پیکان امروز میزبان آبی‌های پایتخت است

استقلال جدید را در شهر قدس ببینید

پرونده هفته نخست دور برگشت لیگ برتر، امروز با برگزاری دیدار دو تیم استقلال و پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس بسته خواهد شد؛ دیداری که سوت آغاز آن را وحید کاظمی در ساعت 15 و 45 دقیقه به صدا در می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۷۰


تا قبل از این‌که تعطیلات زمستانی لیگ برتر از راه برسد، حال تیم استقلال خوب بود. آنها هر سه بازی آخر دور رفت را برده و در 5 بازی آخرشان هم فقط 4 امتیاز از دست داده بودند. این روند خوب اگر در 10 بازی ابتدایی دور رفت تفاق می‌افتاد، الان استقلال با 33 امتیاز صدرنشین بود. همین آمارهاست که آبی‌ها را به دور برگشت لیگ برتر امیدوار می‌کند، مخصوصا حالا که بازیکنانی چون اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا و امید نورافکن هم به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند. با این خریدها، انتظارها از وینفرد شفر دوباره بالا رفته است و هواداران استقلال، بیش از هر زمان دیگر می‌خواهند تیمشان به صدر جدول نزدیک و نزدیک‌تر شود.
شش ماه پیش وقتی استقلال و پیکان در هفته نخست لیگ برتر به مصاف هم رفتند، کسی توقع نداشت استقلالی که جپاروف، تیام، ابراهیمی، حسینی و چند ستاره دیگرش را از دست داده بود، پیکان را شکست بدهد. همین هم شد و استقلال لیگ هجدهم را با تساوی بدون گل مقابل پیکان آغاز کرد، اما حالا استقلالی‌ها از تیمشان فقط برد می‌خواهند تا از کورس فشرده رقابت برای صدرنشینی و قهرمانی عقب نمانند.
شرایط پیکان هم در بالا رفتن انتظار استقلالی‌ها بی تاثیر نیست. آنها دور رفت را با تحمل پنج شکست متوالی به پایان رساندند؛ باخت‌هایی که باعث شد مجید جلالی از نیمکت این تیم برود و جای خودش را به حسین فرکی بدهد. البته این جابجایی هم زمان زیادی از پیکانی‌ها گرفت، چون ابتدا جواد نکونام به‌عنوان سرمربی پیکان معرفی شد و بعد هم با دخالت مدیرعامل کارخانه ایران خودرو، فرکی جایگزین نکونام شد.
حسین آقا که یک سال از لیگ برتر دور بود، قطعا ماموریت دشواری برای جمع و جور کردن تیمی که 7 هفته متوالی را بدون برد سپری کرده، پیش رو دارد. پیکان، مدافعش مهدی شیری را هم دیگر در اختیار ندارد و باید برای 15 هفته سخت خودش را آبدیده کند. آنها فاصله زیادی با منطقه سقوط ندارند و خوب می‌دانند از دست دادن هر امتیاز در دور برگشت، می‌تواند به قیمت سقوط این تیم به لیگ دسته اول تمام شود.
در این شرایط باید دید اولین سکانس از 15 سکانس دور برگشت برای استقلال و پیکان چطور رقم خواهد خورد.
آمار عجیب فرکی
البته حسین فرکی یک آمار بد هم در تقابل تیم هایش با استقلال در کارنامه دارد. او تاکنون با تیم‌های نفت تهران، سپاهان، فولاد و سایپا 12 بار مقابل آبی‌های تهران قرار گرفته و عجیب آنکه جز یک تساوی و یک برد، در سایر موارد بازنده بوده و از 36 امتیاز ممکن فقط 4 امتیاز به دست آورده است. آخرین تقابل از این دست هم به لیگ شانزدهم برمی‌گردد که سایپا با حسین فرکی 2 بر یک به استقلال باخت.

شفر: هواداران به بازیکنان جدید فرصت بدهند
سرمربی استقلال می‌گوید در هفته‌های گذشته مشکلاتی داشتیم که مستقیم به تیم وارد می‌شود و روی شانه‌های من است. بخش‌هایی از صحبت‌های وینفرد شفر که در نشست خبری پیش از بازی با پیکان مطرح کرد در زیر آمده است:
همیشه دوست دارم ببریم، ببریم و ببریم. در روزهای اخیر با تمرکز بالا تمرین کردیم، اما مثل نیم فصل اول، یک‌سری مشکلات داریم. البته الان تمرکز ما روی بازی با پیکان است؛ مسابقه‌ای که همواره برای ما سخت بود. در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان بازی سختی داشتیم. طبیعی است که الان هم مسابقه سختی داشته باشیم.
منشا فقط یک روز با ما تمرین کرده. شاید ترکیب و نوع بازی ما برای او جدید باشد. از الان نمی‌توانم درباره وضعیت او حرف بزنم. منشا و دیگر بازیکنان جدید ما باید سبک فوتبال هم‌دیگر را بدانند و به هماهنگی برسند. من از هواداران می‌خواهم به بازیکنان جدیدمان مثل ایسما، پاتوسی، منشا و نورافکن زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو افتاد، نباید برای بازیکنان جدید تکرار شود.
در نیم فصل دوم، هر سه یا چهار روز بازی داریم. خیلی عجیب است که بعد از بازی‌های آسیایی با سپاهان بازی داریم. نمی‌دانم چه کسی و چرا این برنامه را این‌طور نوشتند. ما به همه بازیکنان‌مان نیاز داریم.
همه بازیکنان می‌گویند که آماده بازی هستتند. هر کسی آماده‌تر باشد بازی می‌کند. فرقی نمی‌کند بازیکن جوان باشد یا باتجربه.
ما در نیم فصل دوم زمان کمی داریم و زمانی برای استراحت و ریکاوری نمی‌ماند. باید برخی بازیکنان استراحت کنند تا بقیه بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش کنند و نتیجه خوبی بگیریم.

فرکی: کار آسانی مقابل استقلال نداریم
سرمربی پیکان می‌گوید: در مقطعی وارد پیکان شدم که بخش اصلی کار انجام شده است، با این حال کارمان در نیم فصل دوم سخت است. حسین فرکی قبل از نخستین دیدار رسمی خود به عنوان سرمربی پیکان، در نشست خبری بازی با استقلال به این نکات اشاره کرد:
خیلی نزدیک‌تر از زمانی که درگیر کار بودم، فوتبال را دنبال می‌کردم. همیشه در این مدت پیشنهاد برخی بود که مجددا به عرصه فوتبال ورود کنیم. حالا این اتفاق افتاده و در مقطعی ورود کردیم، که بخش اصلی کار انجام شده است. بستن تیم، انجام یک نیم فصل و… انجام شده است. آقای جلالی هم در این دو فصل و نیم زحمات زیادی برای تیم کشید.
در نیم فصل دوم کار سخت است. گرفتن امتیاز دشوار است. ما هم با همان مجموعه کار را دنبال می‌کنیم. سه بازیکن جذب کردیم. چهارمین بازیکن ما هم جابر بود که با بدشانسی مصدوم شد.
در مقابل استقلال که شروع نیم فصل است، بازی دشواری داریم. در هفته‌های پیش‌رو بازی‌های سختی با استقلال، سپاهان، پدیده، ماشین‌سازی خواهیم داشت.
بیش از یک ماه است که با پیکان کار می‌کنیم. نقطه نظرات و تفکرات تاکتیکی را به بازیکنان انتقال دادیم و آماده شروع نیم فصل دوم هستیم. امیدوارم با هدف‌گذاری در نیم فصل دوم، جایگاه خوبی را در جدول به‌دست بیاوریم.
به خاطریک سری نتایج ضعیف تیم با مشکل روحی مواجه شد. ما سعی کردیم این فضا را تغییر بدهیم و بتوانیم با نتیجه گرفتن به این شرایط کمک کنیم. امیدواریم از نظر کسب امتیاز بهتر از نیم فصل نخست کار کنیم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها