سقوط آزاد تیم علی کریمی ادامه دارد

سپیدرود سیاه‌بخت

استقلال رشت، ملوان (2 بار)، شموشک (2 بار)، پگاه و داماش (2 بار). داغ سقوط از لیگ برتر را بیشتر از هرجای دیگر فوتبال‌دوستان شمالی تحمل کرده‌اند و حالا نوبت به هواداران سپیدرود رشت است که ذره ذره آب شدن تیمشان را نظاره کنند.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۱۱


آنچه از دست این هواداران برمی‌آید حمایت است، اما برای تیم ریشه دار و پرطرفداری چون سپیدرود، حتی این حمایت هم کارساز نیست. آنها در حال سقوط به لیگ برتر هستند و از دست ستاره‌ای چون علی کریمی هم کاری ساخته نیست.
سپیدرود، در ادامه روند ناکامی‌های خود، هفته نوزدهم را هم با شکست پشت سر گذاشت تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود. باخت به تیم بالای جدولی پدیده، آن‌هم در مشهد، شاید برای سپیدرودی‌ها قابل توجیه باشد اما برای تیمی که از ابتدای فصل تاکنون بیشتر از هر تیم دیگری باخته، دیگر کار از توجیه گذشته است. این یازدهمین شکست سپیدرود در لیگ هجدهم بود. 11 باخت در 19 بازی.
رودخانه سپیدرود، از همان ابتدای فصل پرتلاطم بود. همانجا که لیگ را با شکست 3 بر صفر مقابل سایپا آغاز کرد و بعد در هفته دوم 6 گل از سپاهان خورد. اعتراض هواداران سپیدرود به نتایج ضعیف این تیم و آن «هیس!» معروف از خداداد به سمت جایگاه تیفوسی‌های سپیدرود، خیلی زود تیم قرمزپوش رشتی را به حاشیه برد.
حالا نزدیک به هفت ماه از آن روزها می‌گذرد، اما اوضاع در تیم سپیدرود هیچ تغییری نکرده است. خداداد عزیزی خیلی زود جایش را به علی کریمی داد تا فرشته نجات سپیدرود از روستای پاشاکی بیاید. سپیدرود بعد از آن‌که ده هفته نخست لیگ هجدهم را بدون برد سپری کرد، تیم‌های پارس و فولاد را در هفته‌های یازدهم و دوازدهم از پیش رو برداشت تا بارقه‌های امید روی سکوهای ورزشگاه سردارجنگل زنده شود، اما همان 2 برد هم جرقه بود. سپیدرود از 20 آبان ماه تا به امروز طی 7 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی، هرگز رنگ برد را به خود ندیده و با پذیرش 5 شکست و 3 تساوی، ضمن حذف از گردونه رقابت‌های حذفی، در لیگ هم با شتاب خیره کننده‌ای به سمت سقوط در حال حرکت است.
سپیدرود حالا کمترین برد و بیشترین باخت را در کارنامه دارد، در خط حمله با 10 گل زده، یکی از ضعیف‌ترین هاست و در خط دفاع هم با خوردن 34 گل، با فاصله ضعیف ترین تیم لیگ برتر است. در جدول هم اگر 6 امتیاز کسر شده از استقلال خوزستان را نادیده بگیریم، سپیدرود با 12 امتیاز در قعر جدول قرار می‌گیرد که کاملا با عملکرد این تیم همخوانی دارد. حال سوال بزرگ هواداران سپیدرود این است که وضعیت بغرنج تیم محبوبشان تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا آنها 11 هفته دیگر هم باید حرص بخورند تا در نهایت شاهد سقوط تیمشان باشند؟
کسی پاسخگو نیست
پس از شکست 2 بر صفر مقابل پدیده، وقتی هیچ کدام از افراد کادر فنی سپیدرود در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد، شایعه‌ای در ورزشگاه پیچید مبنی بر این‌که علی کریمی از سمت خود استعفا کرده و دیگر هدایت این تیم را بر عهده ندارد. موضوعی که وقتی خبرنگاران با خود او در میان گذاشتند با عکس‌العمل جالبی مواجه شدند. کریمی که به طور همزمان مالکیت و مربیگری سپیدرود را به‌عهده دارد در واکنش به این سخنان می‌گوید:«مالک باشگاه، خودم هستم. چطور ممکن است استعفا داده باشم؟ شما خبرنگاران اگر به‌دنبال سوژه و خبر هستید، بنویسید علی کریمی مدیرعامل، استعفای علی کریمی سرمربی را گرفته و درحال بررسی است!»
حال در شرایطی که علی کریمی خودش، مالک، مدیرعامل و سرمربی سپیدرود است باید دید کدام دست نجات بخشی از سقوط این تیم پرطرفدار به لیگ دسته اول جلوگیری می‌کند؟ سپیدرود روز جمعه در رشت میزبان استقلال خوزستان است.

نتایج سپیدرود در 100 روز اخیر

هفته 13
سپیدرود صفر نفت مسجد سلیمان یک
هفته 14
نساجی 2 سپیدرود 2
هفته 15
سپیدرود صفر استقلال 5
جام حذفی
سپیدرود صفر پرسپولیس یک
هفته 16
سپیدرود 2 سایپا 2
هفته 17
سپاهان 3 سپیدرود صفر
هفته 18
سپیدرود یک ماشین‌سازی یک
هفته 19
پدیده 2 سپیدرود صفر

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها