علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنان با رای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، پنج سال از حضور در میادین فوتبالی محروم است. تا زمانی که این رای نشکند، کفاشیان نمی‌تواند به فوتبال بازگردد. البته او اخیرا از هیات مدیره باشگاه مس کرمان کنار کشید تا کلا پست‌های ورزشی و فوتبالی‌اش را کنار بگذارد. کفاشیان قصد دارد از این به بعد دور از ورزش باشد. گفت‌وگویی با رئیس سابق فدراسیون فوتبال، دراین‌باره داشتیم.
کد خبر: ۱۲۲۱۰۳۳

نمی‌خواهید در فوتبال باشید؟
9 سال در این فوتبال بودیم چه اتفاقی افتاد؟ آخرش این بود که رای دادند بنده پنج سال از فوتبال محروم هستم.
خانواده چه می‌گویند؟
ناراحت هستند. به هر حال همه بنده را می‌شناسند و می‌دانند چطور آدمی هستم. خانواده ام می‌گویند هزار بار گفتیم در ورزش و فوتبال نباش، آخرش این شد.
خانواده در دوران حضورتان در فوتبال توصیه می‌کردند که مثلا استعفا دهید؟
بله، این بحث‌ها بود و چندین بار از من خواستند ادامه ندهم ولی معتقد بودم باید خدمت کنم. به هر حال یکسری کارها بود که باید در فوتبال انجام می‌دادیم. نمی‌شد همه چیز را وسط کار رها کرد. این را هم بگویم که به هر حال با وجود مشورت دادن، به من می‌گفتند خودت باید در این باره تصمیم بگیری.
در فوتبال به شما و خانواده تان اتهاماتی زده شد.
بله، قبل از انتخابات دوره دوم به پسرم اتهاماتی زدند، در حالی که احسان اصلا اهل یکسری حرف‌ها نیست. می‌گفتند او دلال نفت است. در حالی که احسان اصلا سررشته‌ای در این کارها ندارد. بعضی دوستان لطف داشتند و این جو را به راه انداختند. بعضی دوستان هم الان دارند این کارها را می‌کنند که ما بدنام شویم. آدم نباید پیش خدا بد نام باشد. خداست که از همه چیز خبر دارد. شما پیش او نمی‌توانید دروغ بگویید. همه چیزتان را می‌داند. من همیشه گفتم از خدا باید ترسید همین. هرکسی که به فرد دیگری تهمت ناروا بزند، قطعا پیش خداوند باید پاسخگو باشد. آن دنیایی هم وجود دارد.
شما معتقدید حکمی که علیه‌تان صادر شده در واقع تهمتی بیش نبوده است؟
بله، این حکم بازی با آبروی من بود. خدا را شکر همه بنده را می‌شناسند. خیلی‌ها بعد از صدور حکم به من گفتند کسی نمی‌تواند شما را خراب کند. به من تهمت زده شده است، در حالی که اگر کاری کردم مشخص بوده و تمام اقدامات‌مان در راه موفقیت فدراسیون بوده است. من می‌گویم دوستان اگر در آیین‌نامه‌شان حکم اعدام داشتند چه می‌کردند؟ حتما بنده را اعدام هم می‌کردند. درست است؟!
یعنی می‌گویید در این پرونده هیچ تخلفی از شما سر نزده است؟
همه چیز کاملا مشخص است. مدرک داریم. ببخشید شرکتی که از ما پول بالا کشیده، از چند کشور دیگر هم کلاهبرداری کرده است. این‌که یک شرکت بیاید کلاهبرداری کند، من مقصرم؟ این همه در شرکت‌های ما پول گم می‌شود. این همه کلاهبرداری می‌شود. من مسؤول کلاهبرداری که نیستم. بنده تصمیم درستی گرفتم که قرارداد حق پخش بازی‌های مقدماتی دور اول جام جهانی 2014 برزیل را یکطرفه فسخ کردم. مگر می‌شود شما با کلاهبردار کار کنید؟
یعنی از 79 هزار دلاری که ناپدید شده، یک دلار هم به جیب ما نرفته است؟
نمی دانم شاید جیب بنده سوراخ بوده و افتاده!
پس تکذیب می‌کنید؟
معلوم است. بنده چه نیازی دارم به خاطر یک مشت دلار بخواهم خودم و دوران مدیریتم را خراب کنم؟ بنده،خدا را شکر نیازی به این پول‌ها ندارم. خانواده من روی این چیزها حساس هستند. خود من حساسم. این وسط از ما کلاهبرداری شده بعد باید پنج سال هم محروم شوم؟!
حرف خاصی مانده که بزنید؟
توکلم به خداست، همین. ان‌شاءا... که در این پرونده تبرئه شویم. اسناد و مدارک را دادیم و امیدواریم رای به نفع ما باشد.
مدتی هم سکوت کرده بودید.
متاسفانه در این مدت به من خیلی حمله شد. به نظر جواب حمله آقایان را باید با حمله داد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها