ماجرای پیچیده آبی‌های پایتخت و وینفرد شفر

یک غرامت دیگـر

وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال تهران از طریق وکیل خود در سوئیس از این باشگاه شکایت کرده است. امیرحسین فتحی و اعضای هیات مدیره استقلال قرار بود مشکل او را «به سادگی» حل کنند. این حرفی است که آنها در دو ماه گذشته بارها و بارها به زبان آورده‌اند. فتحی حتی اخیرا اعلام کرد غرامتی به این مربی نخواهد داد! منتها ظاهرا همه چیز به ضرر استقلال است.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۳۰

استقلال چرا طلب شفر را نداد؟
وینفرد شفر شاکی است که باشگاه استقلال طلب سال گذشته او را نداده و از قرارداد این مربی در فصل قبل 300 هزار دلار باقی مانده است. شفر به مسؤولان باشگاه گفت ابتدا پول فصل قبلش را بدهند تا بتوانند درباره فصل جدید توافق مالی کنند. باشگاه اما این موضوع را نپذیرفت. خطیر معاون استقلال در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما هم کارمان را بلد هستیم. از کجا معلوم طلبش را بدهیم و بعد او شکایت نکند؟» نکته اینجا بود که استقلال اصلا با شفر پای میز مذاکره ننشست و مرد آلمانی هم از این مساله شاکی شد. در واقع آنها به اختلاف عمیق خوردند و شفر تصمیم گرفت شکایت کند.
غرامت 500 هزار دلاری؟
وینفرد شفر از روز اول به خوبی قوانین فیفا را مطالعه کرد و متوجه شد می‌تواند از باشگاه استقلال حتی در صورت امضای قرارداد با بن‌یاس، 500 هزار دلار غرامت بگیرد. باشگاه استقلال اما تصور می‌کرد در صورتی که این مربی به باشگاه دیگری ملحق شود، حتی باید از آنها رضایت بگیرد؛ غرامت که هیچ! آبی‌ها اما خبر نداشتند قوانین عوض شده است. در هر صورت با این اشتباه استراتژیک توپ به زمین شفر افتاد تا شکایت کند. او در حال حاضر ادعا دارد باید 800 هزار دلار از باشگاه استقلال بگیرد.
اقدام استقلال
ظاهرا با شکایت وینفرد شفر باشگاه استقلال تازه اقدام خواهد کرد. البته اگر دوباره مسؤولان فقط حرف نزنند و واقعا اقدام کنند. استقلالی‌ها اخیرا گفته اند شفر واقعا شکایت کرده و قصد دارند با او توافق کنند! در همه جای دنیا اول با مربی پای میز مذاکره می‌نشینند و در صورتی که به این نتیجه رسیدند که طرف پول زیاد و ناحق می‌خواهد، پس از جمع کردن اسناد و مدارک کافی به او می‌گویند می‌تواند به فیفا برود و شکایت کند! باشگاه استقلال اما بدون این‌که سند و مدرک جمع کند و حتی بدون این‌که با شفر پای میز مذاکره بنشیند اجازه داد او دست به شکایت بزند. حالا مسؤولان این باشگاه تازه یادشان افتاده با شفر مذاکره کنند. این را اعضای هیات مدیره می‌گویند. در جلسه آخر هم اعضا در این باره صحبت کردند و قرار شد تا توافق لازم با شفر صورت بگیرد. منتهی مشکل اینجاست که اگر شفر در گذشته حاضر بود تخفیف زیاد بدهد، حالا تخفیف کم هم نخواهد می‌کند. او فقط به استقلالی‌ها پیام داده که در دادگاه وکیل او را خواهند دید!
استقلال علیه شفر
دیروز یکی از مسؤولان باشگاه استقلال گفت وینفرد شفر تخلف کرده است. آنها می‌گویند مربی آلمانی بدون این‌که باشگاه را در جریان بگذارد، با باشگاه بنی‌یاس مذاکره و به توافق رسید. دیروز یکی از مسؤولان استقلال توضیح داد: «تاریخی که رسانه‌های اماراتی درباره مذاکره و توافق باشگاه بنی‌یاس و شفر اعلام کرده‌اند مشخص است و نشان می‌دهد او قبل از فسخ با استقلال با اماراتی‌ها توافق کرده است.
استقلالی‌ها می‌گویند این مساله خود یک دلیل محکم و مستند برای محکوم‌کردن شفر است. آبی‌ها در تلاش هستند تا مستنداتی هم در این زمینه جور کنند و برای دفاع از خود آماده نگه دارند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها