پایان سلطه ۱۰ ساله مسی و رونالدو؛

لوکا مودریچ مرد سال فوتبال جهان شد +تصاویر

کاپیتان تیم ملی کرواسی به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۲۸
لوکا مودریچ مرد سال فوتبال جهان شد +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما؛ مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ دوشنبه شب در لندن برگزار شد.

در این مراسم از بین سه گزینه کریستیانو رونالدو، لوکا مودریچ و محمد صلاح کاپیتان تیم ملی کرواسی و بازیکن شماره ۱۰ رئال مادرید با آرای سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی و کارشناسان فوتبال به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۱۸ فیفا انتخاب شد و به سلطه ۱۰ ساله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو پایان داد.

آخرین بار کاکا در سال ۲۰۰۷ این عنوان را به دست آورده بود.

مودریچ پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن سال گفت: افتخاری بزرگ و حس زیبایی است که اینجا ایستاده ام؛ به رونالدو و صلاح هم به خاطر فصل فوق العاده ای که داشتند تبریک می گویم و اطمینان دارم آنها دوباره برای این جایزه مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: باید از همبازیانم در تیم ملی کرواسی و کادر فنی تشکر کنم زیرا بدون آنها این جایزه نصیب من نمی شد. این جایزه را به خانواده ام تقدیم می کنم. همچنین از تمام هواداران در سراسر دنیا که از من حمایت کردند و رای دادند تشکر کنم. تیم ما ادامه دهنده نسل فوق العاده کرواسی در سال 1998 بود و توانستیم رویا را به واقعیت تبدیل کنیم.

در بخش های دیگر نیز برترین های سال ۲۰۱۸ نیز بدین ترتیب معرفی شدند:

برترین مربی سال از بین زین الدین زیدان، دیدیه دشام و زلاتکو دالیچ، دشام سرمربی تیم ملی فرانسه که موفق شد با این تیم قهرمان جهان شود به عنوان برترین مربی مرد انتخاب شد.

تیبو کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک در رقابت با هوگو لوریس و کسپر اشمایکل عنوان برترین دروازه‌بان سال فیفا را به دست آورد.

راینالد پدروس سرمربی تیم بانوان المپیک لیون به عنوان برترین سرمربی تیم های بانوان انتخاب شد؛ آساکو تاکاکورا (ژاپن) و سارینا وینمان (هلند) رقیبان وی در این بخش بودند.

محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول جایزه بهترین گل سال (پوشکاش) را از دیدیه دروگبا دریافت کرد.

لوکا مودریچ مرد سال فوتبال جهان شد

محمد صلاح بعد ازدریافت جایزه گفت:صحبت زیادی ندارم.ازاینکه گل من به عنوان زیباترین گل انتخاب شدبسیارخوشحالم و ازافرادی که به من رای دادندتشکرمی کنم.

جایزه بهترین هواداران فیفا را که سه نامزد نهایی آن هوادارن تیم ملی پرو، هواداران تیم های ملی ژاپن و سنگال و سباستین کاررا بودند را در نهایت به هواداران پرو رسید.

جایزه فیرپلی فیفا به لنارت تی اهدا شد؛ پیرلوئیجی کولینا داور بازنشسته ایتالیایی و پائولو مالدینی اسطوره تیم ملی ایتالیا جایزه فیرپلی را اهدا کردند.

الکس مورگان (مارتا) ستاره تیم ملی برزیل به عنوان بهترین بازیکن زن سال فیفا انتخاب شد.

تیم منتخب سال فیفا:

دروازه‌بان: داوید دخه‌آ،

مدافعان: دنی آلوز، سرخیو راموس، واران، مارسلو

هافبک‌ها: لوکا مودریچ، انگولو کانته، ادن هازارد،

مهاجمان: لیونل مسی، کیلیان ام باپه و کریستیانو رونالدو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها