روزنامه فایننشال اکسپرس هند روز یکشنبه گزارش داد که پالایشگاه بهارات پترولیوم (بی پی سی ال) به عنوان دومین پالایشگاه بزرگ این کشور به لحاظ ظرفیت در ماه های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد می کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۶۰
پالایشگاه هندی از ایران نفت می خرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «آر.راماچاندران» مدیر مجموعه پالایشگاه های بی پی سی ال در گفت وگو با این نشریه گفت: از آنجایی که نفت ایران مرغوب ترین نفت مورد نیاز پالایشگاه های هند است شرکت اش قصد دارد بعد از سه ماه وقفه، یک میلیون بشکه از ایران نفت خام وارد کند.

به گزارش ایرنا، شرکت بهارات پترولیوم هند به رغم تهدید‌های آمریکا، برای ماه ژوئن (خرداد گذشته) نیز یک میلیون بشکه نفت بیشتری از ایران سفارش داده بود.

خرید نفتی از ایران امروزه برای مشتریان بین المللی از آن جهت بسیار جذاب‌تر شده است که خرید مدت‌دار نفت ایران نسبت به خریدهای نقدی بهتر است.

در واقع، زمانی که قیمت برای شرکت بهارات هند کاهش یافت، آنها تمایل بیشتری برای خرید دارند.
در حال حاضر هند عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران پس از چین است و ازجمله کشورهایی است که در دور قبلی تحریم‌های آمریکا روابطش را با ایران قطع نکرد و این کشور روابط خود با ایران را تنها محدود به تحریم‌های سازمان ملل متحد کرد.

آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام در ماه جاری به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 روز مجبور شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم‌هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها