اعضای بدن دختر امدادگر که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش به پنج بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید. مینا مولایی که فقط 21 سال داشت و عضو داوطلب جمعیت هلال احمر بود پس از مرگش نیز به پنج بیمار چشم انتظار اهدای عضو، زندگی بخشید و درس ماندگاری داد. خانواده مینا خود را برای جشن تولد او آماده می‌کردند و قرار بود جمعه هشتم شهریور -دیروز -او وارد سال جدیدی از زندگی‌اش شود اما با سفر ابدی خود باعث تولد دوباره پنج بیمار شد که در فهرست اهدای عضو چشم انتظار گذشت خانواده‌ای بودند.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۹۹

مادر مینا در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: من و همسرم چند ساعت پس از اعلام مرگ مغزی دخترمان با رضایت قلبی فرم اهدای عضو را امضا کردیم تا دخترمان تحت عمل جراحی قرار بگیرد. دخترمان امدادگر و عاشق کمک‌رسانی بود.به همین خاطر از این موضوع خوشحال و مطمئن هستیم دخترمان هم برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند رضایت داشت .
وی گفت: ما صاحب یک دختر 11ساله هستیم و مینا دختر بزرگمان بود. هشتم شهریور ماه جشن تولد او بود اما حالا با مرگش به چند بیمار تولدی دوباره بخشید. دخترم از سال ۹۴ عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شد. او دوره‌های امدادگری را گذرانده و دو سال بود در شیفت‌های نوروزی جمعیت هلال احمر فعالیت داشت.
وی درباره فوت دخترش گفت: مینا ساعت 9 و نیم صبح پنجشنبه ۳۱‌مرداد برای شرکت در کلاس ‌های هلال‌احمر از خانه بیرون رفت، اما یک ساعت بعد دوست او با تلفن دخترم با من تماس گرفت و گفت حال مینا بد شده است. من بلافاصله دنبال او رفتم. دخترم سردرد شدید داشت .من او را به بیمارستان امام جعفر صادق ساوجبلاغ رساندم و پزشکان چند مسکن به او تزریق کردند اما بی فایده بود .دخترم هرگز سابقه چنین سردردی نداشت. تا این‌که جواب اسکن مغزی ما را شوکه کرد. پزشک معالج به ما گفت یک کیست مشکوک در سر او مشاهده شده و لازم است او بلافاصله به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شود. دخترم بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. پزشک معالج او گفت دخترم خونریزی مغزی داشته و تا حد امکان جلوی خونریزی را گرفته‌اند، اما دخترم به کما رفت تا این‌که پزشکان اعلام کردند مینا دچار مرگ مغزی شده است. چند متخصص مغز و اعصاب، مرگ مغزی او را تایید و پیشنهاد اهدای عضو را مطرح کردند.
این مادر که بغضش را فرو می‌خورد ادامه داد: همان روز من و همسرم با هم صحبت کردیم و وقتی مطمئن شدیم دخترمان راهی برای بازگشت به زندگی ندارد با اهدای عضو موافقت کردیم. همان شب مینا به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و ظهر روز یکشنبه تحت عمل جراحی پیوند اعضا قرار گرفت. قلب، دو کلیه و کبد مینا به پنج بیمار نیازمند اهدا شد تا به آنها زندگی دوباره ببخشد.
وی گفت: هرگز فکر نمی‌کردم به‌راحتی بتوانم با این ماجرا کنار بیایم. اما شک ندارم مینا خودش برای اهدای عضو راضی بود و به همین خاطر من و همسرم فقط در عرض چند ساعت بعد از شنیدن خبر مرگ مغزی او دلمان برای اهدای عضو جگرگوشه‌مان راضی شد و حالا از این بابت خوشحال هستیم. پیکر مینا دوشنبه به خاک سپرده شد و پزشکان گفته‌اند تا یک هفته دیگر اعلام می‌کنند اعضای بدن مینا در کدام شهر به بیماران نیازمند اهدا شده است. فقط امیدوارم بتوانم بیماری را که قلب دخترم در سینه او می‌تپد ببینم و یک‌بار او را در آغوش بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها