یک تهیه کننده رادیو اقتصاد که در چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو شرکت کرده است، گفت: از هر زاویه که به جشنواره بین المللی رادیو نگاه می کنیم، شاهد یک بازی برد برد هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۹۴
جشنواره بین المللی رادیو بازی برد – برد است

به گزارش جام جم آنلاین از کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، محمد بخشایش تهیه کننده ای که از شبکه رادیویی تهران در جشنواره بین المللی رادیو شرکت کرده است درباره برگزاری این رویداد گفت: به طور کلی جشنواره بین المللی رادیو باید به گونه ای باشد که بر اساس فراخوان، برنامه سازان نسبت به ساخت آثار هدف اقدامات لازم را انجام دهند.اگر جشنواره رادیو در چارچوبی قرار بگیرد تا بر اساس آن برنامه هایی که قبلا از طریق رادیو پخش شده باشند در آن شرکت نمایند، این رویداد مهم و بزرگ به نحو شایسته ای مورد توجه قرار می‌گیرد.همچنین این گردهمایی اگر با مشارکت بیشتر مردم و مخاطبان همراه شود و آنها بتوانند با عوامل برنامه ساز بیشتر عجین شوند، جشنواره بین المللی رادیو ملموس‌تر از هر زمانی خواهد بود.مسلما با قرار دادن معیارهای مردمی، شاخصه های قضاوت نیز تغییر پیدا می کند. در این فضا می توانیم از مخاطبان خود بیشتر کمک بگیریم و برنامه های مشابه را در بوته قضاوت مردمی قرار دهیم. قطعا اگر آرای مخاطبان بیشتر در نظر گرفته شود ، کیفت برنامه های نیز افزایش می یابد. همچنین از سویی تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار شده و آنها در چارچوب قضاوت های میدانی وسیع‌تری نیز قرار می گیرند.در نهایت نیز خروجی کارآثاری می شود که اگر برای رقابت وارد به جشنواره رادیو شوند، این رویداد مهم رادیویی را پویا تر می نمایند.



وی افزود: اگر کمک کنیم که هم فکری و همترازی های لازم و مرتبط به نحو قابل قبولی انجام شود ، حضور برنامه سازان از کشورهای خارجی می تواند بسیار موثر باشد. به شرطی که زمینه های لازم برای انجام تعامل با آنها مهیا شده باشد.اگر پژوهشگرانی حضور داشته باشند که بتوانند مقالات و آثار علمی ارایه شده به جشنواره را در قالب های کلاس های آموزشی فوق برنامه برای تمام عناوین شغلی برنامه سازان برگزار نمایند، مسلما نتایج بسیار عالی پیش رو خواهد بود.

بار مفهومی مقالات اجلاس جهانی صدا زیاد است

فرزانه صادقیان تهیه کننده رادیو اقتصاد که در چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو شرکت کرده است گفت: شاید در نگاه اول و برخلاف آنچه که در ظاهر رقابتی بودن جشنواره بین المللی رادیو به نظر می رسد،دیدگاه من بر این است که از این فضا فاصله داشته باشم و هدفی جز ارتقا سطح برنامه سازی متصور نشوم. معتقدم که شایسته است برنامه های شرکت داده شده در جشنواره بین المللی رادیو در یک چارچوب مشخص ساخته تا برنامه ها با ایده های جدیدتری وارد شود. این اتفاق برای انگیزه دادن به برنامه سازان بسیار موثر است.مزیت مهمی که جشنواره بین المللی رادیو دارد آن است که اگر در این رویداد آثاری پذیرفته نشود، نوعی تلنگر به فرد شرکت کننده است.مسلما وی از خود سئوال می‌کند که به چه دلایلی برنامه مورد توجه قرار نگرفته است.این حقیقت به گونه ای است که برنامه ساز با انرژی مضاعف کار خود را ادامه می دهد و در دوره های بعدی با قدرت بیشتری در این رویداد حاضر می شود .در حقیقت از هر زاویه که به جشنواره بین المللی رادیو نگاه می کنیم، شاهد یک بازی برد - برد هستیم.



وی افزود: حضور برنامه سازان و مدیران رسانه ها از سایر کشورهای خارجی فرصت بیار مغتنمی است که در آن عوامل برنامه ساز با این افراد در تعامل باشند و آموخته ها خود را ارتقا دهند.در همین راستا باید گفت که نباید فضای برنامه سازی محدود به چارچوب های خودمان باشد و باید از فرصت حضور این افراد بیشترین استفاده را کرد.این شرایط فرصتی را مهیا می‌کند تا متوجه شویم که در دنیا چه اتفاقاتی حول رسانه رادیو در جریان است و نقاط ضعف و قوت خودمان را بهتر متوجه می شویم.

صادقیان ادامه داد: همچنین مقالات علمی ارایه شده به اجلاس جهانی صدا که دارای بار مفهومی فراوان هستند، حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. از طرفی چون ما در رسانه ای کار می کنیم که اساسا دیالوگ محور است، برگزاری یک سری سلسله نشست های مشترک و انجام گفتمان سازی های لازم با حضور افراد پیشکسوت و سرآمد در رادیو، محتوای این مقالات که در قالب ایده های مختلف مطرح شده است به نحوی کاربردی تری کنکاش شود.نهایتا نتایج به دست امده از این نشست ها در قالب صورت جلسه هایی در اختیار مدیران وبرنامه سازان قرار گیرد.در همین چارچوب تعامل مناسب به نحو شایسته و کاملا مطلوبی باید انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها