این روزها همه خبرهای مربوط به لیونل مسی به یک روند تکراری تبدیل شده است. بعد از هر بازی بارسا باید منتظر شکسته شدن یک رکورد جدید یا ثبت افتخاری تازه توسط این اعجوبه آرژانتینی بود. از سوی دیگر طرفداران بارسا کاملا به این مساله عادت کرده‌اند که تیم‌شان مقابل حریف عقب بیفتد و بعد لئو فرشته نجات آنها شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۸۵

سویا، تازه‌ترین تیمی بود که هنرنمایی فوق‌العاده مسی مقابل این تیم رقم خورد. در حالی که بارسا بازی را باخته بود، مسی با هت‌تریک و دادن یک پاس گل، نتیجه بازی را به نفع تیمش عوض کرد تا ثابت شود این روزها در بارسا همه چیز به او ختم می‌شود.
مسی با زدن این سه گل تعداد هت تریک‌هایش در طول دوران فوتبالی خود را به عدد 50 رساند و حالا برای رسیدن به کریس رونالدو فقط باید یک‌بار دیگر هت‌تریک کند. علاوه بر این، با این سه گل مسی تعداد کل گل‌هایش را به عدد 650 رساند و حالا برای رسیدن به پله افسانه‌ای فقط 58 گل دیگر نیاز دارد. همچنین تا اینجای کار او 227 بار به هم تیمی‌هایش پاس گل داده است. هافبک 31 ساله بارسا برای آنکه نشان دهد فوتبال‌دوستان تا چند سال دیگر هم می‌توانند از بازی او لذت ببرند، در فصل جاری 25 گل در لالیگا زده است. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او، لوئیس سوارز است که 9 گل کمتر از مسی زده است.
در این میان، چهار تیم والنسیا، اوساسونا، اسپانیول و دپورتیوو لاکرونیا بیش از همه تیم‌ها از مسی هت تریک خورده‌اند.
مسی در مقابل هرکدام از این تیم‌ها سه‌بار موفق به هت‌تریک شده است. از 8 هت‌تریک او در لیگ قهرمانان، دوبار در مرحله حذفی اتفاق افتاده؛ یک‌بار در برد 7 بر یک مقابل لورکوزن در مرحله یک هشتم سال 2012 و بار دیگر هم در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل آرسنال در سال 2010. از سوی دیگر او تنها یک بار توانسته در دو بازی پیاپی موفق به هت‌تریک شود که آن هم در لیگ قهرمانان اروپا بود. دو فصل پیش و در مرحله گروهی، او توانست در دو بازی پشت سر هم به سلتیک و من‌سیتی 3 گل بزند.

مسابقات

تعداد هت تریک

اولین هت تریک

لیگ قهرمانان اروپا

8

مقابل آرسنال

لالیگا

32

مقابل رئال مادرید

کوپا دلری

3

مقابل اتلتیکو مادرید

سوپر کاپ اسپانیا

1

مقابل سویا

بازیهای ملی

6

مقابل سوئیس

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها