فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان

قاتل فراری و عامل سرقت‌های مسلحانه در دلگان به دام افتاد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر سابقه دار خبر داد که در پوشش مامور و تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت کردند.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۳۱
جزییات سرقت‌های مسلحانه‌ دو برادر

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار داشت:ساعت ۱۴ روز پنجشنبه هفتم آبان ماه فردی دستبند به دست! به واحد گشت کلانتری ۱۳۷ جنت آباد مراجعه و عنوان داشت از دست دو سارق مامور نما گریخته است.

این شخص پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به مأمورین عنوان کرد: سرنشینان یک خودرو سمند سفید در حالیکه اسلحه و دستبند در اختیار داشتند، در خیابان جنت آباد جلو مرا گرفته [بدون نشان دادن کارت شناسایی] و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور اقدام به زدن دستبند به دستانم کرده و مرا سوار ماشین کردند؛ آن‌ها پس از سوار کردنم به ماشین اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانک، وجه نقد و ... کردند.

مالباخته در خصوص نحوه‌ فرار خود از دست افراد مامور نما عنوان داشت: زمانیکه مرا سوار ماشین کردند، سرنشینان سمند [بر خلاف رفتار مأمورین واقعی] اقدام به گرفتن رمز عار بانک‌ها کرده و در مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کرده تا رمز کارت عابر بانک‌ها را امتحان کنند؛ دیگر اطمینان پیدا کردم که آن‌ها مأمور نیستند و به همین علت در یک لحظه از متوقف بودن ماشین در کنار خیابان استفاده کرده و در حالیکه به دستانم دستبند زده شده بود از سمند پیاده شده و فرار کردم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه در پوشش مامور»، پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، بهره گیری از اظهارات مالباخته و تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام «امیر» (۳۴ ساله) شدند که پیش از این بار‌ها به اتهام «سرقت تحت پوشش مامور» و «سرقت مسلحانه» دستگیر و روانه زندان شده بود و آخرین بار نیز به اتهام آزار و اذیت جنسی دستگیر و سال گذشته از زندان آزاد شده است.

با شناسایی تصویر امیر به عنوان یکی از سرنشنیان خودرو سمند سفید رنگ، کارآگاهان اداره یکم با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که برادر «امیر» به نام «حسام» (۳۶ ساله) نیز یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو می‌باشد که البته یک خودرو سمند سفید در اختیار دارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه این دو برادر در منطقه تهرانسر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی به این محل مراجعه و در ساعت ۱۰ روز شنبه هفدهم آبان ماه موفق به دستگیری هر دو برادر شدند؛ در زمان دستگیری، دو برادر درحالیکه با خودرو سواری سمند قصد خارج شدن از مخفیگاه خود را داشند، با اطلاع از حضور پلیس تلاش کردند تا از دست کارآگاهان متواری شوند که بلافاصله خودرو آن‌ها از ناحیه لاستیک مورد هدف گلوله قرار گرفت و پس از توقف خودرو هر دو نفر دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمین، کارآگاهان موفق به کشف چندین پلاک دارای سابقه سرقت، چراغ گردان، یک قبضه اسلحه وینچستر، یک دستگاه موتورسیکلت ns دارای سابقه سرقت و ... شدند. در بررسی سابقه‌ی موتورسیکلت مسروقه نیز مشخص شد که متهمان این موتورسیکلت را پس از شناسایی آن در سایت دیوار و تماس با فروشنده (مالک موتورسیکلت)، در پوشش خریدار و به شیوه مسلحانه در زمان قرار ملاقات با مالک آن جهت خرید موتورسیکلت سرقت کردند.

متهمان که هر دو نفرشان اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه دارند، پس از دستگیری و انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به سرقت تحت پوشش مأموران همراه با تهدید سلاح گرم اعتراف کرده و در ادامه‌ی تحقیقات به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در الهیه، محدوده اتوبان همت و ... اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها