مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: نتیجه فعالیت گروه‌های امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته در خراسان‌جنوبی نجات ۲۶۴ نفر و ۱۰۸ خودروی گرفتار در سیلاب بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۲۵
۲۶۴ گرفتار در سیلاب در خراسان جنوبی نجات پیدا کردند/ فوت ۳ نفر

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ابوالحسن میرجلیلی اظهار کرد: پیرو اخطاریه‌های ستاد مدیریت بحران خراسان‌جنوبی و پیش‌بینی هواشناسی استان باران‌های بسیار خوبی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان باریدن گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: این بارندگی‌ها به تمام ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی طراوت بخشید و در برخی از مناطق کوهپایه‌ای میزان بارندگی به ۸۰ میلی‌متر رسید.

میرجلیلی با اشاره به آماده باش ۸۷ گروه امداد و نجات از راهداری، آتش نشانی، اورژانس، پلیس راه و هلال احمر در این روزها، ادامه داد: نتیجه فعالیت این گروه‌ها نجات ۲۶۴ نفر و ۱۰۸ خودروی گرفتار در سیلاب بود.

وی گفت: در صبح چهارشنبه با توجه به بارش برف در برخی محورهای موصلاتی و همچنین یخ‌زدگی جاده‌ها و کاهش دید افقی جاده بیرجند- قائن و بیرجند به اسدیه و جاده مرز ماهیرود برای ساعاتی بسته شد که با تلاش راهداری و پلیس راه این جاده‌ها بازگشایی شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به آب‌گرفتگی ۱۷ منزل مسکونی و رفع مشکل آنان اظهار کرد: با توجه به سیلاب و درراه ماندگی برخی از مسافرین مساجد و حسینه‌های در مسیر برای اسکان مسافران گرم و ۲۰۰ نفر در این اماکن اسکان یافتند.

میرجلیلی با توصیه به اینکه هم استانی‌ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند، یادآور شد: متأسفانه بر اثر واژگونی یک خودرو در بخش گزیک که در مسیر سیلاب قرار گرفته بود سه نفر از هم استانی‌ها فوت کردند.

وی گفت: از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنیم به اخطارها و پیام‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی خراسان‌جنوبی توجه لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها