سخنگوی شورای شهر تهران از اعلام نتیجه قطعی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در 15 مرداد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۶
15 مرداد؛ اعلام نتایج قطعی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی اعطا در نشست خبری که در رصدخانه شهر تهران برگزار شد درباره انتخابات شورایاری‌ ها اظهار داشت: جلسات هیات مرکزی نظارت انتخابات آغاز شده و تا 15 مرداد نتایج قطعی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: علیر‌غم موانع برای برگزاری این انتخابات، با هماهنگی دولت انتخابات برگزار شد و در این دوره سازمان بازرسی درباره برگزاری انتخابات اشکالاتی را وارد کرد که البته جدید نبود و دوره‌های پیش هم وجود داشت که در این دوره با جدیت مطرح شده بود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:‌در مناطق 21، 22، 23، 13، 16 و 19 مجموعه ثبت نام کنندگان برای انتخابات به عنوان داوطلب کمتر از 400 نفر و برای مناطق 18، 17، 10، 11، 12، 8 و 7، 500 تا 400 نامزد داشت.

وی گفت: مناطق 6، 14 و 20، 500 تا 600 کاندیدا و مناطق 1، 2، 4، 5 و 15 بیشتر از 600 کاندیدا برای انتخابات داشته است.

سخنگوی گفت: از 352 محله در تهران پنجمین دوره از انتخابات در 4 محله زینبیه، قصر فیروزه، فرودگاه و مسگرآباد برگزار نشد و در سایر محلات در 1631 شعبه رای و 7000 صندوق شاهد برگزاری انتخابات بودیم.

وی اعلام کرد: 11 هزار و 970 داوطلب به طور کلی ثبت شد که 25 درصد آنها را زنان تشکیل دادند. میزان رای‌دهندگان نیز 509 هزار و 161 نفر بود که مشارکت زنان 39 درصدی ثبت شد.

اعطا بیان اشت: بیشترین داوطلبین مربوط به مناطق 4 و 5 بوده و بیشترین سن داوطلبان 33 سال بود که 507 نفر را شامل می‌شد. همچنین 40 درصد کل داوطلبین میانگین سنی 30 تا 40 سال داشتند.

وی خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتخبین دو نفر بیش از 1500 رای داشتند که یکی در محله نعمت‌آباد با 1771 رای و دیگری در مشیریه با 1667 رای بود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: محلات گلشهر، نعمت‌آباد، مشیریه و شکوفه بیشترین مشارکت‌ها را از آن خود کردند.

تلاش شورای شهر برای اعلام حقوق و مزایای مدیران شهری در سامانه شفافیت

اعطا در مورد موضوع قرار گرفتن حقوق و مزایای مدیران شهری در سامانه شفافیت که پیش از این برخی از اعضای شورای شهر به آن قول مساعد داده بودند گفت: خانم آروین به طور خاص پیگیر این موضوع هستند البته باید توجه داشت اینکه تاکنون این موضوع محقق نشده این است که باید شهرداری همکاری بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ما از طریق اطلاعاتی که معاونت منابع انسانی شهرداری ارائه می‌کند جزئیات را روی سامانه شفافیت بارگذاری می‌کنیم و درواقع اطلاعات موجود از سامانه آنها است و منبع ما نیستیم.

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: مقاومت‌هایی بعضا وجود دارد و تعدادی از مدیریت‌های شهری در این زمینه مخالف هستند که لازم است این مقاومت‌ها حذف شوند؛ شورا به دنبال موضوع شفافیت است و شهرداری باید همکاری بیشتری داشته باشد تا پروژه شفاف‌سازی به نتیجه برسند.

مصوبه جدید برای پرونده 62 باغ حاشیه‌ساز پایتخت

اعطا درمورد پرونده 62 باغ در تهران گفت: شورای شهر برخلاف میل خود اجازه داد که اقداماتی در این زمینه انجام گیرد و این باغ‌ها برای گرفتن پروانه اقدامات آنها انجام گرفته بود ولی هیات تطبیق اشکالاتی به آن وارد کرد و این بحث اکنون از کنترل ما خارج است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: علی‌رغم اینکه می‌دانیم شهروندان با این موضوع دچار مشکل هستند ولی اقدام بیشتری نمی‌توانیم انجام دهیم البته از شهرداری خواسته‌ایم که مشکلات را حل کند و اگر می‌تواند تهاتر یا موضوع معوض را اجرایی سازد.

وی با بیان اینکه تصویر هوایی نشان می‌دهد که واقعا همه این زمین‌ها باغ نیست گفت: علی‌رغم این مساله به دلایلی باغ شناخته شده است البته شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه جدیدی ابلاغ کرده و چارچوب جدید برای ساخت و ساز در این باغ‌ها ایجاد شده است که لازم الاجرا بوده و این 62 باغ می‌تواند تحت شرایطی ساخت و ساز در آن انجام گیرد.

اعطا گفت: براساس مصوبه شورای این 62 باغ امکان ساخت و ساز در آن وجود داشت ولی هیات تطبیق آن را رد کرد که اکنون با قانون جدید در شورای عالی شهرسازی این امکان محقق شده است و این راهکار وجود دارد که شهرداری وارد مذاکره شود و نظر مالکان باغ‌ها را تامین کند.

ماجرای ابطال انتخابات شورایاری‌ ها

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها براساس رای دیوان عدالت وجود دارد اظهار داشت: اگر دیوان براساس صحبت‌های سازمان بازرسی انتخابات را ابطال کند و یا دیگر اجازه ندهد که در دوره‌های بعدی برگزار شود ما به آن عمل می‌کنیم ولی باید منتظر ماند و دید که رای صادره چگونه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر براساس مصوبه شورا و طی مراحل قانونی انتخابات برگزار شد و دولت هم مجوز داد و هر زمان رای دیوان صادر شد ما به آن عمل خواهیم کرد.

شهرداری مجوز قانونی برای دریافت اجاره از خیریه‌ها دارد

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع خیره‌ها اشاره کرد و گفت:شهرداری ملزم نیست که به خیریه‌ها فضای مکانی ارائه دهد ولی این موضوع را در جهت انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه صورت داده و املاکی در این زمینه ارائه شده است.

وی افزود: اینکه در مواردی شهرداری اجاره به خیریه داده شده باشد باید توجه داشت که قانونی است و شهرداری می‌تواند امتیاز بهره‌برداری را واگذار کند البته انتظار می‌رود که شهرداری در این زمینه براساس عدالت رفتار کرده باشد.

شورایاری‌ها انجمنی غیرسیاسی‌اند

اعطا درمورد اینکه منتخبین پنجمین دوره از شورایاری‌ها دارای چه جناح سیاسی هستند گفت: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها مطلقا به این موضوع ورود نیافته و نمی‌یایند و از در این زمینه که شبهه ایجاد کند پرهیز شده است البته ممکن است افراد با حجاج های مختلف در این زمینه فعالیت کرده باشند ولی ما مداخله‌ای درزمینه ائتلاف یا گرایش سیاسی آنها نداشته‌ایم.

وی بیان داشت: شورایاری‌ها انجمن غیرسیاسی هستند و فعالیت شورایاران در این انجمن داوطلبانه است.

ثبت 323 هزار درخواست از طریق سامانه 137

اعطا گفت: در بهار امسال 323 هزار و 386 در خواست از طریق شهروندان در سامانه 137 ثبت شده که متوسط روزانه 3477 تماس است.

وی گفت: 65.6 درصد از این تماس‌ها منجر به ثبت درخواست شده و بقیه پیگیری درخواست یا کسب اطلاع بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میزان درخواست‌ها در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روند صعودی داشته است گفت: پیام‌های ثبت شده در سه دسته حفظ و نگهداری شهر، کنترل عملکرد و مسائل توسعه‌ای است.

اعطا گفت: در حوزه عملکرد خدمات شهری،‌فنی و عمرانی، شهرسازی و فرهنگی اجتماعی بیشترین تماس‌ها را از آن خود کرده است همچنین موضوعاتی همچون سدمعبر، آلودگی صوتی، نظافت، لکه‌گیری آسفالت و لایروبی از موضوعات اصلی مطرح شده است.

سوء عملکرد شورایاری‌‌ها در چهار دوره گذشته

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال ی درمورد فعالیت شورایاری‌ها گفت: کم‌کاری شورایاری‌ها را در دوره قبل کسی منکر نمی‌شود و در چهار دوره سوء عملکرد در این زمینه اندک نبوده است ولی افق و چشم‌اندازمان این است که سطح تصمیم‌گیری در شهر را به محلات برسانیم.

اعطا گفت: در دوره‌های قبل شورایاری‌ها از امکاناتی در شهرداری استفاده کردند و کارهای دیگر فارغ از وظایفشان انجام دادند که باید این مساله آسیب‌شناسی و رفع اشکال شود.

وی بیان داشت‌: در این دوره با اصلاح چند بند از اساسنامه‌ شورایاری‌ها جلو این مشکلات را گرفتیم به طور مثال امکان مداخله شورایاری‌ها در شهرداری و زیرمجموعه‌های آن حذف شد.

شهرداری لایحه اصلاح ساختارش را به شورای شهر واگذار کند

سخنگوی شورای شهر تهران درمورد اصلاح ساختار شهرداری گفت: شهرداری باید لایحه اصلاح ساختارش را به شورای شهر بیاورد و طبق توافق و گفت‌وگو ادغام برخی از معاونت‌ها انجام گیرد.

وی گفت: ادغام معاونت‌ها نباید به صورتی باشد که زیرمجموعه‌ها مانند قبل بماند چرا که اکنون در حوزه طرح‌های شهری چهار معاونت کار موازی می‌کنند و باید این مشکل اصلاح شود.

ساماندهی مسافربرهای اینترنتی در دستور کار

اعطا به سامانه مسافربرهای اینترنتی اشاره کرد و گفت:‌ در مورد این مساله جلسه‌ای در شورای ترافیک تهران برگزار شده و محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تصمیماتی را گرفته است که در شورای عالی ترافیک کشور قرار است جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل شود و تصمیم‌گیری در مورد تعامل شهرداری‌های کشور با تاکسی‌های اینترنتی انجام گیرد.در این زمینه باید منتظر اعلام ضوابط در این زمینه بمانیم.

وی درمورد حکم دیوان عدالت در مورد توقف مصوبه شورا برای تعارض منافع در موضوع نظام مهندسی گفت: این مساله موضوع پیچیده‌ای است که در شورای شهر برای آن مصوبه داشتیم. د یوان عدالت براساس شکایت کارکنان دستور موقت برای متوقف کردن مصوبه شورا را صادر کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در ماده 7 این مصوبه آمده است که کارکنان شهرداری که به صورت حقیقی یا حقوقی رابطه استخدامی آنها با شهرداری پابرجا باشد حق استفاده از صلاحیت مندرج در پروانه نظام مهندسی خود را در شهر تهران ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها