گزارش تلفنی از چندین مراکز زیبایی و ارائه خدمات به نوجوان زیر هجده سال

الو؟ من یک نوجوانم!

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی چیست

بینی یکی از اعضای چهره است که در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۰۳
جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی چیست

بینی بدفرم یا نافرم جلوه جذابی به صورت نمی‌دهد و همین‌طور باعث جویدن غذا، تکلم کردن و تنفس نیز تاثیر مخربی می‌گذارد بنابراین بسیاری از افرادی که بینی نافرمی دارند؛ جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی را انجام می‌دهند.

انواع جراحی زیبایی بینی

برای انجام جراحی بینی با استفاده از تیغه باید روی اسکلت بینی تغییراتی را ایجاد کرد. از طرفی برای دسترسی به اسکلت بینی دو راهکار وجود دارد که در اولین روش بین سوراخ‌های بینی یک برش ظریف ایجاد شده و پوست بینی از روی بافت آن جدا می‎شود. این سبک از جراحی زیبایی بینی به روش باز معروف است و در روش دوم یا روش بسته، شکاف‌هایی در قسمت‌های داخلی بینی ایجاد می‌گردد.


تفاوت روش باز و بسته در جراحی زیبایی بینی

هر چند در دو روش باز و بسته پوست از اسکلت بینی جدا می‌شود؛ اما این دو روش تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در روش باز دید جراح، نسبت به تغییراتی که روی بینی انجام می‌دهد بیشتر است و راحت‌تر می‌تواند در ساختار بینی را تغییر دهد؛ در حالی که در روش بسته، پس از انجام جراحی، بافت بینی با سرعت بیشتری ترمیم می‌شود و بسیاری از جراحان معتقدند که در روش بسته زخم بخیه نیز درون بافت بینی باقی نمی‌ماند. از طرفی انتخاب روش جراحی به جراح و میزان مهارت او در هر یک از این روش‌ها بستگی دارد؛ چرا که ممکن است بعضی از جراحان، جراحی زیبایی بینی با روش باز را متناسب بدانند؛ در حالی که بسیاری دیگر روش بسته جراحی زیبایی بینی را ترجیح دهند.

سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی

برای جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی سن مشخصی وجود ندارد؛ اما معمولا افرادی سن قانونی دارند؛ جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی را انجام می‌دهند؛ چرا که در سن رشد بافت بینی هنوز کامل نشده است و ایجاد تعییر در بافت آن می‌تواند مشکلات زیادی را تنفس و ظاهر بینی ایجاد کند.

مدت زمان انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از انواع جراحی زیبایی کوتاه مدت است؛ چرا که این جراحی معمولا بین یک الی دو ساعت طول می‌کشد تا انجام شود. از طرفی عوامل دیگری مانند سرعت عمل و تجربه جراح نیز در زمان جراحی زیبایی بینی نیز تاثیر می‌گذارد. برای انجام جراحی زیبایی متخصص بیهوشی مقدار ماده‌ی بیهوشی را با توجه به مدت زمان عمل جراحی و همین‌طور شرایط و سوابق سلامتی بیمار تزریق می‌کند. از طرفی بیمار پس از انجام جراحی زیبایی بینی معمولا یک الی دو روز مرخص می‌شود. البته باید تا زمان بهبودی کامل نکات زیادی را مد نظر قرار بگیرد تا دچار خونریزی نشود.

جراحی زیبایی بینی به عهده کدام تخصص است

بسیار از افزاد به اشتباه بر این باورند که تمامی پزشکان با گذراندن دوره‌های تخصصی جراحی بینی می‌توانند آن را انجام دهند؛ در حالی که تنها پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح پلاستیک از جمله پزشکانی هستند که می‌توانند؛ جراحی زیبایی بینی را انجام دهند؛ چرا که در این دو رشته به طور تخصصی ساختار بینی بررسی شده است و نحوه اصلاح و تصحیح نافرمی بینی به‌طور کامل آموزش داده می‌شود.

نکاتی که باید پس از جراحی زیبایی بینی انجام دهید

هر چند جراحی زیبایی بینی یک جراحی کوتاه مدت است؛ اما برای ترمیم و بسته شده بافت بینی باید توصیه‌هایی را رعایت کرد که عبارتند از:

1)از مصرف غذاهای سخت و جویدنی در یک الی دو روز پس از جراحی خودداری کنید.

2) پس از جراحی زیبایی بینی، به طور مداوم باید بینی خود را شست‌وشو دهید. اما در زمان شست‌وشو نباید فشاری به بینی وارد کرد تا بخیه‌های داخلی آن آسیب نبیند. برای تمیز کردن بینی می‌توان از قطره‌های استریل و یا سرم مخصوص نیز استفاده کرد.

3) به مدت سه الی شش هفته نباید ورزش‌ها و فعالیت‌هایی سنگینی انجام داد تا به بینی فشار وارد نشده و دچار خونریزی نشود.

4) تا مدتی که بینی کامل بهبود نیافته است از استعمال سیگار، الکل و یا هر گونه دخانیات خودداری کنید؛ چرا که نیکوتین موجود در دخانیات اجازه نمی‌دهد تا بافت جراحی بینی به خوبی ترمیم شود.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها