جنجال دوپینگ وزنه بردار اوکراینی و احتمال تبدیل شدن نقره نواب به طلا

کوروش باقری: آن تیم در بین همه رشته ها، یکی از پاک ترین تیم ها بود / به نواب نصیرشلال تبریک می گویم

خبر دوپینگ الکسی تروختی، وزنه بردار کشور اوکراین که در المپیک 2012 لندن به مدال طلای دسته 105 کیلوگرم دست پیدا کرد، بار دیگر به پاک بودن تیم ملی وزنه برداری ایران در آن تورنمنت صحه گذاشت.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۱۲
کوروش باقری:  آن تیم در بین همه رشته ها، یکی از پاک ترین تیم ها بود / به نواب نصیرشلال تبریک می گویم

به گزارش جام جم آنلاین ، پیش تر در دسته 85 کیلوگرم المپیک لندن، مدال برنز کیانوش رستمی با مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه بردار روسیه به نقره تبدیل شده بود و سعید محمدپور هم پس از آنکه دوپینگ 4 وزنه بردار برتر دسته 94 کیلوگرم، از رده پنجم به رده اول صعود کرد تا مدال طلای المپیک لندن را به دست بیاورد. دوپینگ الکسی تروختی هم در صورت اعلام رسمی از سوی فدراسیون جهانی، سبب خواهد شد مدال نقره نواب نصیرشلال در آن المپیک به مدال طلا تبدیل شود. همه این اتفاقات یک سئوال را در ذهن پررنگ می کند؛ اینکه راز تیم وزنه برداری ایران در المپیک لندن چه بود و کوروش باقری، چطور توانست بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری ایران در المپیک را با یکی از پاک ترین تیم های تاریخ به دست بیاورد؟

سرمربی اسبق تیم ملی که از شنیدن خبر مدال طلای نواب نصیرشلال، خوشحال بود، در این باره گفت: در واقع از روزی که من سرمربی تیم ملی شدم تا روزی که رفتم هیچ کس را به سمت استفاده از قرص یا داروهای غیر مجاز تشویق نکردم. ما آنقدر روی این مسایل حساس بودیم که گاهی از فشار بالای تمرینات صدای خود ملی پوشان هم در می آمد.
کوروش باقری با تاکید بر اینکه در وزنه برداری باید یک قدم جلوتر از علم روز دنیا حرکت کرد افزود: خیلی ها به من زنگ می زنند تا از برنامه های تمرینی آن زمان استفاده کنند، اما این اشتباه است. خود من همیشه گفته ام از ایوانف بیشترین تاثیر را در مربیگری گرفته ام اما کاری که ایوانف می کرد بر ای سال 2000 بود، نه سال 2010 یا 2012. بنابراین من اگر می خواستم با علم تمرینی ایوانف پیش بروم، مطمئنا الان به مشکل برمی خوردیم، همانطور که شیوه های سال 2012، الان جواب نمی دهد. همه چیز در حال تغییر است و اگر شما خودتان را به روز نکنید، شکست خواهید خورد.
کوروش باقری با اشاره به تمرینات پرفشار آن روزهای تیم ملی در آستانه حضور در المپیک لندن گفت: در آن مقطع تمرکز ما روی مسائل دارویی نبود و با یک برنامه تمرینی سخت و فشرده تیم را برای حضور در لندن آماده کردیم. خود من در طول این 20 سال اخیر هرگز یاد ندارم در دوره ای ملی پوشان با آن فشار تمرینی بالا تمرین کرده باشند. ما در برهه ای تمرینات 4 جلسه ای داشتیم. توناژ تمرین، طول تمرین و تعداد حرکات تمرینی که در آن زمان ملی پوشان ما تحمل کردند، حتی با زمان ایوانف هم قابل مقایسه نبود. این در حالی بود که به لحاظ استفاده از مکمل ها بسیار محدودتر از گذشته بودیم. من به جرات می گویم آن تیم وزنه برداری، نه فقط در وزنه برداری که بین تمامی رشته های جز پاک ترین تیم ها بود.
کوروش باقری، در پایان با تبریک مجدد به نواب نصیرشلال و خانواده ورزش به خاطر تغییر احتمالی رنگ مدال این وزنه بردار در المپیک لندن گفت: اینها باعث خوشحالی من است و باعث می شود بیشتر از قبل مطمئن شوم که در آن مقطع کارم را درست انجام داده ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها