کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرد:

رسیدگی به اتهامات احتمالی ترامپ

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره کارشکنی در اجرای عدالت و سوءاستفاده از قدرت، رسیدگی به اتهامات احتمالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات متحده را در این زمینه آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۷۹
رسیدگی به اتهامات احتمالی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات ها است به برنامه «این هفته» شبکه خبری «ای بی سی نیوز» گفت: بدنبال اسناد و مدارکی از وزارت دادگستری درباره بیش از 60 نفر از افرادی است که شامل «ترامپ جونیور» پسر رئیس جمهور آمریکا و «الن وایزلبرگ» مقام ارشد مالی سازمان ترامپ می شود.

وی افزود: موضوع این تحقیقات را سوءاستفاده از قدرت، کارشکنی در روند اجرای عدالت و فساد تشکیل می دهد و روشن است که رئیس جمهوری در اجرای عدالت کارشکنی کرده است.

نادلر با این حال گفت: برای تصمیم گیری درباره استیضاح رئیس جمهوری هنوز بسیار زود است. قبل از اینکه کسی را استیضاح کنیم باید مردم آمریکا را قانع کنیم که به استیضاح نیاز هست.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان شاهدی برای مانع تراشی ترامپ در روند اجرای عدالت به اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اشاره کرد که قبل از اخراج، ریاست تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و احتمال تبانی تیم ستاد تبلیغاتی ترامپ با مسکو را برعهده داشت.

بدنبال اخراج کومی، «رابرت مولر» بازرس ویژه مسئولیت این تحقیقات را برعهده گرفت که انتظار می رود در چند هفته آینده نتایج آن را به دادستان کل آمریکا ارائه دهد.

نادلر همچنین به تلاش های ترامپ در ارعاب شاهدان در تحقیقات اشاره کرده است.

ترامپ هر گونه همکاری با مسکو در انتخابات را رد و روز گذشته (یکشنبه) در توئیتی خود را فردی بی گناه توصیف کرد که از سوی افراد بد و فاسد در یک عملیات غیرقانونی که او شکار ساحره ها تصویف کرده است، تحت پیگرد قضایی قرارگرفته است.

ترامپ روز شنبه هفته جاری نیز به گروهی از سیاستمداران و فعالان سیاسی محافظه کار گفت که تیم تحقیقات به ادله ای برای اثبات موضوع تبانی با روسیه دست نیافته، از این رو معاملات تجاری و مالی وی را هدف قرار داده است.

نادلر به «ای بی سی نیوز» گفت، در حالیکه تحقیقات مولر برخی جرایم خاص را هدف قرار می دهد، کمیته مذکور شبکه گسترده تری را هدف قرار می دهد.

اظهارات نادلر بدنبال شهادت علنی «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ مطرح شده است.

کوهن، ترامپ را به دروغگویی در دوران نامزدی انتخابات و حتی پس از ورود به کاخ سفید متهم کرده است.

همچنین کوهن بدلیل دروغگویی به کنگره، فرار مالیاتی و نقش مقررات مالی کمپین های انتخاباتی متهم شناخته شد.

وی در جمع اعضای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را فریبکار توصیف کرد.

«کوین مک کارتی» رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، با انتقاد شدید از نادلر او را متهم کرده که دستور استیضاح رئیس جمهور را دنبال می کند.

این نماینده جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» گفت: از آنجایی که آنها به نتیجه ای درباره تبانی تیم ترامپ ومسکو دست نیافتند رویه جدیدی را آغاز کرده اند.

تحقیقات متعدد در کنگره آمریکا علیه ترامپ

ترامپ تاکنون به غیر از تحقیقات مولر، سوژه تحقیقات چندی در کنگره آمریکا بوده است.

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته که کمیته متبوعش تحقیقات دقیقی را درباره مذاکرات مربوط به ساخت برج ترامپ در مسکو انجام می دهد.

به گفته کوهن (وکیل سابق ترامپ) این مذاکرات تا زمان تبلیغات انتخابات در سال 2016 ادامه داشت.

شیفف در یک مصاحبه گفت که اگر این مذاکرات به توافق دست می یافت ترامپ می توانست بیشتر از هر معامله ای در طول زندگی خود پول به جیب بزند. این توافق می توانست به جلب حمایت کرملین و شخص رئیس جمهوری روسیه بیژه در شرایطی منجر شود که «ولادیمیر پوتین» بدنبال رهایی از تحریم ها بود.

دموکرات های کنگره که به نظر می رسد به واسطه اکثریت خود در مجلس نمایندگان آمریکا جرات بیشتری کسب کرده اند با انجام تحقیقات گسترده جدید خود را آماده دوران بعد از مولر می کنند.

مولر در گزارش نهایی خود درباره روسیه، ترامپ را متهم بکند یا نکند، دمکرات های کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست مدارک جدید، درخواست شهادت و حتی احضاریه در صورت نیاز، خود را آماده تحقیقات گسترده تری کرده اند که فراتر از دخالت روسیه و بحث تبانی در کمپین انتخاباتی سال 2016 است.

به غیر از تحقیقات جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، کمیته خدمات مالی این مجلس نیز به ریاست «ماکسیم واترز» تحقیقات خود را بر عملکرد دویچه بانک آلمان متمرکز کرده است.

بر اساس این تحقیقات، بانک مذکور سال ها به سازمان املاک و مستغلات ترامپ میلیون ها دلار وام داده است.

واترز همین هفته پیش گفت: این بانک با این کمیته برای ارائه اسناد و مدارک مورد نظر همکاری کرده است.

«الیوت انجلس» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حال همکاری با آدام شیف و کمیته متبوعش درباره ارتباط ترامپ با پوتین از جمله نشست های خصوصی بین این دو نفر در هلسینکی در سال گذشته است.

این کمیته همچنین در حال تحقیقات درباره سیاست دولت آمریکا در قبال عربستان و واکنش به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه عرب در کنسولگری استانبول در ترکیه است.

به نظر می رسد که پایان تحقیقات مولر سرآغاز تحقیقات جدیدی است که پتانسیل آن را دارد که رئیس جمهوری آمریکا را را هدف استیضاح قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها