جام ملت‌های آسیا 2019 کمتر از دو هفته دیگر در امارات آغاز می‌شود تا پس از یک ماه، قهرمان هفدهمین دوره این مسابقات مشخص شود. تیم‌های مطرح قاره کهن به پشتوانه لژیونرهای خود در لیگ‌های اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس، حساب ویژه‌ای روی قهرمانی در این مسابقات کرده‌اند. در حالی که تا چند سال پیش تعداد بازیکنان آسیایی در لیگ جزیره انگلیس بسیار معدود بود، حالا تعداد این ستاره‌ها بیشتر شده است. در همین راستا، شبکه فاکس اسپورت آسیا به 6 ستاره آسیایی پرداخته که امسال در لیگ جزیره حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۷۵

1. متئو رایان؛ تیم ملی استرالیا، باشگاه برایتون
گلر 29 ساله باشگاه در فصل جاری لیگ برتر 1530 دقیقه درون دروازه این تیم ایستاده و با ثبت 56 سیو، در رده پنجم بهترین دروازه‌بان‌های لیگ جزیره از این حیث قرار دارد. او همچنین توانسته 3 کلین شیت هم به نام خودش ثبت کند. رایان در سال 2017 و به صورت قرضی از باشگاه بلژیکی خِنک به برایتون پیوست و خیلی زود به گزینه اصلی کریس هاتن درون دروازه این تیم تبدیل شد. او 49 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد و یکی از عوامل اصلی قهرمانی استرالیا در جام ملت‌های 2015 در کشور خودش بود. او در جام ملت‌های گذشته، 3 کلین شیت را در مسیر قهرمانی این تیم به نام خودش ثبت کرد.

2. علیرضا جهانبخش؛ تیم ملی ایران، باشگاه برایتون
فوروارد تیم ملی فوتبال ایران پس از گذراندن سه فصل موفق با تیم هلندی آلکمار، تابستان گذشته با قراردادی پنج ساله به برایتون پیوست. او در آخرین فصل حضورش در هلند توانست برای آلکمار 21 گل بزند و آقای گل لیگ این کشور شود. گرچه او طی چند هفته گذشته به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش خارج بوده است، اما تاکنون ده بازی برای تیمش انجام داده که در چهار مورد از ابتدا وارد زمین شده است.
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران امیدوار است جهانبخش در کنار دیگر بازیکنان تیم ایران بتواند در جام ملت‌های هفدهم به موفقیت برسد. این مهاجم 25ساله هنوز در عرصه بین‌المللی به موفقیت نرسیده و امید دارد در امارات به این ناکامی پایان بدهد.

3. یوشی نوری موتو؛ تیم ملی ژاپن، باشگاه نیوکاسل
مهاجم ژاپنی تیم فوتبال نیوکاسل اول در لیست آسیایی سامورایی‌ها نبود، اما مصدومیت لحظه آخری تاکوما آسانو موجب شد تا هاجیمه موری واسو، سرمربی تیم ملی ژاپن موتو را برای جام ملت‌های 2019 به تیم ملی دعوت کند. او ابتدای فصل جاری از باشگاه آلمانی ماینس به نیوکاسل آمد و در چهار بازی که از ابتدا برای این تیم به میدان رفته، تنها یک گل زده است. این مهاجم 26ساله در ترکیب تیم ملی ژاپن در جام جهانی روسیه هم حضور داشت و با این تیم تا یک‌هشتم نهایی بالا رفت. او می‌تواند در کسب پنجمین قهرمانی ژاپن در این رقابت‌ها نقش مهمی داشته باشد.

4. مایا یوشیدا؛ تیم ملی ژاپن باشگاه ساوتهمپتون
یوشیدا یکی از باتجربه‌ترین آسیایی‌ها در لیگ جزیره به حساب می‌آید و هم‌اکنون هفتمین فصل حضورش در لیگ برتر انگلیس را تجربه می‌کند. او در این مدت 135 بازی در لیگ جزیره انجام داده و جزو اولین بازیکنانی بود که نامش برای جام ملت‌های 2019 اعلام شد. او در تمام بازی‌های ژاپن در جام جهانی 2018 حضور داشت و یکی از عوامل اصلی استحکام خط دفاعی این تیم بود. او در تیم قهرمان ژاپن در جام ملت‌های آسیا سال 2011 قطر تیر حضور داشت و حالا مربیان این تیم امیدوارند از تجربه این مدافع در امارات هم استفاده کنند.

5. کی سونگ یونگ؛ تیم ملی کره‌جنوبی، باشگاه نیوکاسل
بدترین خبر برای نیوکاسل این است که بازی‌های آخر سال 2018 و بازی‌های ابتدایی 2019 را باید بدون دو ستاره آسیایی‌اش انجام دهد. بعد از موتو ژاپنی، سونگ یونگ کره‌ای هم باید به دلیل جام ملت‌ها از این تیم جدا شده و به امارات برود. این در حالی است که سونگ در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی در نیوکاسل داشته است.
به همین دلیل هم بود که رافائل بنیتز، سرمربی اسپانیایی نیوکاسل نگرانی‌اش از رفتن این بازیکن کره‌ای را این‌طور بیان کرد: مذاکرات زیادی با کره‌ای‌ها انجام دادیم تا این بازیکن را در ماه دسامبر بیشتر در اختیار داشته باشیم، اما هیچ شانسی در این زمینه نداریم.
بازیکن سابق تیم سوانسی 103 بازی ملی دارد و می‌خواهد ناکامی تیمش در فینال 4 سال پیش مقابل استرالیا را امسال با قهرمانی جبران کند.

6. سون هیونگ مین، تیم ملی کره‌جنوبی، باشگاه تاتنهام
بی‌شک باید سون هیونگ مین را بزرگ‌ترین ستاره جام ملت‌های 2019 دانست. این هافبک کره‌ای از زمان پیوستن به تاتنهام در سال 2015، زیر نظر پوچتینو روز به روز بهتر شده و در فصل جاری لیگ جزیره هم 3 گل زده و دو پاس گل نیز به هم تیمی‌هایش داده‌است.
در ماه آگوست سال جاری، او همراه تیم ملی کره‌جنوبی توانست قهرمان بازی‌های آسیایی شده و از خدمت دو ساله سربازی معاف شود. البته باشگاه تاتنهام توانسته موافقت کره‌ای‌ها را گرفته و سون هیونگ مین بعد از دو بازی مرحله گروهی جام ملت‌ها به جمع چشم بادامی‌ها اضافه می‌شود.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها