پیروزی مقابل ایران همیشه و در هر شرایطی برای هر یک از تیم های منطقه یک افتخار بزرگ است.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۸۸
در انتظار جبران مافات از سوی «خوک جنگی»

به گزارش جام جم آنلاین ، العمری یکی از خبرنگاران قطری بعد از پیروزی شب گذشته بحرین مقابل ایران در انتخابی جام جهانی 2022 توییت زد: بحرین باز هم تیمی را برد که با پرتغال مساوی کرد.

صرف نظر از این مقایسه های بیهوده فوتبالی باید گفت که کمتر کسی تصور می کرد تیم ملی فوتبال ایران با سرمربی جدیدش یعنی مارک ویلموتس به بحرین ببازد و موقعیت خود را در صدر گروه خودش از دست بدهد. تیم ملی ایران بعد از پیروزی 14 بر صفر مقابل کامبوج همه را نسبت به این موضوع که به عنوان صدرنشین صعود می کند ، مطمئن کرده بود. اما این چنین نشد. حداقل اکنون شاهد این هستیم که شاگردان ویلموتس جای خود را در صدر جدول از دست داده‎اند. هم اکنون در گروه سومی مقدماتی جام جهانی 2022 تیم ملی عراق صدرنشین است. این تیم روز گذشته با نتیجه چهار بر صفر کامبوج را برد.

به هر حال تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل بحرین تن به شکست داد که حتی مساوی هم نتیجه خوبی برای این تیم تلقی نمی شد. شاگردان ویلموتس روز گذشته خیلی بد بازی کردند و نتوانستند فوتبالی چشم نواز را به نمایش بگذارند. تیم ایران حالا دست خالی از منامه به تهران برگشته است آن هم در حالی که صدرنشینی در این گروه را از دست داد. ایران هم اکنون با دو برد و یک باخت شش امتیاز گرفته و تیم سوم گروه است. سوم بودن در چنین گروهی خیلی خطرناک است به خصوص حالا که تیم های عراق و بحرین انگیزه ای دو چندان برای ادامه کار پیدا کرده اند به خصوص تیم ملی بحرین که برد بسیار باارزش و مهم مقابل ایران ثبت کرده. هم عراق و هم بحرین هر دو هفت امتیازی هستند. واقعیت این است که باید نسبت به ادامه کار تیم ملی فوتبال ایران نگران بود. اختلاف امتیاز با تیم های اول و دوم جدول فقط یک امتیاز است اما فراموش نکنیم علاوه بر انگیزه‎های زیاد شده دو تیم، بازی بعدی ایران هم قرار است در خاک عراق برگزار شود.

عراق و بحرین هم با 7 امتیاز در رده‌های دوم وسوم جدول ایستاده‌اند. در نگاه اول، اختلاف یک امتیازی با این دو تیم چندان خطرناک به نظر نمی‌رسد اما وقتی به یاد می‌آوریم که بازی بعدی ایران در عراق و مقابل تیم ملی این کشور برگزار می‌شود کمی نگران می‌شویم. ایران به بحرین باخته، شکست مقابل عراق هم اتفاقی غیرممکن نیست. ترس از این وجود دارد که همان بلایی که بحرین سر ایران آورد، عراق هم بیاورد. اگر این اتفاق رخ دهد آنگاه عراق 10 امتیازی می شود. بحرین هم می تواند با برتری مقابل هنگ کنگ مثل عراق 10 امتیازی شود که با این شرایط اوضاع شاگردان ویلموتس بحرانی خواهد شد. در واقع باید گفت از همین الان هم کار ایران به اما و اگر کشیده است. خوب می دانیم حذف از این مرحله یعنی چه، یعنی بر باد رفتن یک نسل خوب فوتبالی و از دست دادن یک جام جهانی دیگر که صعود به آن از هر زمانی آسان تر شده است.

در واقع با باخت احتمالی ایران به عراق و رخ ندادن شگفتی دیگری، شرایط جدول در فاصله دو هفته آخر مسابقات به شکلی خواهد بود که ایران حداقل یک امتیاز کمتر از دو تیم عراق و بحرین خواهد داشت و دو باز آخر شاگردان ویلموتس مقابل بحرین و عراق حکم بازی‌های مرگ و زندگی را خواهد داشت.

باید نگران بود اما وقتی به توانایی های ملی پوشان و البته ویلموتس فکر می کنیم خیالمان راحت تر می شود. حتما دلیلی داشته که رسانه های هلندی، بلژیکی و آلمانی به ویلموتس لقب خوک جنگی داده بودند. او می تواند بجنگد و ایران را پیش از اینکه به طور کامل وارد بحران شود، از آن خارج کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها