پس از میزبانی لهستانی‌ها از کنفرانسی ضدایرانی، حالا کاپیتان تیم ملی والیبال‌شان هم علیه ایرانی‌ها حرف زده است؛ در واکنش به او کدام نکات فرهنگی را باید رعایت کنیم؟

از پدربزرگت بپرس رفیق!

ستاره لهستانی از صحبت کردن درباره ایران منع شد!

ستاره لهستانی والیبال که اخیرا اظهاراتی گستاخانه درباره ایران به زبان آورده بود از صحبت کردن درباره ایران منع شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷۵
ستاره لهستانی از صحبت کردن درباره ایران منع شد!

به گزارش جام جم آنلاین، قبل از آغاز مسابقات قهرمانی والیبال ملت ها در کاتوویتس Katowice یک مصاحبه مطبوعاتی برگزار شد.

یانوش هوزنانسکی Janusz Huznanski سخنگوی فدراسیون والیبال لهستان صراحتا به نمایندگان رسانه های خارجی حاضر در جلسه اعلام نمود سئوالاتی بپرسند که فقط به مسابقات مربوط باشند.

در واقع تاکید بر این بود که خبرنگاران در مورد بیانیه تلویزیونی اخیر میخائل کوبیاک در مورد شهروندان ایران از وی سئوالی نپرسند.

کوبیاک، این ستاره شهیر دنیای والیبال اخیرا در گفت و گویی اظهاراتی گستاخانه درباره مردم ایران به زبان آورده بود.

این بازیکن به شدت از رفتار تماشاگران ایرانی انتقاد کرده و فرهنگ آنها را زیر سوال برده بود. او جهت حضور در بازی های لیگ ملت های والیبال در هفته هایی که اردبیل و ارومیه میزبانی را بر عهده دارند به ایران سفر نخواهد کرد.

کوبیاک در آن مصاحبه توهین آمیز گفته بود: «ایرانی‌ها همیشه طوری وانمود می‌کنند که انگار بی‌گناه و بسیار عالی و خونگرم هستند و در مقابل ما بدترین آدم‌های دنیا هستیم، ولی به نظر من آن‌ها مردمی بدذات و لعنت‌شده هستند. گر چه آن‌ها خودشان را «پارس» و نه «عرب» خطاب می‌کنند، ولی برای من چنین ملتی وجود خارجی ندارد. ما بعضی اوقات مجبور هستیم با آن‌ها بازی کنیم، ولی آن‌ها برای من وجود ندارند. آن‌ها مثل ماهی بدون افتخار و ضعیف هستند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها