جام جم آنلاین از رویه‌ای آشنا در بازار گوشت گزارش می‌دهد

پاسکاری نهادها بازهم برای مصرف‌کنندگان دردسرساز شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تأمین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شکسته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۸۹

به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر مشکلاتی ناشی از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها سبب شد واردات نهاده‌ها برای تولید محصولات پروتئینی با مشکل مواجه شده و نهایتا افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار مصرف مشاهده شود که در این باره حمید ورناصری - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور
دام - به ایسنا، گفت: خوراک دام و طیور را به نمایندگی از دولت وارد کرده و به نرخ دولتی بین مرغداران عرضه کردیم تا مشکل برطرف شود.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون هیچ مشکلی بابت تأمین و بازار خوراک دام و طیور وجود ندارد، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم کنجاله سویا را ۲۳۰۰ تومان، ذرت را کیلویی1200‌تومان و جو را به قیمت کیلویی 1250 تومان به متقاضیان در بنادر تحویل می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مشکل نقل و انتقال پول از سوی بخش خصوصی برای واردات خوراک دام و طیور در حال
برطرف شدن است و به‌زودی محصولات وارداتی بخش خصوصی در بازار عرضه و مشکلات به طور کامل برطرف خواهد شد.
ورناصری گفت: از زمانی که این نهاده‌ها را در بازار توزیع کرده‌ایم، قیمت‌ها و بازار آنها متعادل‌تر شده و به زودی شاهد کاهش قیمت بیشتر آنها خواهیم بود و نهایتا قیمت محصولات پروتئینی کاهش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، پیش از این هم علی‌اکبر مهرفرد - معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی - گفته بود که اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغ، خوراک به‌ویژه نهاده‌هایی همچون ذرت و کنجاله است.
به گفته وی ۹۵ درصد غذای مرغ، ذرت و کنجاله است که ده‌ها کشتی هم‌اکنون در دریا و نزدیکی مرز منتظر هستند که فروشندگان بهای محصولاشان را دریافت کنند و نهاده‌های اصلی را به ما تحویل دهند، اما به خاطر مشکلات ناشی از تحریم و با وجود این‌که بانک مرکزی پول را برای واردات این کالاهای اساسی اختصاص داده، اما هنوز به حساب فروشنده پولی انتقال پیدا نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها