نگاهی به ماجرای پناهندگی یک ورزشکار

مسیرِ سراب

روزنامه خبرورزشی نوشت: مهاجرت ورزشکاران ایرانی چه به قصد پناهندگی و چه به نیت داشتن تابعیت دوگانه یا عضویت در تیم‌های ملی یک کشور دیگر اتفاق تازه‌ای نیست.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۳۷
دام پناهندگی پیش پای دختران قهرمان

به گزارش جام جم آنلاین ، پیش از این در مقاطع مختلف شاهد پناهندگی انوشیروان نوریان، بوکسور ایرانی در استرالیا، مهاجرت مهرداد پولادی به بریتانیا، اقامت مهران رضوانی، وزنه‌بردار مدال‌دار کشورمان در سئول، سفر سامان طهماسبی و صباح شریعتی (کشتی)، میلاد بیگی و سینا بهرامی (تکواندو) به آذربایجان، وحید سرلک جودوکار به آلمان، راحله آسمانی، تکواندوکار به بلژیک و اقامت محمود رشنونژاد (جودو) در هلند، کیمیا مرادی، درسا درخشانی و الشن مرادی (هر سه شطرنج‌باز) به ترتیب در نروژ، انگلیس و آمریکا و پناهندگی ورزشکاران ریز و درشت دیگر در چهارگوشه دنیا بودیم، ولی این که عده‌ای به شکل هدفمند زیر پای دختران ورزشکار ما بنشینند و آن‌ها را از ادامه ورزش حرفه‌ای در ایران دل‌سرد کنند، سناریوی خطرناکی است که متأسفانه برای ضربه زدن به ورزش بانوان ایران به مرحله اجرا رسیده و اگر مسئولان عالی‌رتبه ورزش و رؤسای فدراسیون‌ها این هشدار را جدی نگیرند، فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد.

به گفته منابع آگاه این روزها زیر پوست ورزش بانوان ما اتفاقات وحشتناکی در حال شکل‌گیری است؛ به طرز عجیب و مشکوکی اغلب دختران قهرمان ما در کاراته، تکواندو، دو و میدانی و حتی صخره‌نوردی و ورزش‌های نه چندان مطرح از سوی افراد مقیم اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و... دعوت به دوستی و ارتباط می‌شوند. پسران ایرانی متمول مقیم این کشورها با دختران ورزشکار ما طرح دوستی می‌ریزند و با پیشنهاد ازدواج، آن‌ها را جذب می‌کنند، برای‌شان هدایای گران‌بها می‌فرستند، دعوتنامه‌های رسمی ارسال می‌کنند، خط تلفن بین‌المللی برای ارتباط در اختیارشان می‌گذارند، در حاشیه رقابت‌های برون‌مرزی به دیدارشان می‌روند، هزینه سفرهای تفریحی‌شان در فصل استراحت را بر عهده می‌گیرند و از این طریق اعتماد آن‌ها را به دست می‌آورند. در ظاهر ماجرا می‌تواند خیلی ساده باشد؛ ورزشکاری که در ایران زندگی می‌کند با پسر ایرانی متمول خارج از ایران دوست شده و می‌خواهد ازدواج کند، اما...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها