تیم ملی والیبال ایران اینگونه به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها صعود کرد؛

صیقل دادن غرور ملی زیر تور والیبال / بردهایی مثل شمشیر دو لبه

شیکاگو میزبان مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‎ها ؛

نمایش عیار واقعی والیبال ایران در مرحله نهایی

تیم ملی والیبال ایران صبح امروز به طرف شیکاگو میزبان مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها پرواز کرد تا ماجراجویی های خود در این دوره از رقابت ها را دنبال کند. یکی از کارشناسان والیبال ایران می گوید حضور در این مرحله عیار واقعی تیم ملی را مشخص خواهد کرد و حتی هشدار می دهد تمامی عملکرد خوب ایران در دور مقدماتی ممکن است در این مرحله زیر سوال برود.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۹۸
نمایش عیار واقعی والیبال ایران در مرحله نهایی

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال ایران پس از اینکه دور مقدماتی رقابت های لیگ والیبال ملت ها را با رتبه دومی پشت سر گذاشت حالا مهیای حضور در مرحله نهایی رقابت ها می شود. شاگردان ایگور کولاکوویچ به همراه 5 تیم برزیل، روسیه، فرانسه، لهستان و آمریکا در شیکاگو در قالب دو گروه سه تیمی با یکدیگر رقابت می کنند. تیم ملی والیبال ایران در گروه B با برزیل و لهستان همگروه شده است. در دور مقدماتی تیم ایران بازی برده مقابل برزیل را باخت تا حسرت بزرگی به دل والیبال دوستان بماند اما در مقابل لهستان به پیروزی رسید. تیم ایران در دور مقدماتی یکی از بهترین عملکردها را داشت و تیم ها را یکی پس از دیگری شکست داد. البته شاگردان کولاکوویچ دو باخت را هم متحمل شدند، یکی باخت حسرت برانگیز مقابل برزیل و دیگری باخت سه بر صفر مقابل آمریکا در هفته پایانی لیگ والیبال ملت ها.

اکنون در شیکاگو ملی پوشان والیبال ایران فرصت گرانبهایی در اختیار دارند تا برای نخستین بار به فینال لیگ والیبال ملت ها برسند.

از آن جا که آمریکا میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال است و تحت هر شرایطی در این دور از مسابقات حضور دارند فدراسیون جهانی قوانین و مقررات جدیدی را برای ادامه این پیکار‌ها وضع کرد.

بر این اساس در صورتی‌که تیم میزبان مرحلۀ نهایی (آمریکا) یکی از شش تیم بالای جدول مرحلۀ مقدماتی باشد، این تیم در گروه A به عنوان سرگروه با تیم‌های سوم و چهارم جدول مقدماتی همگروه می‌شود و سه تیم دیگر در گروه B قرار می‌گیرند.

اما در صورتی‌که تیم میزبان در جمع شش تیم برتر مرحلۀ مقدماتی نباشد، به عنوان تیم سوم گروه B با تیم‌های دوم و سوم جدول مقدماتی همگروه می‌شود و سه تیم دیگر -اول، چهارم، پنجم- در گروه A به رقابت می‌پردازند.

لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد، اما فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت ها (سال 2018) تغییرات عمده ای در این رقابت ها لحاظ کرد که تغییر نام به «لیگ ملت های والیبال» از جمله آنان است.

شورای دپارتمان لیگ جهانی مهرماه سال 96 در نشست یک روزه خود در پاریس و همزمان با جشن هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) این تصمیم را گرفت.

بر این اساس لیگ ملت های والیبال از سال 2018 در دو گروه زنان و مردان با حضور 16 تیم تحت یک نام برگزار می شود که 12 تیم از جمله ایران تا هفت سال آینده در رقابت های گروه مردان ثابت هستند و چهار تیم نیز متغیر خواهند بود. اکنون در لیگ ملت های والیبال 2019 نیز اوضاع به همین منوال است. تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها می تواند شگفتی ساز باشد و به فینال راه یابد هر چند برخی از کارشناسان بر این اعتقاد هستند توان ملی پوشان ایران در پایان مرحله مقدماتی نصف می شود و آنها در مرحله نهایی با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد به خصوص اینکه در این مرحله فقط قرار است با تیم های بزرگ دیدار کنند نه تیم های درجه دو و یا سه مثل چین و پرتغال.

برنامه کامل مرحله نهایی

مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از 19 تا 23 تیرماه برگزار خواهد شد.

برنامه مسابقات ایران در مرحله نهایی به شرح زیر است:

پنجشنبه 20 تیر

ساعت 2 بامداد: برزیل – لهستان

ساعت 5 بامداد: آمریکا – فرانسه

جمعه 21 تیر

ساعت 02.30 بامداد: ایران – لهستان

ساعت 05.30 بامداد: روسیه – فرانسه

شنبه 22 تیر

ساعت 02.30 بامداد: ایران – برزیل

ساعت 05.30 بامداد: آمریکا – روسیه

دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد.

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران اسامی ۱۴ بازیکن مورد نظرش را برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام کرد.

سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان ایران در این مسابقات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها