نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه می‌گوید، کشورش نسبت به تحقق راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحران موجود در وضعیت فعلی ادلب امیدوار است‌. این درحالی است که برخی منابع به اسپوتنیک نیز گفتند، ترکیه از طریق روسیه از دمشق درخواست کرده است مهلت اضافی چند روزه‌ای را قبل از شروع عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب در نظر بگیرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۰۱

به گزارش رویترز، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه در امور سوریه اظهار کرد، به اعتقاد وی، تفکیک شبهنظامیان افراطی و جناح مخالف میانهرو در ادلب امری است که بهعهده ترکیه است. وی پس از دیدار خود با استفان دیمیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه به خبرنگاران گفت: ما میگوییم وضعیت در ادلب باید بهطور کامل و با استفاده از راهکاری مسالمتآمیز حلوفصل شود. عدم استفاده از نیروی نظامی در این زمینه امری محتمل است. این مقام روسی تصریح کرد: استان ادلب در حیطه مسؤولیتهای ترکیه است و این مسؤولیت آنهاست که میان اپوزیسیون میانهرو و افراطگرایانی از جبههالنصره و سایر گروههای تروریستی تمایز قائل شوند.

منابع خبری میگویند رهبران روسیه و ترکیه در حال همکاری جدی برای یافتن راهکار هستند. این درحالی است که برخی منابع دیگر میگویند این غیر ممکن است که ترکیه بتواند گروههای تروریستی مستقر در ادلب را از هم تفکیک کند. شهر ادلب آخرین پایگاه و سنگر گروههای تروریستی از ارتش آزاد گرفته تا هیات تحریرالشام وابسته به القاعده است. دولت سوریه میگوید تصمیم جدی دارد تا این استان را از لوث تروریستها پاکسازی کند. ایران و روسیه نیز با شروع این عملیات موافق هستند، اما ترکیه بشدت با آن مخالف بوده و میگوید چنین حملهای به غیرنظامیان آسیب خواهد رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها