مقامات قضایی بحرین حکم نهایی حبس ابد برای علی سلمان و دو معاونش را تایید کردند تا به این وسیله نشان دهند به هیچ وجه قصد آزادی این رهبر برجسته شیعیان را ندارند‌. جنبش الوفاق بحرین با محکوم کردن این تصمیم خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شد.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۲۳


به گزارش ایسنا، دیوان‌عالی کشور بحرین دیروز حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه شیعه مخالف در این کشور، همراه حسن سلطان و علی الاسود، دو عضو این جمعیت را تأیید کرد. این درحالی بود که شیخ علی سلمان به حکم حبس ابد قبلی خود در پرونده جاسوسی برای قطر اعتراض کرده بود‌.
دادگاه بحرینی در ژوئن گذشته رهبر جمعیت الوفاق و دو نفر از معاونانش را به همین اتهام تبرئه کرد، اما دادستانی کل درخواست تجدیدنظر کرد تا نشان دهد زندانی کردن شیخ علی سلمان یک اقدام کاملا سیاسی بوده و هیچ ارتباطی با اتهامات واهی علیه او ندارد‌.
شیخ علی سلمان که سال ۲۰۱۴ بازداشت شد ابتدا به چهار سال زندان به اتهام تحریک مردم و اهانت به وزارت کشور محکوم شده بود، اما بعد از گذراندن این مدت، دادگاه بحرین احکام دیگری را به پرونده او ضمیمه کرد.
در ژوئیه ۲۰۱۶ دستگاه قضایی بحرین جمعیت الوفاق بحرین را - که بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی قبل از استعفای نمایندگانش از پارلمان محسوب می‌شد- منحل کرد. این جمعیت روز گذشته با صدور بیانیه‌ای با اعلام این‌که پرونده دبیرکل این جمعیت به بن‌بست رسیده، خواستار آزادی فوری وی شد. به گزارش شبکه المنار، براساس بیانیه جمعیت الوفاق، شیخ علی سلمان دوره محکومیت چهار ساله خود را سپری کرده بود، اما مقامات بحرین اتهام جدیدی با عنوان جاسوسی برای قطر به او وارد کرده و برای پنجمین سال شیخ سلمان را در زندان نگه داشته‌اند.
اتهام جاسوسی برای قطر پس از هفت سال با ابتکار عمل آمریکایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس که سال ۲۰۱۱ تصویب شد، مطرح و رژیم بحرین در سال ۲۰۱۷ آن را پس از وقوع بحران در شورای همکاری خلیج فارس میان قطر و کشورهای مصر، بحرین، امارات و عربستان اجرایی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها