در پایان چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان، تیم کشورمان در بخش دختران سکوی قهرمانی جهان را فتح کرد و تیم پسران نیز به مقام نایب قهرمانی رسید.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۲۵
شاهکار دختران تکواندو ایران با کسب عنوان قهرمانی جهان

به گزارش جام جم آنلاین ، چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۱۹ که از روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه با حضور ۵۵۰ تکواندوکار از ۶۴ کشور در سالن «کاخ ورزش جهانی» تاشکند آغاز شده بود، دیروز (شنبه) به پایان رسید.

تیم دختران موفق شد مقتدرانه با کسب شش مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی را پس بگیرند و برای سومین مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. در این رده بندی تیم تایلند با دو مدال طلا، دو نقره و ۳۶۶ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره جنوبی با سه مدال نقره، یک برنز و ۱۹۷ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های ترکیه و آمریکا هم در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند. هدایت تیم دختران کشورمان برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی و محبوبه محمدنژاد و شهره خلج‌زاده به عنوان مربی است.

در گروه پسران نیز نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره، چهار برنز و ۲۸۷ امتیاز سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند. در این بخش نیز تیم روسیه با چهار مدال طلا، دو نقره، یک برنز و ۶۴۹ امتیاز قهرمان شد و تیم اوکراین با دو مدال طلا و ۲۷۰ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های تایلند و چین تایپه هم به ترتیب چهارم و پنجم شدند. هدایت تیم پسران برعهده مرتضی کریمی به عنوان سرمربی و محمدرضا یاری و محمد علوی به عنوان مربی است.

اسامی مدال‌آوران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

طلا: زهرا زرین‌نعل، مبینا بخشی‌نژاد، مبینا نعمت‌زاده، ساناز عباس‌پور، پونه جعفرصالحی، پرنیا سلمانی و ابوالفضل عباسی
نقره: ستایش قهرمانی و امیرحسین نوروزی
برنز: پویان جعفرصالحی، امیرحسین متاجی، محمدمهدی طاهرخانی و امیرحسین ملکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها