۱۲ هزار قطعه مرغ گوشتی طی ۷۲ ساعت در یکی از مرغداری‌های شهرستان بهاباد از توابع استان یزد تلف شدند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۸۸
تلف شدن 12 هزار قطعه مرغ گوشتی در یزد +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سعید دادگرنیا در خصوص تلف شدن ۱۲ هزار قطعه مرغ گوشتی طی ۷۲ ساعت در یکی از مرغداری‌های شهرستان بهاباد به علت شیوع بیماری نیوکاسل، گفت: حدود ۱۵۰ میلیون تومان زیان و خسارت به صاحب مرغداری وارد شده است.

روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به آلودگی محیط و نیز وجود بیماری‌های ویروسی به ویژه نیوکاسل در این منطقه، ماه‌های گذشته از واکسن علیه این بیماری در مرغداری استفاده نشده بود.

وی تصریح کرد: این واحد در پهنه مرغداری‌های شهرستان قرار دارد و با توجه به رعایت نشدن شرایط و ضوابط بهداشتی در واحدهای موجود توسط مرغداران از جمله عدم جوجه ریزی به صورت همزمان در پهنه مرغداری‌ها و رهاسازی تلفات در محیط زیست و نیز وجود تعداد زیادی سگ‌های ولگرد در اطراف مجتمع دامداری‌ها که از تلفات مرغداری‌ها تغذیه می‌کنند، خود عامل جابه‌جایی و انتقال بیماری‌هاست.

رئیس دامپزشکی بهاباد رعایت نکردن شرایط و ضوابط بهداشتی در مجتمع دامداری‌ها توسط مالکان و تغییر کاربری‌های انجام شده را یکی دیگر از دلایل مهم شیوع بیماری‌های ویروسی در طیور ذکر کرد.

دادگرنیا با اشاره به بررسی‌های اولیه و علائم کارگشایی، گفت: علت تلفات شیوع بیماری نیوکاسل فوق حاد تشخیص داده شد و از مرغ‌های موجود نمونه برداری و برای تشخیص نهایی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بهاباد از مرغداران منطقه خواست با رعایت نکات بهداشتی و استفاده به موقع از واکسن از بروز تلفات در مرغداری‌های تحت مدیریت خود از بروز خسارت پرهیز کنند و در صورت مشاهده تلفات مراتب را به با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۴۷۲۶۴۹ اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها