34 سال از آخرین باری که لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلیس شد می‎گذرد، یعنی سال 1985. در این 34 سال نسل جدیدی از طرفداران لیورپول متولد و بزرگ شدند اما باز هم این تیم قهرمان نشد. اکنون لیورپول در این فصل شانس بسیار زیادی برای قهرمانی دارد البته اگر این شانس را منچسترسیتی از بین نبرد و حسرت لیورپول را طولانی‏تر از این نکند. لیگ برتر انگلیس بسیار فشرده و پررقابت است، لیورپولی‎ها خوب می‎دانند اگر در این فصل از فرصت قهرمانی استفاده نکنند شاید تا سال‎ها آن را به دست نیاورند.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۹۹
غوغا در جزیره / لیورپول، در انتظار گذر از 34 سال حسرت

به گزارش جام‎جم آنلاین ، تنها چهار هفته تا پایان این فصل از رقابت‏های لیگ برتر انگلیس باقی مانده است، لیگی که دو مدعی جدی برای قهرمانی دارد، یکی لیورپول و دیگری منچسترسیتی که این فصل رقابت تمام عیار و همه جانبه‎ای را برای قهرمانی برپا کردند.

آمار و ارقام نشان می‎دهد لیورپول که نسبت به منچسترسیتی تیم قدیمی‎تری به شمار می‎رود از طرفداران بسیار بیشتری برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از هواداران فوتبال در انگلیس ترجیح می‎دهند تیمی که در پایان این فصل به مقام قهرمانی برسد لیورپول باشد نه منچسترسیتی که حتی در خودِ شهر منچستر هم نسبت به یونایتد طرفداران کمتری دارد. اما حتی با وجود اینکه لیورپول در آستانه کسب جام قرار دارد ممکن است باز هم طبق روال 34 سال گذشته در این راه ناکام بماند و حسرت هواداران این تیم ادامه داشته باشد. لیورپولی‎ها هم اکنون با 82 امتیاز از 33 بازی در صدر هستند و منچسترسیتی با یک بازی کمتر 80 امتیازی است و رتبه دوم جدول را در اختیار دارد؛ با این شرایط کاملا واضح به نظر می‎رسد که لیورپول جایگاه تضمین شده‎ای ندارد و برد فردا بعدازظهر منچسترسیتی مقابل کریستال پالاس جایگاه دو تیم را با هم عوض می‎کند و لیورپولی‌ها در ترس از دست دادن یک جام دیگر و تداوم حسرت طولانی مدت فرو می‌برد.

لیورپول با سرمربی‌گری یورگن کلوپ اما پرانگیزه‎تر از این حرف‎هاست. تیم بندرنشین لیورپول فردا پس از پایان دیدار تیم‎های منچسترسیتی و کریستال پالاس باید از ساعت 20 در خانه خود مقابل چلسی به میدان برود. به این شرط که من‌سیتی مقابل کریستال به پیروزی نرسد و لیورپول نیز مقابل چلسی به برتری دست یابد لیورپول در صدر باقی می‎ماند اما در صورت برتری منچسترسیتی و شکست شاگردان کلوپ آنگاه صدر به پپ گواردیولا و یاران می‎رسد. فردا این احتمال هم وجود دارد که دو تیم از لحاظ امتیازی برابر شوند که آنگاه منچسترسیتی با توجه به تفاضل گل بهتر و البته یک بازی کمتر صدرنشین می‌شود.

لیورپول در هفته‎های آتی در لیگ برتر انگلیس به ترتیب با کاردیف، هادرسفیلد، نیوکسل و ولورهمپتون مسابقه دارد که همگی حریفانی تقریبا ساده محسوب می‌شوند.

از سویی دیگر منچسترسیتی باید به مصاف منچستریونایتد، برنلی، لسترسیتی و برایتون برود که مسیر مشکل‎تری نسبت به لیورپول برای قهرمانی است.

نکته دیگر اینکه هر دو تیم باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند. لیورپول بازی رفت با پورتو در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برده و کار سختی در بازی برگشت ندارد اما منچسترسیتی بازی رفت را با یک گل به تاتنهام واگذار کرد و از این رو کار مشکل‎تری دارد و فشار روانی بیشتری بر روی این تیم باقی است.

جنگ 4 تیم برای 2 سهمیه

جام قهرمانی فصل 2019-2018 لیگ برتر انگلیس به یکی از این دو تیم می‎رسد؛ لیورپول یا منچسترسیتی. فاصله امتیازی این دو تیم نشان می‎دهد رسیدن جام قهرمانی به تیم دیگری به غیر از این دو تقریبا محال است. در رتبه سوم جدول چلسی با 66 امتیاز قرار دارد، تاتنهام با 64 امتیاز چهارم است، آرسنال 63 امتیاز دارد و در رتبه پنجم به سر می‎برد و منچستریونایتد هم با 61 امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفته است. به این ترتیب جنگ بر سر دو سهمیه باقی مانده فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا بین چهار تیم چلسی، تاتنهام، آرسنال و منچستریونایتد است تا با این اوصاف علاوه بر جنگ بر سرعنوان قهرمانی ، شاهد یک رقابت جذاب دیگر در لیگ برتر انگلیس هم باشیم.

جزیره، دارای بهترین لیگ دنیا؟

در هیچ لیگی به اندازه لیگ برتر انگلیس مدعی وجود ندارد. جنگ بر سر عنوان قهرمانی در لالیگای اسپانیا همیشه بین دو تیم رئال مادرید و بارسلوناست و نهایت اتلتیکومادرید هم به این جمع اضافه شود.

در سری آ ایتالیا که بسیار کسل کننده شده بیش از هفت سال است که عنوان قهرمانی به تنها مدعی این لیگ یعنی یوونتوس می‎رسد و اکنون هم برای هشتمین بار متوالی در آستانه این قهرمانی قرار دارد.

در بوندسلیگا نیز همه چیز به بایرن مونیخ و نهایتا دورتموند خلاصه می‌شود.

در لوشامپیونه فرانسه نیز مثل همیشه پاری‎سن‎ژرمن حرف اول را می‎زند و هم اکنون کاملا یک طرفه با اختلاف 20 امتیاز نسبت به تیم دوم جدول در صدر است و قهرمانی‌اش جای هیچ حرف و حدیثی ندارد.

واقعیت این است که سری آ ایتالیا، بوندسلیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه به طرز کسل کننده‌ای یک طرفه هستند و از ابتدای فصل قهرمان آن مشخص است. در رابطه با لالیگا شدت این یک طرفه بودن کمتر است اما مدعیان قهرمانی آن معدودند. این لیگ‎ها هر چند در فوتبال باشگاهی دنیا حرف اول را می زنند اما پس از سال‎ها هنوز نتوانسته‎اند قهرمان جدیدی را معرفی کنند، قهرمانی که همه چیز را از حالت یک طرفه بودن دربیاورد.

اما در رابطه با لیگ برتر انگلیس موارد بالا صدق نمی‎کند. این تیم مدعی زیاد دارد؛ از منچسترسیتی ، لیورپول، چلسی و منچستریونایتد گرفته تا آرسنال و تاتنهام و حتی تیم‎های دیگر. این فصل را نادیده بگیرید که فقط دو تیم مدعی قهرمانی هستند. در لیگ برتر انگلیس همه چیز به شدت نزدیک به هم است و قهرمانی هیچ تیمی از ابتدای فصل مشخص نیست. در پایان فصل هم قهرمان بر اساس اختلاف امتیاز ناچیز مشخص می‎شود، چیزی که در لیگ‎هایی مثل فرانسه و ایتالیا هرگز نمی‎بینید. با این اوصاف باید گفت لیگ برتر انگلیس برترین لیگ جهان است؟ حداقل رقابت جذاب و داغ لیورپول و منچسترسیتی بر سر عنوان قهرمانی این موضوع را نشان می‎دهد ، چیزی که در هیچ یک از لیگ‎های دیگر دنیا نمی‎بینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها