آمار تکان دهنده یونیسف؛ مشکل سوءتغذیه یک سوم کودکان جهان

استیصال جهان برای سیر کردن شکم کودکان

مسؤول تغذیه بالینی وزارت بهداشت با اشاره به آمار 38 درصدی سوءتغذیه در بیمارستان‌ها گفت: بیشتر بیماران هنگام بستری شدن از وضعیت تغذیه‌ای مناسبی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۵۵

به گزارش ایسنا، غلامرضا فارسانی افزود: براساس مطالعات انجام گرفته در سطوح و بیمارستان‌های مختلف، تقریباً ۳۸ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها، دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید و نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای اورژانسی هستند.
وی با بیان این که وضعیت بیمارانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نامناسب‌تر است، ادامه داد: ۵۳ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید بوده و این آمار، آماری قابل استناد و به‌طور کلی قابل تعمیم است.
فارسانی عنوان کرد: نتایج تحقیقات انجام شده در بیمارستان‌های کل کشور به‌زودی استخراج می‌شود.
مسؤول تغذیه بالینی وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت تغذیه‌ای کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه (PICU) گفت: وضعیت تغذیه‌ای کودکان در این بخش‌ها به مراتب نامناسب‌تر بوده و می‌توان گفت حدود
۶۳ درصد این کودکان نیز از سوءتغذیه متوسط تا شدید رنج می‌برند. در بخش‌هایی مانند بخش سرطان، سوختگی، شیمی درمانی، دیالیز و همودیالیز نیز نگرانی در خصوص سوءتغذیه وجود دارد.
وی با تاکید بر نقش حمایت‌های تغذیه‌ای در دستیابی به کفایت تغذیه‌ای افزود: کفایت تغذیه‌ای به تأمین ۸۰ درصد نیازهای تغذیه‌ای و انرژی فرد اشاره دارد و مطالعه مذکور نشان داده حدود ۷۳ درصد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه عدم کفایت پروتئین و ۶۴ درصد عدم کفایت انرژی دارند. وضعیت از این نظر در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان به مراتب بدتر و نزدیک به ۹۰ درصد است.
مسؤول تغذیه بالینی وزارت بهداشت با بیان این که وضعیت موجود، مسؤولیت کارشناسان تغذیه را سنگین‌تر می‌کند، ادامه داد: باید به تکمیل حمایت‌های تغذیه‌ای در بیمارستان‌ها بیشتر توجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها