تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، با نتیجه ۳ بر یک مغلوب روسیه شد.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۳۵
جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ؛ شکست والیبال ایران مقابل تیم جوان روسیه

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2019 که در شهر ناگانو و مقابل روسیه برگزار شد با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

تیم ایران در بازی افتتاحیه خود با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت.

دو تیم ایران و روسیه در حالی در نخستین بازی خود در جام جهانی به مصاف هم رفتند که روس‌ها با ترکیبی از بازیکنان جوان خود به میدان آمده بودند. روسیه با کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌ها و سهمیه المپیک 2020 توکیو و البته حذف شدن از مسابقات قهرمانی اروپا، فصل خوبی را سپری کرده‌اند. آخرین رویارویی ایران و روسیه در مسابقات انتخابی المپیک بود که روس‌ها به پیروزی رسیده بودند. روسیه در ست نخست با تکیه بر حملات موثر خود و البته اشتباهات بازیکنان ایران با نتیجه 35 بر 21 به پیروزی رسید.

بازی در ست دوم، پایاپای آغاز شد؛ هر چقدر روس‌ها در دفاع روی تور و حمله خوب بودند، تیم ایران در سرویس و دریافت بهتر عمل می‌کرد ولی روس‌ها برتری یک یا 2 امتیازی خود را در طول ست حفظ کردند. ثبت امتیاز 20 بر 16 برای روسیه، بازیکنان ایران را از گرفتن این ست تقریباً ناامید کرد در نهایت نتیجه این ست 25 بر 18 به سود روسیه رقم خورد.

بازیکنان روسیه از ابتدای ست سوم، با تکیه بر دفاع روی تور خود، اختلاف امتیازات خود را با ایران زیاد کردند ولی چند دفاع روی تور خوب از بازیکنان ایران، نتیجه را در عدد 18 و سپس 21 مساوی کرد. پوریا یلی که در این ست به جای امیر غفور وارد زمین شده بود نیز عملکرد خوبی داشت. امتیاز 24 در این ست برای ایران به دست آمد و سرمربی روسیه را مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی کرد. اسپک‌های پایپ میلا عبادی‌پور از نقاط قوت ایران در این ست بود. ایران در این ست 26 بر 24 برنده شد.

شاگردان کولاکوویچ، ست چهارم خیلی بهتر شروع کردند ولی دفاع روی تور بلند روسیه، اجازه حفظ برتری را به ایران نداد. روس‌ها در این ست با اشتباهات کمتر و دفاع روی تور موثرتر با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت 5:30 فردا (چهارشنبه) به مصاف مصر می‌رود.

در دیگر بازی امروز تیم ملی آرژانتین 3 بر 2 آمریکا را شکست داد. مارتین راموس 20 امتیاز و آرون راسل 18 امتیاز برای آمریکا کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها