به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، خب کابین این خودرو با توجه به قیمتش کاملاً لوکس و باکیفیت احساس میشود و فضای زیادی هم دارد.
در کل هرچه باشد X7 بزرگترین خودروی تاریخ بامو است. در ردیف سوم این خودرو فضای پای قابلمقایسه با نزدیکترین رقیب X7 یعنی لندروور دیسکاوری وجود دارد.
تمامی صندلیها بهصورت برقی تنظیم میشوند بنابراین تنها کافی است دکمهها را فشار داده و منتظر بمانید. زمانی که صندلیهای میانی به سمت جلو حرکت کنند دسترسی به خودرو بسیار خوب خواهد بود.
فضای پای ردیف دوم صندلیها نیز بسیار خوب است زیرا شما میتوانید صندلیها را برای راحتی بیشتر تا کنید و به همین منظور تنظیمات زیادی در دسترس است.
X7 خودرویی بزرگ بوده و اعداد نیز این حس را تقویت میکنند. فضای بار 326 لیتری در پشت صندلی های ردیف سوم مشابه اکثر هاچبک های خانوادگی بوده و با خواباندن صندلیهای ردیف سوم و دوم به ترتیب به 750 و 2120 لیتر میرسد.
این میزان فضای بار برای تمامی موارد کاملاً جوابگو بوده اما از نظر ما کابین یک مشکل دارد. اگرچه کیفیت متریال بکار رفته عالی بوده و تکنولوژی زیادی نیز دارد اما با دیدن آن به یاد محصولات ارزانتر بامو میافتید.
کابین حس ویژهی زیادی نداشته و برای مثال حس سفارشی و سطح بالای کابین رنجروور را نشان نمیدهد.
البته قوای محرکهی مدل 30d برای چنین شاسیبلند سنگین و بزرگی بسیار خوب عمل میکند. با قدرت 261 اسب بخاری و گشتاور 620 نیوتون متری، این پیشرانه باعث میشود X7 در 7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
اینجا گشتاور پیشرانه مهمتر بوده زیرا حداکثر گشتاور تولیدی تنها از دور 2 هزار در دسترس میباشد. این نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل قویتر از حد انتظارات حس میشود و با فشار پدال گاز نیز صدایی عمیق و گیرا به گوش میرسد.
رسیدن به سرعتهای بالا بدون تلاش زیاد و به راحتی به دست میآید و کمکحال پیشرانه نیز گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک با تعویضهای نرم و بینقص است. این گیربکس یکی از بهترین نمونههای اتوماتیک بازار بوده و در عین پاسخگو بودن نرمی خاصی هم دارد. آرامش و رفاه داخل کابین هم عالی و مثالزدنی بوده و حتی با وجود رینگهای بزرگ نیز صدای جاده به گوش نمیرسد و تقریباً خبری از صدای باد هم نیست.
وجود سیستم تعلیق بادی بهصورت استاندارد به این معنی است که X7 سواری پذیرفتنیای دارد. شما میتوانید در دست اندازهای بزرگ وزن خودرو را حس کنید زیرا اکسل عقب گاهی اوقات واکنشهای عصبیای داشته اما در حالت کامفورت رانندگی حس نرم و رضایت بخشی دارد.
دینامیک خودرو در خط مستقیم خوب بوده و واقعاً برای یک شاسیبلند با وزن 2370 کیلوگرمی کاملاً خوب به نظر میآید.
این خودرو خیلی بزرگتر از X5 احساس نمیشود و سیستم فرمان نیز وزن خوبی داشته و نسبت به خودرویی با این ابعاد عملکرد مناسبی دارد. این فرمان از چابکی و سرعت خوبی نیز برخوردار بوده و البته سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب (آپشن 1195 پوندی) به بهبود عملکرد آن کمک میکند. دامپرها نیز تکانهای بدنه را محدود میکنند اما تأثیر زیادی روی راحتی خودرو ندارند.
این بامو بزرگ احساس دینامیکتری نسبت به دیسکاوری یا رنجروور داشته و اگرچه حتی پکیج آفرود 2595 پوندی آن شاید در مقایسه با دو خودروی یاد شده حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما تست ما نشان داد این خودرو در آفرود نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.
این تازه آغاز راه است. تریم M Sport از کاکپیت دیجیتال بامو که شامل داشبورد دیجیتال، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، کروز کنترل و حسگرهای پارک کامل و دوربین دندهعقب است برخوردار بوده و از دیگر تجهیزات میتوان به اپل کارپلی، وای فای هات اسپات، سرویسهای ارتباطی، چراغهای LED تطبیقی، رینگهای 21 اینچی و تریم اسپورت و مشکی براق اشاره کرد.
سیستمهای کمکراننده و تکنولوژی ایمنی اضافیای همچون چراغهای جلوی لیزری و پکیجهای سرگرمی عقبی وجود دارد که با پرداخت مبلغ اضافی میتوان به آنها دست یافت.
جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی بامو نیز ما را تحت تأثیر قرار میدهد. استفاده از این سیستم به راحتی انجام میشود و به تمامی دستورات شما نیز به سرعت پاسخ میدهد. این سیستم به همراه فضای کابین یاد و راندمان خوب از جمله ویژگیهای مهم X7 محسوب میشوند.
بامو با تولید شاسیبلند لوکس X7 مرزها را جابجا کرده است. این خودرویی باکیفیت، لوکس و جادار است که هندلینگ و سواری خوبی دارد. در کابین هم تکنولوژیهای زیادی بکار رفته است. البته X7 عالی و خالی از نقص نیست و با این قیمت در کابینی مینشینید که شبیه محصولات ارزانتر بامو بوده اما خب رقبای معدودی میتوانند این سطح از کیفیت و اشرافیت را ارائه کنند.
مشخصات بامو X7 xDrive30d M Sport
قیمت: 74695 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 261 اسب بخار/620 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه
حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم