رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت اعلام کرد

عابران پیاده، نیمی از متوفیان حوادث رانندگی سال ٩٧ تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: نیمی از متوفیان حوادث رانندگی سال ٩٧ تهران، سهم عابرین پیاده است.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۳۲
عابران پیاده، نیمی از متوفیان حوادث رانندگی سال ٩٧ تهران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ احسان مومنی در تشریح تصادفات سال ٩٧ اعلام نمودحدود ۴۵ درصد متوفیان حوادث رانندگی معابر تهران بزرگ سهم عابرین پیاده بوده است.

وی افزود: حدود ٨٧٪؜ متوفیان عابر پیاده مذکر و حدود ١٣٪؜ مونث می‌باشند و بیشتر از نیمی از تصادفات عابرین پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا و در محورهای بزرگراهی به وقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی در راستای جلوگیری از حوادث و کاهش تصادفات به عابرین توصیه کرد و بیان داشت: در هنگام عبور از عرض معابر در ساعات تاریکی هوا از لباس روشن استفاده نمایند یا از محل هایی که دارای روشنایی کافی می‌باشد جهت بهتر دیده شدن توسط وسایل نقلیه تردد نمایند و از تردد و توقف در معابر بزرگراهی که سرعت خودروها بالاست خودداری نمایند. هنگام عبور از عرض معابر از محل های خط کشیدشده، پل‌های هوایی عابر استفاده کنند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده خودروهای امداد رسان مسیر را برای عبورشان باز کنید. در هنگام عبور از عرض خیابان به طور مستقیم از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور نکنید. در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز عابر پیاده حرکت نمایید.

در خاتمه سرهنگ مؤمنی اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه های کارشناسان پلیس راهور توسط عابرین پیاده در سال جاری شاهد کاهش حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها