بندرنشین ها اینگونه فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند ؛

تاجگذاری لیورپول با کمک فلسفه آلمانی

تاتنهام-لیورپول؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا ؛

نبرد انگلیسی برای معتبرترین افتخار سال

امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم تاتنهام و لیورپول برگزار می شود تا دومین فینال انگلیسی این فصل از اروپا نیز به نمایش دربیاید. پیش از این تیم چلسی در فینال لیگ اروپا که اعتبار کمتری نسبت به لیگ قهرمانان اروپا دارد در باکو آرسنال را شکست داد و قهرمان شد. اینبار در فینال لیگ قهرمانان اروپا که امشب در مادرید برگزار می شود دو تیم تاتنهام و لیورپول برای به دست آوردن معتبرترین جام فصل تلاش می کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۷۳
نبرد انگلیسی برای معتبرترین افتخار سال

به گزارش جام جم آنلاین ، 1099 روز از آخرین باری که تیمی به غیر از رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد ، می گذرد. در این مدت کهکشانی های مادرید سه بار پشت سر هم قهرمان شده اند، ابتدا در فصل 2016-2015 همشهری خود اتلتیکومادرید را شکست دادند و به عنوان قهرمانی دست یافتند، سپس یک فصل بعد یوونتوس را مغلوب کردند و بر جام قهرمانی بوسه زدند. فصل پیش هم با غلبه بر لیورپول این عنوان ارزشمند را به دست آوردند. اما در فینال امشب نه دیگر خبری از رئال مادرید است و نه از کریستیانو رونالدو. نه رئال در فینال حضور دارد و نه دیگر رونالدو مادریدی محسوب می شود. امشب جهان فوتبال شاهد یک فینال تمام انگلیسی است، فینالی بین دو تیم از شهر لندن و لیورپول؛ یعنی تاتنهام و لیورپول. اولی در لیگ برتر انگلیس دستاوری به جز کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نداشت اما دومی تا پای قهرمانی هم پیش رفت اما با یک امتیاز کمتر نسبت به منچسترسیتی، آن را از دست داد.

سبک خاص دو فینالیست امشب

فینال امشب در ورزشگاه مترو پولیتانوی شهر مادرید برگزار می شود. لیورپول که فصل گذشته هم به فینال اروپا رسید تا به حال پنج بار قهرمان و سه بار هم نایب قهرمان شده است. آخرین تصاویری که از لیورپول فصل گذشته به جای مانده اشتباهات فاحش و نابخشودنی دروازه بان آلمانی و سابق این تیم یعنی کاریوس است، کسی که یک تنه باعث شکست شاگردان یورگن کلوپ مقابل رئال مادرید شد. اما لیورپول این فصل با فصل گذشته تفاوت فراوانی دارد. نخست اینکه دیگر کاریوس در لیورپول نیست و به جایش آلیسون درون دروازه قرار دارد که قطعا یکی از برترین دروازه بانان کنونی جهان به شمار می رود. از سویی این تیم در فصلی که گذشت یکی از برترین تیم های فوتبال جهان بود که با بداقبالی جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را از کف داد.

در طرف مقابل تیم تاتنهام قرار دارد، تیمی که تا به حال به فینال لیگ قهرمانان اروپا نرسیده است و حالا می خواهد بهترین استفاده را از این فرصت طلایی برد. شاید آنها بتوانند با اتکا به ستاره هایی مثل هری کین بزرگ ترین افتخار تاریخ باشگاه تاتنهام را به دست بیاورند.

پوچتینو سرمربی آرژانتینی تیم تاتنهام سبک خاص و مدرن خود را دارد، همانطور که یورگن کلوپ آلمانی نیز سبک مدرنی را به لیورپول القا کرده است. این دو تیم حالا با سبک خاصی که البته شباهت هایی هم با فوتبال نوین اروپا در دهه های 80 و 90 میلادی دارد امشب مقابل هم قرار می گیرند. تقابل فلسفه دو مربی مدرن بسیار دیدنی است. هم پوچتینو و هم کلوپ اکنون جز پرطرفدارترین مربیان جهان در میان باشگاه ها نیز به شمار می روند بدان معنا که تیم های بزرگی از سراسر دنیا خواهان جذب آنها هستند اما هر دو ماموریتی تمام نشده در تیم های خود دارند. پوچتینو می خواهد بزرگ ترین افتخار تاریخ باشگاه تاتنهام را رقم بزند و کلوپ هم می خواهد از دست دادن قهرمانی لیگ برتر انگلیس را با کسب جام لیگ قهرمانان التیام ببخشد.

پیش بینی منطق فوتبال درباره فینال امشب چیست؟ لیورپول قاطعیت بیشتری نسبت به تاتنهام در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا داشت. نوع نتایجی که تاتنهام در این فصل به دست آورد مورد پسند بسیاری از هواداران فوتبال نیست. تاتنهام در مرحله گروهی دو برد، دو باخت و دو مساوی به دست آورد و به عنوان تیم دوم صعود کرد که نتایج ایده آلی به شمار نمی رود. این تیم در ادامه راه خود در لیگ قهرمانان اروپا در یک هشتم نهایی در دو بازی رفت و برگشت ابتدا دورتموند را شکست داد، در یک چهارم نهایی در بازی رفت منچسترسیتی را شکست داد اما در بازی رفت مغلوب شد و در نیمه نهایی نیز بازی رفت را به آژاکس واگذار کرد اما بازی برگشت را برد و در مجموع به فینال راه یافت.

از سویی دیگر تیم فوتبال لیورپول در مرحله گروهی سه برد و سه باخت ثبت کرد که همانند نتایج تاتنهام نتایج چندان جالبی به شمار نمی رود. در یک هشتم نهایی و در دیدار رفت با بایرن مونیخ آلمان بدون گل مساوی کرد اما در دیدار برگشت همین تیم را سه بر یک از پیش رو برداشت تا به یک چهارم نهایی برسد. در این مرحله نیز قاطعانه دو برد مقابل پورتوی پرتغال کسب کرد.

تیم لیورپول در ادامه راه اروپایی این فصل خود به مصاف تیم بارسلونا در نیمه نهایی رفت، جایی که بزرگ ترین شگفتی رقم خورد. شاگردان یورگن کلوپ بازی رفت را سه بر صفر باختند و در حالی که همه دیگر بارسلونا را در فینال می دیدند در بازی برگشت شگفتی رقم خورد و لیورپول با نتیجه چهار بر صفر موفق به شکست تیم فوتبال بارسلونا شد.

غایبان و حاضران

در فینال امشب برخی از ستاره ها به میدان نمی رود و در مقابل برخی دیگر که گمان نمی رفت به فینال برسند قطعا بازی خواهند کرد. نخستین ستاره هری کین است، بازیکن تیم تاتنهام که مدت ها با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد. اکنون تاتنهام بسیار خوش اقبال است که بهترین بازیکن فصل های اخیر خود را در اختیار دارد.

در سویی دیگر فرمینیو بازیکن برزیلی تیم لیورپول هم آماده بازی کردن است، او که مصدوم بود برای دیدار امشب انگیزه های زیادی دارد. اما بدشانسی لیورپول جایی است که نبی کیتا را در اختیار ندارد.

به هر حال محمد صلاح ستاره بی رقیب تیم فوتبال لیورپول نیز مثل همیشه آماده درخشیدن است. دو تیم برای اولین بار در میادین اروپایی مقابل هم قرار می‌گیرند اما در عرصه داخلی پیش از این 172 بار به مصاف هم رفته‌اند که لیورپول 82 و تاتنهام 48 بار پیروز شده‌اند. حاصل 42 بازی هم تساوی بوده است. در هر 2 بازی فصل گذشته، لیورپول، تاتنهام را شکست داد .

ترکیب احتمالی فینال امشب

لیورپول: بکر، رابرتسون، آرنولد، فن‌دایک، متیپ، مانه، صلاح، فرمینو، هندرسون، فابینیو و فاینالدوم

تاتنهام: یوریس، فرتونگن، آلدروایرلد، روس، آلی، مین، کین، تریپیر، اریکسن، مورا و سیسوکو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها