روزی که خبر پیوستن کریس رونالدو به یوونتوس در تمام رسانه‌های دنیا با کلی عکس و حاشیه همراه شد، بسیاری از طرفداران یووه فقط یک آرزو داشتند. قهرمانی در سری A برایشان بیش از حد عادی شده بود و فقط می‌خواستند پس از نزدیک به دو دهه در لیگ قهرمانان اروپا به جام برسند. آنها به‌هیچ‌وجه تصور نمی‌کردند دیگو سیمئونه و شاگردانش سد راهی جدی برای رسیدن به این آرزو باشند. اتلتیکو در حالی امشب در خانه یووه بازی می‌کند که پیروزی 2 بر صفر آنها در بازی رفت، اندوخته مهمی برایشان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۷۸


در ترکیب یووه تنها الکس ساندرو غایب است و در طرف مقابل، دیگو کاستا نمی‌تواند برای تیم سیمئونه به میدان برود. یوونتوس که در دو فصل قبلی این مسابقات توسط تیم‌های اسپانیایی حذف شد، به‌دنبال پیروزی مقابل تیمی است که در هفت سال گذشته هرگز در ایتالیا بازنده نبوده است. با این حال، آنچه طرفداران یووه را دلگرم می‌کند، عملکرد این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است. این دهمین حضور تورینی‌ها در این مرحله است که در 9 مرحله قبلی شش‌ بار را صعود کرده بودند و سه مرتبه هم از رفتن به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماندند.
این دو تیم در حالی امشب چهارمین دیدار رودررو را بازی می‌کنند که یووه در سه بازی قبلی هرگز پیروز نشده و سهمش دو باخت و یک تساوی بوده است. در واقع بازی رفت موجب شد تا نوار پیروزی‌های یووه مقابل تیم‌های اسپانیایی پاره شود. بعد از شکست رئال در مرحله نیمه‌نهایی فصل قبل و همچنین شکست والنسیا در دو بازی رفت و برگشت در مرحله گروهی امسال، اتلتیکو اجازه نداد شاگردان آلگری به چهارمین برد خود مقابل اسپانیایی‌ها برسند.
در طرف مقابل، آمار می‌گوید اتلتیکو در بازی‌های اروپایی وقتی بازی رفت را پیروز شود در بیشتر مواقع توانسته در بازی برگشت هم نتیجه مطلوب را به‌دست آورد. روخی بلانکو از 37 باری که بازی رفت در لیگ قهرمانان را پیروز شده، 30 بار توانسته بازی برگشت را هم به نفع خودش تمام کند. این تیم همچنین طی سال‌های گذشته عملکرد خوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی داشته و از پنج دور قبلی چهار بار توانسته به مرحله یک‌چهارم صعود کند. علاوه بر این، عملکرد اتلتیکو در بازی مقابل تیم‌های ایتالیایی بسیار خوب بوده به‌طوری که از ده بازی قبلی هشت بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.
گرچه رونالدو در بازی رفت در گلزنی ناکام بود، اما همچنان طرفداران بیانکونری برای صعود به مرحله بعد به درخشش او در بازی امشب دل بسته‌اند. آمار خوب او مقابل اتلتیکو، دلیل محکمی برای این دلخوشی به حساب می‌آید. او در 9 سال حضور در رئال، 31 بار مقابل اتلتیکو قرار گرفت و توانست 22 گل وارد دروازه این تیم کند.

برنامه بازی‌های امشب
یوونتوس - اتلتیکو مادرید (23:30)
منچسترسیتی ‌-‌شالکه (23:30)

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها