینکه متوجه شده علی اکبری سابقه دوپینگ دارد او را محروم کرده است. سوال بزرگ این است که UFC به عنوان یک نهاد بزرگ و معتبر ورزشی چطور نمی دانسته امیر علی اکبری که کشتی گیر مطرحی بوده قبلا دوپینگ کرده است؟ بی اطلاعی این سازمان غیرقابل باور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها