همه‌چیز دروغ بود. البته برخی به این دروغ سروشکل موجه‌تری می‌دهند و روی آن اسم «تلاش برای جلوگیری از خسارت» می‌گذارند. اما کدام خسارت؟ اینکه یک مدیر بازنشسته دیگر نتواند مدیریت کند خسارت به کدام بخش و به کدام زمینه است؟ فوتبال ایران هرگز این روزها را از یاد نخواهد برد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۲۴
آواز دروغ در کوچه‌پس‌کوچه‌های فوتبال ایران / کاسبان تعلیق چه کسانی بودند؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، اصلاً چرا باید اصرار چند بازنشسته در فدراسیون فوتبال برای ابقا در پست و خدمت به فوتبال(!) باعث شود تا فیفا فوتبال ایران با تعلیق تهدید کند؟ برفرض ماندشان در فوتبال چه‌کار خاصی می‌خواستند انجام بدهند؟ آیا خبر خاصی درراه بود و یا موفقیتی خیره‌کننده برای فوتبال ایران قرار است شکل بگیرد؟ حتی اگر این اتفاق در جام ملت‌های آسیا بیفتد چند درصد از اهالی فوتبال این موفقیت را به فدراسیون تحت هدایت تاج نسبت می‌دهند؟

آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد بخشی از چهره واقعی فوتبال ایران را نشان داد. این ماجرا ثابت کرد فرصت‌طلبان در فوتبال ایران بیشتر از چیزی هستند که تصور می‌شود و البته مطرح کردن دروغ‌های بزرگ در فوتبال ایران پروژه‌ای چندان پیچیده نیست هرچند ورای آن‌یک هوشمندی مذبوحانه دیده می‌شود. دروغ‌ها و فرصت‌طلبی‌های فوتبال ایران را می‌توان در چند دسته یادآوری کرد. نمی‌توان از این موضوع به‌سادگی گذشت که در چند روز اخیر دروغ‌های فراوانی مستقیم و غیرمستقیم گفته شد و «شعور جمعی» را به‌راحتی نادیده گرفتند.

1-همه‌چیز دروغ بود!

بسیاری براین اعتقادند که ماجرای تعلیق فوتبال ایران دروغ بود. چیزی که قبلاً هم به آن اشاره‌کرده بودیم. باورها براین است که مهدی تاج عمدا تعلیق فوتبال ایران وسط کشید تا در بلبشوی ماندن و رفتنش از فدراسیون یک برگ برنده داشته باشد و با همین برگ برنده بماند. به‌این‌ترتیب ماجرای تعلیق از بیخ و بن تکذیب می‎شود، تکذیبی که از سوی بسیاری از اهالی فوتبال مطرح می‌شود.

2- همه‌چیز نسبتاً دروغ بود!

اینکه در رابطه با موضوعی به‌طورکلی دروغی گفته شود بااینکه بخشی از ماجرا دروغ باشد تفاوت چندانی ندارد. اما به‌هرحال این موضوع که خطر تعلیق برای فوتبال ایران کاملاً دروغ بوده اغراق‌آمیز و البته بی انصافانه به نظر می‌رسد. اما ماجرا هم به آن شدتی نبوده که مطرح‌شده است. درواقع «تهدید به تعلیق» با «ابلاغ تعلیق» باهم تفاوت دارد. در چند روز اخیر این‌طور وانمود شد که تعلیق فوتبال ایران قطعی است و این موضوع به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ‌شده این در حالی است که موضوع تعلیق در حد تهدید بود. (این تهدید کاملاً بالقوه است و می‌تواند تبدیل به قطعیت شود). برخی از دروغ‌ها بسیار ماهرانه به نظر می‌رسند.

3- رمزگشایی از یک خبر عجیب

بخشی دیگر از ابهامات بزرگ خبر تعلیق به خبر یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر «ارسال نامه تعلیق» به فدراسیون فوتبال ایران بود. این‌که یک نامه به فدراسیون فوتبال رسیده یا نه در اینجا مهم نیست، مهم این است که این خبرگزاری، خبر مزبور را از کجا آورد؟ ردپای دروغ اینجا هم دیده می‌شود. به نظر می‌رسد برای انتشار این خبر هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده بود.

4- سوءاستفاده‌های فوتبالی

ماجرای تعلیق فرصت ویژه‌ای برای سوءاستفاده‌های معمول در فوتبال ایران بود. از بحث بر سر برکناری کی‌روش در پی تعلیق تا تسویه‌حساب‌های مبتنی بر مصاحبه و تهدید. کاسبی از تعلیق خیلی پررونق بود. این سوءاستفاده‌های فوتبالی بسیار پررنگ بود و نشان داد لایه‌لایه فوتبال ایران به‌شدت بیمار و رنجور است. به‌هرحال آنچه در ماجرای تعلیق بسیار پررنگ بود دروغ‌های پی‌درپی و خجالت‌آوری بود که یکی پس از دیگری مطرح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها