این روزها دوره های عملی و اجرایی آموزشگاه ها بیش از دوره های تئوری و آکادمیک دانشگاه ها به کار می آیند چرا که در یک آموزشگاه معتبر سرفصل های ویژه بازار کار آموزش داده می شود و کارآموز با واقعیت های شغلی بهتر آشنا می شود.
کد خبر: ۱۲۳۲۳۶۱
آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و آموزش نصب کولر گازی از 0 تا 100

این همان مسئولیتی که آموزشگاه فن آموزان از سال 1389 به عهده گرفته است و تا به امروز توانسته کارآموزان زیادی را وارد بازار کار نماید.

در این مقاله شما را با آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ، آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات تخصصی موبایل آشنا خواهیم نمود.

اگر شما هم جزو علاقه مندان یادگیری فنون کار هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

بردهای الکترونیکی در دستگاه های برقی مشابه مغز کار می کنند. از طرفی خرابی یک برد و تعویض آن می تواند هزینه هنگفتی را بر دست مصرف کننده بگذارد. بنابراین دوره آموزش تعمیرات برد یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی آموزشگاه فن آموزان است. در این دوره شما با نحوه تعمیر بردهای الکترونیکی به طور اجرایی و عملی آشنا خواهید شد و با کمک استاد کار تعمیر انواع بردهای الکترونیکی را امتحان خواهید کرد.

نحوه تعمیر بردهای الکترونیکی

برد یخچال با برد لب تاب شبیه هم نیست ولی اصول تعمیر همه آن ها مشابه هم است. اصولی که یک تعمیرکار وارد باید به نحوه اجرای آن به خوبی واقف شود. به جز این دانش و مهارت که در کلاس اجرایی فرا خواهید گرفت و دقت در حسن انجام کار مهم‌ترین ویژگی تعمیر بردهای الکترونیکی است.

مراحل و چهارچوب آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

چهارچوب تعمیر بردهای الکترونیکی در مراحل زیر خلاصه می شود:

مرحله اول: جدا کردن صحیح برد از دستگاه و بدنه، به گونه ای که برد دچار خرابی و شکستگی نشود.

مرحله دوم: بررسی اتصالات، به گونه ای که تعمیرکار مطمئن شود که اتصالات بین اجزای برد دچار قطعی نشده است.

مرحله سوم: اطمینان از تمیز بودن برد، به گونه ای که تعمیرکار مطمئن شود که هیچ جزء خارجی وارد برد نشده است.

مرحله چهارم: بررسی سوختگی قطعات، برخی اوقات سوختن یک قطعه با شکل ظاهری قطعه قابل تشخیص است.بنابراین تعمیرکار موظف به شناسایی آن قطعه می باشد

مرحله پنجم: کار با مولتی متر و تجهیزات مونتاژ، به گونه ای که قطعه مشکل دار شناسایی شود.

به طور کلی هرچه یک برد کوچک تر طراحی شده و از اجزای بیشتری تشکیل شده باشد، تعمیر آن پیچیده تر و مشکل تر خواهد شد. بنابراین نمی توان توقع داشت که تمامی بردهای الکترونیکی تعمیر شوند. ولی با دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی می‌توان گفت که اصول تعمیر هر بردی آموزش داده شده است. آموخته هایی که با مهارت و تمرین هنرجو کامل تر می گردند.

آموزش نصب کولر گازی

با گرم شدن هوا خرید کولر گازی رونق می گیرد. همین رونق بازار نصب و تعمیر کولرهای گازی باعث شده که شغل نصب کولر گازی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. البته برخی از نصابان کولر گازی تنها با یک برند خاص کار می کنند و برخی دیگر به‌صورت آزاد فعالیت می نمایند. در هر صورت آموزش نصب کولرگازی می تواند مقدمه خوبی برای ورود به بازار کار نصب کولر گازی محسوب شود.

نحوه نصب کولر گازی

کولر گازی از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش مهمی از آموزش کولر گازی به شناسایی محل نصب کولر برمی‌گردد. به طور مثال بخش داخلی کولر گازی باید در نقطه ای از خانه نصب گردد که کمترین اتلاف انرژی متوجه آنجا است و دیوار به خوبی تحمل وزن کولر گازی را دارد. در مورد یونیت خارجی نکات ایمنی اهمیت بیشتری پیدا می کند. به طور مثال یونیت خارجی از محل نشت گاز و دود باید دور باشد و همچنین نباید در کنار آنتن تلویزیون قرار گیرد چراکه امواج ساطع شده از آنتن می تواند عملکرد تهویه هوای کولر گازی را مختل نماید. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در هنگام نصب کولر گازی، قرار دادن یونیت خارجی بر روی یک پد پلاستیکی با ارتفاع مناسب است. توجه داشته باشید که اگر ارتفاع پد کوتاه باشد ممکن است که به دستگاه در هنگام بارش برف صدمه وارد آید.

مراحل نصب کولر گازی

قبل از نصب یونیت داخلی کولر گازی، صفحه محل نصب را تراز کنید تا کولر به درستی جاگیر گردد. لوله کشی توی کار را برای خروجی آب ایجاد کنید و یک فلنج انعطاف پذیر را در لوله قرار دهید. بعد از این کار پوشش جلوی پانل را برداشته و اتصالات الکتریکی دستگاه را چک نمایید و نهایتاً اتصالات لوله به دستگاه را بررسی کنید. کولر در ابتدا با مخزن پر از گاز تحویل مشتری می گردد ولی این وظیفه نصاب است که مخزن گاز کولر را بررسی نماید. این موارد همگی در نصب موفق یک کولر گازی حائز اهمیت است.

با آموزش نصب کولر گازی علاوه بر آموزش نصب می توانید بر اصول تعمیر کولرهای گازی مسلط شوید تا اگر کار شما خوب باشد، شما به عنوان یکی از تعمیرکاران برندهای بزرگ و مشهور به مشتریان معرفی شوید.

دوره آموزش تعمیرات موبایل

دوره آموزشی تعمیر موبایل یکی از جذاب ترین دوره های آموزشی آموزشگاه فن آموزان است. در این دوره هنرجو با نحوه تعمیر گوشی های تلفن همراه آشنا می گردد. یکی از ویژگی های برتر دوره آموزش تعمیر موبایل این می باشد که کارآموز پس از پایان دوره می تواند در دوره کارآموزی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل در یک شرکت معتبر شاغل شود.

نحوه کلی تعمیر گوشی تلفن همراه

اگر مشکل تلفن همراه نرم افزاری باشد، که تعمیر آن نیازمند تجهیزات خاصی نیست و نهایتاً با یک کامپیوتر در خانه نیز انجام می گیرد. ولی اگر تعمیرات از جنس سخت افزاری باشد نحوه تعمیر موبایل نیز متفاوت می گردد. اگر مشکل تلفن همراه از میکروفون، پخش صدا و یا باتری نبود می توان مشکل سخت افزاری را با باز نمودن بدنه گوشی بررسی کرد. به طور کلی اگر خرابی قطعات جانبی اتفاق افتاده باشد، این قطعات تعویض می گردند ولی اگر گوشی دچار شکستگی باشد، باید باز شده تا مشکل گوشی شناسایی شود. اگر تاچ و ال سی دی هر دو از کار افتاده باشد باید این قطعات را خریداری نمود ولی اگر گوشی با مشکل دیگری همچون آب خوردگی مواجه شده بود شاید راه حلی برای حل اساسی مشکل گوشی وجود نداشته باشد، مگر با تعمیرات تخصصی برد گوشی موبایل که در دوره های تخصصی تعمیر برد به آن ها پرداخته می شود.

آموزشگاه فن آموزان زیر نظر سازمان فنی حرفه ای متشکل از اساتیدی است که خود از بهترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند و هم گام با صنعت مهارت های کاری زیادی را یاد گرفته اند. بنابراین آموزش در این آموزشگاه را می توان نقطه آغازی بر مسیر پر پیچ و خم موفقیت شغلی دانست، مسیری که از ابتدا تا انتها در آن همراه شما خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت Fanamoozan.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02166477300 تماس حاصل نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها