اعضای یک باند که خودروهای لوکس را با پلاک‌های جعلی می‌فروختند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۰۵

فرمانده انتظامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم در تشریح این پرونده بیان کرد: رسیدگی به این پرونده از یک ماه قبل در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. ماموران یکی از خودروهای پلاک گذرموقت را شناسایی و تحقیقات را روی آن متمرکز کردند. سرنخ به دست آمده نشان داد پلاک نصب شده روی خودرو، جعلی است.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: با پیگیری‌ها روی این پرونده اعضای یک باند سه نفره شناسایی شدند. این افراد، با شناسایی خریداران خودروهای مدل بالا و لوکس، این خودروها را برای آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری کرده و به نام آنها وارد می‌کردند. بعد با برگه گذر موقت در سطح کشور تردد می‌کردند. متهمان با شناسایی افرادی که به این خودروها علاقه داشتند، با قول مساعد دریافت پلاک ملی آنها را فریب داده و خودرو را می‌فروختند. مدتی با پلاک‌های جعلی گذرموقت خریداران را فریب داده اما در ادامه با افشای این موضوع و شکایت خریداران دستگیر شدند. جاعلان پلاک‌ها هم شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به ارزش 60 میلیارد تومانی این پرونده گفت: تاکنون 17 خودروی لوکس از اعضای این باند در شهرهای مختلف شناسایی و توقیف شده است. چنانچه فردی به این شیوه مورد جعل و کلاهبرداری قرار گرفته می‌تواند به پلیس البرز مراجعه کند.

هر روز استارت بزنید خراب نشوند!

خونسرد است و می‌گوید: «تخلفی مرتکب نشده‌ام و به‌زودی مشخص می‌شود تمام کارهایم قانونی بوده است.» مدیر عامل شرکت فروش خودرو است و پیش از این هم سابقه دستگیری داشته است.
خودروها را چطور وارد ایران می‌کردی؟
از کشورهای حاشیه خلیج فارس، مثل عمان و امارات وارد می‌کردم. تمام مراحل هم قانونی بود و از گمرک ترخیص می‌شدند.
چند وقت است این کار را انجام می‌دهی؟
چند سالی می‌شود. به طور دقیق نمی‌دانم.
اگر روال کار قانونی بود چرا دستگیر شدی؟
بعضی خودروها مدت استفاده‌شان با پلاک گذر موقت می‌گذشت و ما برای آنها پلاک جعلی نصب می‌کردیم. پیش از این هم سابقه دستگیری داشتم. اینجا 17 خودرو توقیف شد، اما دفعه قبل 70 خودرو توقیف شد که بعد از بررسی معلوم شد قاچاق نبودند. البته همه خودروها را نفروخته بودم. دو خودرو متعلق به خودم و همسرم بود.
حرف آخر..
بگویید هر روز ماشین‌ها را استارت بزنند تا خراب نشوند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها