پرسپولیس و استقلال در شرایطی که همچنان با مشکلات ناشی از جذب بازیکنان خارجی دست به گریبان هستند، در فصل جاری نیز باید پول زیادی بابت این موضوع هزینه کنند.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۴۸
هزینه خارجی‌های سرخابی؛ ۲۰ میلیارد ناقابل!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم،در سال‌های اخیر بازیکنان خارجی زیادی به تیم‌های مختلف لیگ برتری آمده‌اند، اما شاید تعداد کمی از آنها توانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشند.

برای بررسی تک‌تک بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری زمان زیادی نیاز است، اما می‌توان به خارجی‌های استقلال و پرسپولیس اشاره کرد، تیم‌هایی که به دلیل داشتن میلیون‌ها هوادار همیشه در کانون توجه قرار دارند.

باشگاه استقلال در صدر جذب بازیکنان خارجی در سه فصل اخیر بوده است. خیلی‌ها از این بازیکنان بعدها از استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبا‌ت‌شان شکایت کرده‌ و دردسرهای زیادی را برای این باشگاه ایجاد کردند. پادوانی، رابسون جانواریو، جپاروف، تیام، بویان نایدونف، الحاجی گرو، نیومایر، ایسما گونکالوس، پاتوسی، گادوین منشا، طارق همام، شیخ دیاباته و میلیچ ۱۳ بازیکنی بودند که در سه فصل اخیر به استقلال پیوستند و از میان آنها تنها سه، چهار بازیکن عملکرد خوبی داشتند.

پرسپولیس هم البته دست کمی از استقلال ندارد. در سه، چهار فصل اخیر بازیکنانی چون مایکل اومانیا، جری بنسون، آنتونیو گولچ، الکساندر پلی‌یانسکی، ولادیمیر پریمیوف، رادوشوویچ، گادوین منشا، بشار رسن، بودیمیر و جونیور پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.

استقلال این فصل دو بازیکن خارجی به نام‌های شیخ دیاباته از کشور مالی و هروویه میلیچ از کرواسی را به خدمت گرفته است. دیاباته در تیم‌هایی چون بوردو فرانسه بازی کرده و میلیچ نیز سابقه بازی در ناپولی ایتالیا، روستوف روسیه و المپیاکوس یونان دارد. این دو بازیکن سابقه فوتبالی خوبی دارند و نمی‌توان گفت که بازیکنان بی‌کیفیتی هستند، اما در ایران و استقلال عملکرد متوسطی از خود نشان داده‌اند.

پرسپولیس سه بازیکن خارجی به نام‌های رادوشوویچ، بشار رسن و جونیور دارد. دروازه‌بان کروات پرسپولیس ذخیره علیرضا بیرانوند است، اما هر زمان درون دروازه قرار گرفته، عملکرد بدی نداشته است. بشار رسن هم امسال مشکلات زیادی داشته و هنوز نتوانسته برای سرخ‌پوشان عملکرد مثبتی داشته باشد. جونیور اما وضعیت اسفناکی دارد و نمونه بارز بازیکن بی‌کیفیت است.

قرارداد دیاباته با استقلال دو ساله و برای هر فصل ۵۰۰ هزار دلار است و میلیچ نیز قرارداد دو ساله و هر فصل 250 هزار دلار است. مجموع رقم قرارداد این فصل آنها با استقلال ۷۵۰ هزار دلار بوده که با احتساب دلار ۱۱ هزار تومانی چیزی در حدود ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای استقلال آب می‌خورد. قرارداد جونیور با پرسپولیس ۵۰۰ هزار یورو، بشار ۲۵۰ هزار دلار و رادوشوویچ ۲۲۰ هزار یورو است که با احتساب یوروی ۱۲ هزار تومانی ۱۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان خواهد شد. در واقع با یک حساب سرانگشتی مجموع هزینه‌های ۵ بازیکن استقلال و پرسپولیس در لیگ نوزدهم ۱۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان می‌شود.

جذب بازیکنی بی‌کیفیت همانند جونیور با قیمت ۵۰۰ هزار یورو در حالی صورت گرفته که پرسپولیس همانند بسیاری از تیم‌های دیگر با مشکلات مالی شدیدی مواجه هستند. آیا بازیکنان ایرانی کیفیتی بدتر از جونیور دارند؟ بازیکن خارجی اگر به ایران می‌آید باید یک سروگردن بالاتر از ایرانی‌ها باشد اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بازیکنانی بی‌کیفیت به فوتبال ایران می‌آیند و مدیرانی که این نفرات را آورده‌اند نیز هیچ‌گونه بازخواستی نمی‌شوند. در استقلال بازیکنانی چون سجاد آقایی و مهدی قائدی که قراردادشان روی هم زیر یک میلیارد است تا اینجای فصل ۶ گل برای استقلال به ثمر رسانده‌اند و در پرسپولیس نیز مهدی عبدی در دربی ۹۰ زننده گل برتری پرسپولیس بود. در واقع ایران پر از استعداد است به شرط آنکه چشمی باشد که آنها را ببیند و دلالی نباشد که در باشگاه‌ منافع خودش را در نظر بگیرد.

پرسپولیس و استقلال در شرایطی امسال هم بازیکن خارجی گرفته‌اند که هنوز پرونده بازیکنان خارجی قبلی‌شان بسته نشده و هر روز خبرهای جدیدی در این باره منتشر می‌شود. تنها باید اظهار امیدواری کرد که بازیکنان فعلی خرجی اضافه روی دست سرخابی‌ها نگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها