وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح با عبور از شرایط دشوار تحمیلی دشمن به قله‌ های سرافرازی رسیدند.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۱۴
وزیر دفاع: برای ارتقای توان دفاعی از هیچ قدرتی هراس نداریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در گفتگو با «ویژه‌نامه بر مدار آفتاب» ارتش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در ایام چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می‌گیریم که بیش از پیش آثار و ثمرات آن بر همه ملت ایران و جهانیان آشکار شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، با اشاره به دستاورد‌های متعدد در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: پیشرفت‌های متعدد ایران در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، فناورانه، اجتماعی، علوم انسانی و پزشکی از جمله این دستاورد‌ها بوده است. برهمگان واضح و مبرهن است که برجسته‌ترین این پیشرفت‌ها، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در عرصه دفاع و نیرو‌های مسلح روی داده است.

وی با بیان اینکه کارکنان ارتش خود را فدائیان انقلاب، میهن، مردم و ولایت فقیه می‌دانند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، کشورمان دارای ارتشی حزب‌اللهی، انقلابی، کارآمد و به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا، شجره طیبه است که با داشتن فرماندهان و کارکنان ولایی، مؤمن، متدین و جهادی و پرتلاش در سطوح مختلف از دل آحاد ملت مسلمان ایران اسلامی شکل گرفته است و خود را فدائیان انقلاب، میهن عزیزمان، مردم و ولایت فقیه می‌دانند.

امیر سرتیپ حاتمی به شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ملت عزیزمان حامی دیگری یافته است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای حفظ و تأمین امنیت آنان در دوردست‌ها جانفشانی می‌کنند و با دارا بودن فرماندهان و کارکنان شجاع، دلسوز و مخلص به عهدی که با خدا و ملت بسته‌اند، پایبندند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: از سوی دیگر بسیج سرافراز، بدون چشمداشت در همه عرصه‌های امنیت عمومی، مردم پایه تا محرومیت‌زدایی، سازندگی و ارائه خدمات اجتماعی حضور فعال و سازنده دارد و در خدمت کشور عزیزمان است.

وی یادآور شد: مردم همیشه بصیر ایران، بصیرتر از همه دوران‌ها در کنار نظام اسلامی و نیرو‌های مسلحشان هستند و اطمینان دارند که سربازان آنان در ارتش عزتمند جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران مقتدر انقلاب اسلامی ایران و بسیج همیشه در صحنه، نیروی انتظامی زحمتکش هر روز آماده‌تر از گذشته نسبت به دفاع از ملت شریف ایران، انقلاب اسلامی، میهن عزیز و آرمان‌های بلند و مقدس انقلاب و امام راحل و اسلام ناب محمدی هستند و در این راه آرام و قرار ندارند.

امیر سرتیپ حاتمی، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را نماد وحدت، همدلی و مدیریت جهادی در کشور دانست و تاکید کرد، نیرو‌های مسلح توانسته‌اند در دوران‌های مختلف با تأسی به راه امام راحل و شهدای گرانقدر در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، رزمی و پشتیبانی از شرایط دشوار تحمیلی دشمن عبور کنند و به قله‌های سرافرازی دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه نیرو‌های مسلح جانفشان، به برکت انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبان نیرو‌های مسلح با ظرفیت بسیار بالای علمی، فناوری و دانشمندی، خود را متعهد به تجهیز این نیرو‌ها به جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های رزمی و حمایت از خانواده‌های نیرو‌های مسلح می‌داند و در این راه تلاش پرثمری را از خود نشان داده و در آینده نیز درخشان‌تر از گذشته خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به تقارن جشن پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی با رسوایی اسکتبار جهانی از ثمرات بسیار مهم بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از این مدت، حقانیت کلام و شعار ملت شریف ایران برای جهانیان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن و عهدشکنی، دشمنی، کینه‌توزی و شیطان بزرگ بودن، موکداً آشکار شد و به جهانیان بیش از پیش اثبات شد که ملت ایران دوستدار صلح و ثبات در جهان است.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: به ملت عزیز ایران این اطمینان را می‌دهیم که برای دفاع از آنان و سرزمینمان و آرمان‌های امام و شهدا و در اطاعت از فرمان معظم کل قوا ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم داشت و برای عمل به این عهدمان و برای ارتقا توان دفاعی‌مان از هیچ کشوری و قدرتی هراس به خود راه نخواهیم داد و با شجاعت و همدلی ملت، دولت و جوانان و ظرفیت‌های علمی کشورمان به پیشرفت‌هایمان ادامه خواهیم داد.

درخشش ارتش بسیار معنادار و الهام‌بخش است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نقش ارتش در برقراری امنیت و افزایش اقتدار و بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این میدان غرورانگیز و افتخارآفرین، درخشش ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار معنادار و الهامبخش است.

سردار سرلشکر حسن باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با «ویژه‌نامه بر مدار آفتاب» ارتش، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح و به پشتوانه حمایت‌های ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی، با فرماندهی و هدایت پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی به نقطه‌ای از شکوفایی، پیشرفت، عزت و عظمت رسیده است که امنیت و آرامش پایدار و مثال‌زدنی کشور را هم‌اینک از جلوه‌های تردیدناپذیر خود در جهان معاصر قرار داده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نقش ارتش در برقراری امنیت و افزایش اقتدار و بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: در این میدان غرورانگیز و افتخارآفرین، درخشش ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار معنادار و الهام‌بخش است

وی افزود: ارتشی که پس از عبور از دوران وابستگی و حقارت رژیم شاهنشاهی، با تصمیم راهبردی و سرنوشت‌ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در جریان نهضت اسلامی، حفظ و تحت تعالیم و آموزه‌های اسلام ناب محمدی و مکتب ولایت فقیه، با تثبیت جایگاه خود در ساختار و دکترین دفاعی کشور در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، ترجمان «ارتش انقلابی» شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: امروز ارتش انقلابی هم‌راستا و هم‌افزا با سایر نیرو‌های مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با رصد و پایش اردوگاه خصم و تحرکات منطقه‌ای و اقدامات پیرامونی دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی و نیل به قله‌های حیرت‌آور و تحسین‌برانگیز پیشرفت در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دفاعی و بهره‌مندی از نیروی انسانی مقتضی شرایط انقلاب اسلامی در نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی موجبات آرامش، اعتماد، اطمینان خاطر و افتخار ایرانیان غیور و انقلابی را فراهم ساخته است.

وی تاکید کرد: ارتش، لحظه‌ای از درک و تلاش در ارتقای آمادگی و توان پاسخگویی به تهدید‌های دشمنان داخلی و بدخواهان میهن اسلامی و تضمین پیشروندگی انقلاب و پیشرفت کشور عزیزمان دریغ نکرده است.

سرلشکر باقری گفت: در آستانه برپایی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و طلیعه دهه پنجم انقلاب، بر آحاد ارتشیان غیور و خانواده بزرگ ارتش درود می‌فرستم. در مسیر فرا روی، از آنان انتظار است که بیش از پیش به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در ارتقای توان و آمادگی‌های رزمی و تعالی معنوی و بصیرتی، تأمین غیرتمندانه نیاز‌های معیشتی کارکنان و هم‌افزایی با سایر نیرو‌های مسلح، با محور قرار دادن رویکرد تحولی و انقلابی و ابداع روش‌های انقلابی و جهادی در مقطع نوین از فرماندهی و مأموریت خود بیندیشند تا همچنان لیاقت و شایستگی‌های مدال «ارتش حزب‌الله» و «ارتش متدین» که از امامین انقلاب اسلامی دریافت کرده‌اند، نشان داده و ره‌گشای نسل‌های امروز و فردای این سازمان راهبردی قرار گیرند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: با تعظیم به مقام شامخ شهیدان گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت خدمات و نقش آفرینی‌های ماندگار، حماسی و مباهات‌آفرین ارتشیان عزیز که جلو‌های از اراده الهی در نصرت و یاریبخشی به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است، دوام توفیق ارتش مقتدر و ولایی در دستیابی به افق‌های جدید و موفقیت‌های ممتاز در حوزه‌های دفاعی و فرهنگی و نیز عرصه‌های مردم‌یاری و خدمت به محرومان و مستضعفان، به ویژه صیانت از استقلال، تمامیت‌ارضی و نظام جمهوری اسلامی و اقتدار ملی کشور تحت عنایات حضرت ولیعصر (عج) و نایب برحقش، ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای را از درگاه کبریایی مسئلت می‌کنم.

حضور چشم گیر نیروی زمینی ارتش در آرامش کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیروی زمینی محوری ارتش طی چهل سال گذشته، در عرصه‌های مهم، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با «ویژه‌نامه بر مدار آفتاب» ارتش، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیوستن بدنه مؤمن، انقلابی و ولایتمدار ارتش به صفوف ملت، مسیر پیروزی انقلاب و شکست طاغوت را هموار کرد.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی نظامی سازمان یافته و آماده دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی، با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی در سال ۱۳۵۸ جانی دوباره گرفت و توانست با حضور مؤثر خود اوّلین گام مهّم را با دفع غائله گنبد، آمل و کردستان، پشت سر گذارد.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: با شکست منافقین ملحد، کوردل و پایان یافتن مناقشات داخلی، توطئه استکبار جهانی با تحریک رژیم بعثی عراق در هجوم سراسری به کشور در پایان شهریور ۱۳۵۹ با هدف شکست سریع انقلاب نوپای اسلامی و با زمینه‌سازی‌های فراوان سیاسی و نظامی آغاز شد.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایه و ستون اصلی میدان نبرد، با درایت امام خمینی (ره) و پشتیبانی ملت فداکار ایران در قالب یکان‌های منظّم و با حمایت ژاندارمری، سپاه پاسداران و یکان‌های مردمی بسیج در فرصتی اندک در تمامی خطوط نبرد به مقابله با دشمن بعثی پرداخت و طی هشت سال دفاع مقدس با حضور مؤثر در صد‌ها عملیات آفندی و پدافندی مرز‌های مقدّس کشور را از هر آسیبی حفظ کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو با تقدیم بیش از ۴۶ هزار شهید، جانباز و ایثارگر، دِین خود را به ملت شریف ایران اسلامی ادا کرد تا نماد غیرت و مردانگی، در تاریخ به یادگار بماند، گفت: در همان دوران جنگ تحمیلی، با وجود تحریم‌ها، تلاش‌های زیادی برای خودکفایی کردند و با بازسازی تانک‌ها، نفربر‌ها و سلاح‌ها روی پای خود ایستادند.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: با گذر عزتمندانه از دوران پرافتخار دفاع مقدّس، با بهره‌گیری از تدابیر ارزشمند فرماندهی معظّم کلّ قوا، با تأسیس مراکز تولید، بهینه‌سازی و بازسازی تجهیزات، طراحی و تولید انواع تجهیزات نظامی از جمله سلاح انفرادی، تانک ذوالفقار، قطعات انواع بالگرد‌ها و صد‌ها دستاورد دیگر، شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیدند. به طوری که در حال حاضر نیروی زمینی ارتش قادر است سلاح و تجهیزات مورد نیازش را طراحی و تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی چهل سال گذشته، در عرصه‌های مهم، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته و با استقرار مقتدرانه در مرز‌های کشور و برگزاری رزمایش‌های بزرگ متعدّد، سهم بسزایی را در آرامش و امنیت کشور ایفا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به حضور این نیرو در طرح‌های مردم‌یاری اشاره و تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با شرکت در طرح‌های مردم‌یاری از جمله در حادثه غمبار زلزله سرپل ذهاب، خدمات شایانی را به جامعه ارائه کرده است؛ بگونه‌ای که رضایتمندی فرماندهی معظّم کلّ قوا را به همراه داشته و در حال حاضر نیز، تمامی مساعی خود را در جهت تحقق تدابیر ارزشمند آن فرماندهی معظم، بر مبنای سه اصل مهم، ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری، معطوف کرده است.

امیر سرتیپ حیدری در پایان گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با الطاف خاصه حضرت باری تعالی و عنایت ویژه ولیعصر (عج) و تحت رهبری‌های حکیمانه امام امّت به فرجام رسید و بصیرت و رهبری داهیانه فرماندهی معظّم کلّ قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و خون پاک شهدا ضامن بقای آن شد را به پیشگاه آقا امام زمان، مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، خانواده‌های معظّم شهدا، ایثارگران و آحاد ملّت شریف، نستوه و انقلابی ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و به ارواح طیّبه و نورانی شهدا و امام شهدا درود و سلام می‌فرستیم.

دشمنان با جنگ اقتصادی درپی جبران شکست خود در منطقه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: بدخواهان نظام مقدس ایران اسلامی با جنگ اقتصادی، ایجاد انفعال و نارضایتی فراگیر در کشور، به دبنال جبران شکست‌های پی در پی خود در منطقه و جهان در برابر ملت مقتدر ایران هستند.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در گفتگو با ویژه‌نامه بر مدار آفتاب ارتش با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: به عقیده بسیاری از اندیشمندان آزادیخواه، نهضت بزرگ انقلاب اسلامی ایران، از رخداد‌های مهم و اثرگذار و الگویی بی‌بدیل در دنیا و جهان اسلام در عصر کنونی بود که جهش فکری و عقیدتی در میان ملت‌ها به شکل نهضت‌های بیداری اسلامی پدید آورد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و در ادامه توسط نایب بر حقش امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره بر اصول الهی استوار بوده و با ایجاد تغییرات بنیادین، همه محرومان جهان را به استقلال فکری و سیاسی و رهایی از یوغ مستکبران و حرکت به سمت سعادت واقعی بشری رهنمون و دعوت کرده است.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های استکباری و زیاده‌خواه، چارچوب‌های فکری آزادیخواهانه انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع خود در منطقه و جهان دیده و خود را گرفتار در گستره ریشه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی حس کردند و به دنبال اعمال فشار‌ها و توطئه‌های همه‌جانبه جهت به شکست کشاندن انقلاب بودند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) «تحمیل هشت سال جنگ»، «ایجاد و حمایت از گروهک‌های تروریستی»، «ترور شخصیت‌های انقلابی و علمی اثرگذار در انقلاب»، «تحریم‌های ظالمانه اقتصادی»، «تهاجم گسترده فرهنگی» و «به راه انداختن جنگ نرم با بهره‌گیری از ابزار‌های قدرتمند رسانه‌ای» را گوشه‌ای کوچک از خباثت‌ها و جنایات دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برشمرد.

وی تاکید کرد: بدخواهان نظام مقدس ایران اسلامی در سال‌های اخیر نیز، با دو لبه قیچی توطئه، درصدد هستند تا با جنگ اقتصادی و ایجاد انفعال و نارضایتی فراگیر در کشور، به بازیابی و احیای هیمنه، قدرت و نفوذ از دست رفته و جبران شکست‌های پی در پی خود در منطقه و جهان در برابر ملت مقتدر ایران بپردازند.

امیر صباحی‌فرد یادآور شد: مردم غیور و فداکار ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته، با وجود همه مشکلات و مصائب، برای حفظ آرمان‌ها و دستاورد‌های بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی، هزینه‌های کلان جانی و مالی داده‌اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: این ملت همواره استوار، ثابت قدم و تمام قد در برابر هر دشمنی که نیت و یا قصد تعدی داشته باشد، ایستادگی کرده و به حرکت خود در مسیر پیشرفت، استقلال‌خواهی و خودکفایی همه جانبه ادامه خواهد داد و با تبدیل تهدید‌ها به فرصت و استفاده از ظرفیت‌ها و منافع سرشار ایران اسلامی، حد و مرزی برای تعالی، ارتقا و پویایی نمی‌شناسد.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرزندان این مرز و بوم در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با پشتیبانی و حمایت ملت بزرگوار و هدایت‌های داهیانه فرمانده حکیم و معظم کل قوا، همواره به پیشرفت و خودکفایی در عرصه‌های دفاعی و حفظ اقتدار ملی و تأمین امنیت و آرامش پایدار در شأن ملت بزرگوار ایران، متعهد هستند و به لطف خداوند متعال، مثل همیشه، دشمنان را غافلگیر و پشیمان خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها