ترویج مهارت آموزی؛کلید رفع بیکاری
سند توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر تدوین شد.

ترویج مهارت آموزی؛کلید رفع بیکاری

بهره مندی بیش از هفت هزار نفر از نعمت سوادآموزی

امسال تاکنون بیش از هفت هزار نفر از نعمت سوادآموزی بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۵
بهره مندی بیش از هفت هزار نفر از نعمت سوادآموزی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت:امسال بیش از هفت هزار نفر در استان زیر پوشش برنامه‎های سوادآموزی قرار گرفتند.

خالق رییسی افزود: از این تعداد چهار هزار و ۲۵۶ نفر در دوره سوادآموزی،هزار و ۹۴۰ نفر در دوره انتقال و ۸۹۰ نفر در دوره تحکیم، مشغول به تحصیل هستند.

رئیسی افزود:عملکرد امسال نهضت سوادآموزی استان در پوشش بی‎سوادی، بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

وی، بیشترین میزان باسوادی در جامعه هدف نهضت سوادآموزی یعنی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را در شهرستان شهرکرد با ۹۷ و ۹ دهم درصد و کمترین میزان را در شهرستان کوهرنگ با ۸۲ و هشت دهم درصد اعلام کرد.

وی با بیان اجرای طرح آموزش مهارت‌های رایانه با رویکرد سواد رسانه‌ای در استان گفت:این طرح پارسال برای ۵ درصد افراد در دوره انتقال اجرا شد، که امسال با رشد سه برابری به ۱۵ درصد افزایش یافت.

رئیسی افزود: در حال حاضر ۴۶۵ مرکز یادگیری محلی در کشور فعال است که ۲۲ مرکز از این تعداد، در استان چهارمحال و بختیاری دایر است.

وی گفت:در این مراکز با هدف توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری، و با بهره گیری از سایر دستگاه‌های اجرایی همچون فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعیت هلال احمر، ۲۰۰ ساعت مهارت آموزی به افراد ارائه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: امسال برای اولین بار در کشور، طرح بانک اسمی سواد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

وی گفت:در این طرح، سطح سواد گروه هدف به صورت مجازی بررسی و بازماندگان از تحصیل و بیسوادان واجد شرایط در استان شناسایی می‌شوند.

رئیسی ادامه داد: در حال حاضر، ۷۰ درصد اطلاعات استان در این بانک جمع آوری شده است.

هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان «روز سوادآموزی» و ۲ تا ۸ دی به عنوان «هفته سوادآموزی» نامگذاری شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها