اگر اژدر حوت از فاصله یک کیلومتری به سمت هدف مورد نظر شلیک شود، در ۱۰ ثانیه به هدف اصابت و آن را منهدم می‌کند و تقریبا فرصتی برای مقابله با آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۳۳
اژدر فوق سریع «حوت» ؛ سلاح برنده ایران در خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ،‌۱۳ سال از نخستین آزمایش عملیاتی موشک زیرسطحی یا همان اژدر «حوت» توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس می‌گذرد.

اژدری که به محض رسانه‌ای شدن آزمایش عملیاتی آن، بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی جهان به سبب ویژگی‌های خارق‌العاده آن، حیرت‌زده شدند و رسانه‌های خارجی تا چندین روز از آن صحبت کردند. در همان مقطع رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که این آزمایش‌ها نشان داد ایران به فناوری بسیار پیشرفته ای دست پیدا کرده است.

سرعت بسیار بالا و قدرت انفجاری مناسب، توانسته نام موشک زیرسطحی «حوت» را در ردیف اول بهترین و بُرنده‌ترین اژدر‌های جهان ثبت کند. اژدری که تنها کشور روسیه نمونه تقریبا مشابه و در مواردی ضعیف‌تر از آن را در اختیار دارد.

اژدر حوت که از روی ناوچه، ناو و زیردریایی شلیک می‌شود، با سرعتی معادل ۱۰۰ متر بر ثانیه، ۴ برابر بالاترین سرعتی که برای اژدر‌ها به ثبت رسیده است را داراست.

به عبارت دیگر اگر اژدر حوت از فاصله یک کیلومتری به سمت هدف مورد نظر شلیک شود، در ۱۰ ثانیه به هدف اصابت و آن را منهدم می‌کند و تقریبا فرصتی برای مقابله با آن وجود ندارد.

اژدر «حوت» که ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، یکی از بهترین گزینه‌های منهدم کردن ناو‌های دشمن است. با توجه به حجم بزرگ و سرعت نه چندان بالای ناو‌ها و کشتی‌های غول پیکر در خلیج فارس، شلیک همزمان ده‌ها فروند از این نوع اژدر به راحتی می‌تواند یک ناو را از پای درآورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها