شرکت تسلا به دنبال رکورد شکنی با خودروی جدید سری Roadster در مسابقات سرعت نوربرگ‌رینگ است.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۴۶
تسلا به دنبال رکوردشکنی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا اعلام کرد این شرکت قصد تولید نسل دوم خودوری Roadster را برای رکوردشکنی در مسابقات اتومبیل‌رانی سرعت نوربرگ‌رینگ را دارد.

پس از ثبت رکوردهای تاریخی به وسیله خودروهای جدید شرکت پورشه و لامبورگینی، تسلا با جدیت تمام تصمیم به بهبود بخشیدن به رکورد‌های قبلی خود و دیگر شرکت‌ها با نسل دوم اتومبیل الکتریکی Roadster گرفته است.

تسلا رقیب اصلی خودروی الکتریکی خود را اتومبیل قدرتمند Aventador SVJ شرکت لامبورگینی می‌داند.

ثبت رکوردی جدید چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ سرعت مطمئنا برای Roadster نسل دوم راحت نخواهد بود و این خودرو باید زمانی کمتر از ۶:۴۴.۹۷ ثانیه را ثبت کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت تسلا نسل دوم خودروی الکتریکی Roadster دارای موتور ۲۰۰ کیلووات‌ساعت است و در زمان ۱.۹ ثانیه از لحظه شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیومتر بر ساعت می‌رسد. عده‌ای علاقه‌مندان به خبر‌های خودرو، این اتومبیل را به موشک تشبیه کرده‌اند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مطرح تولید کننده خودرو‌های صاحب نام در دنیا تمرکز خود را بر روی اتومبیل‌های الکتریکی گذاشته‌اند و با سرمایه‌گذاری عظیم به دنبال طراحی و تولید خودرو‌هایی قدرتمند و پرسرعت در این دسته از وسایل نقلیه هستند.

با توجه به تغییر تدریجی گرایش مردم به استفاده از خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی نسبت به اتومبیل‌های بنزینی در کشور‌های اروپایی، شرکت‌های زیادی در این قاره در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

شرکت‌هایی نظیر مرسدس بنز، فولکس‌واگن، مینی‌ماینر، بی‌ام‌و، لامبورگینی و بوگاتی از جمله مطرح‌ترین صنایع خودروسازی هستند که تا کنون موفق به تولید اتومبیل‌های الکتریکی بسیار پرقدرتی شده‌اند و در تلاش هستند تا با تولیدات بی‌نظیر خود رقیبان را پشت سر گذاشته و سهم بیشتری از بازار‌های جهان را بدست آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها