یار همیشگی و دست راست محمد مایلی کهن می گوید تیم ملی فوتبال ایران بخت اصلی قهرمانی در جام ملت های آسیا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۱۳
مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران:  حق این فوتبال نیست کی روش روزی 115 میلیون بگیرد

جام جم آنلاین – نادر فریادشیران به یادماندنی ترین روزهای فوتبالی خود به عنوان یک مربی را 22 سال پیش پشت سر گذاشت یعنی وقتی دستیار محمد مایلی کهن در جام ملت های 96 امارات بود.

فریادشیران اکنون می گوید واقعا دیگر وقتش رسیده که تیم ملی فوتبال ایران قهرمان جام ملت های آسیا شود. او که یکی از بزرگ ترین منتقدان کنونی کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: «کی روش پارادوکس بزرگ فوتبال ماست. او قبلا سرمربی رئال بوده و سال ها افتخار دستیاری الکس فرگوسن را داشته است. او با جوانان پرتغال هم قهرمان اروپا شده است اما همه این ویژگی های خوب باعث نمی شود اجازه نداشته باشیم از او انتقاد کنیم.»

وی افزود: «رفتارهای او باعث شده که معماهای پیچیده در تیم ملی فوتبال ایران شکل بگیرد. زمانی کار بسیار خوبی انجام داد و در راستای مبارزه با بازیکن سالاری رحمتی وعقیلی را خط زد. اما امروز سردار آزمون را با وجود خداحافظی از تیم ملی دوباره دعوت می کند. اتفاقات در تیم ملی زیاد است اما چیزی که در رابطه با آن اطمینان دارم این است که او به تنهایی تکمیل کننده این اتفاقات نیست.»

فریادشیران در ادامه گفت: «متاسفم که بگویم تیم رسانه ای قوی در اطراف کی روش وجود دارد. این تیم می تواند هر کسی را که دلش خواست بایکوت کند. اکنون چرا نامی از فریادشیران در رسانه ها چیست؟ چون تصمیم گرفته شد من بایکوت باشم.»

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: « با این وجود من همیشه حرفم را می زنم. بگذارید از این شروع کنم که در زمان افشین قطبی 120 بازیکن به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند اما فقط 30 نفر در نهایت برای تیم ملی بازی کردند. مسلم است که پشت این قضیه یک شبکه مافیایی وجود داشت. انتخاب افراد برای تیم ملی همیشه حساب و کتاب دارد. الان هم قضیه مشابه در تیم ملی وجود دارد. چرا کی روش باید شش نفر از استقلال و یک نفر از پرسپولیس دعوت کند؟ کی روش با این کار به هواداران فوتبال دهان کجی می کند. او به لجبازی خود با تمام ارکان فوتبال ایران ادامه می دهد.»

فریادشیران عنوان کرد: «متاسفانه 10، 12 سال است که کاسبان فوتبال همه چیز را غصب کرده اند. اکنون شاهد حضور افراد غیر فوتبالی متعددی در لایه لایه این ورزش هستیم.»

وی یادآور شد: «قهرمانی در جام ملت های آسیا شاید برای کی روش رویا باشد اما برای ما ایرانی ها نه. ما قبلا سه دوره قهرمان جام ملت های آسیا شده ایم و حداقل سه بار هم عنوان سومی این رقابت ها را به دست آورده ایم. همان جام ملت های 96 را یادتان می آید؟ ما دو بار با عربستان بازی کردیم. در مقدماتی این تیم را سه بر صفر بردیم اما در نیمه نهایی به همین تیم در ضربات پنالتی باختیم. در تمام دنیا امکان ندارد وقتی در مقدماتی با تیمی بازی کنید در بازی دیگری به غیر از فینال روبروی این تیم قرار بگیرد. اما از آنجایی که در جام ملت های سال 96 میلادی آسیا توطئه امارات و عربستان دخیل بود ما در نیمه نهایی مقابل عربستان قرار گرفتیم. اگر عربستان در نیمه نهایی حریف ما نمی شد ما قطعا قهرمان آن رقابت ها بودیم.»

فریادشیران گفت: «کی روش قبل از جام ملت های آسیا باید به سوالات متعددی پاسخ بدهد. او باید به ما بگوید چرا برخی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کند اما یک دقیقه هم به آنها بازی نمی دهد؟ »

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: «من مخالف حضور بازیکنان ایرانی خارج از کشور در تیم ملی نیستم. اما اولویت با کسانی است که در ایران بازی می کنند نه بازیکن دورگه ای که هیچ زحمتی پیش از این برای تیم ملی نکشیده است.»

کارشناس فوتبال ایران بیان کرد: «فوتبال ما حقش این نیست که کی روش در آن روزی 115 میلیون تومان درآمد داشته باشد. چرا یک خبرنگار باید ماهی دو میلیون تومان حقوق بگیرد اما کی‌روش روزی 115 میلیون تومان درآمد داشته باشد؟ این وضعیت را مدیران بی لیاقت به وجود آورده اند.»

وی با ادامه انتقاد از سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران افزود: «ما در دوره گذشته به عراقی در یک چهارم نهایی باختیم که آن زمان دو سوم این کشور در اشغال داعش بود. امکاناتی که در این هشت سال در اختیار کی روش قرار دادیم بسیار بیشتر از چیزی بوده که کل تاریخ هفتاد ، هشتاد ساله فوتبال ما داشته است. حالا او با همه این امکانات گلایه مند است و بدتر از آن ادعا می کند قهرمانی در جام ملت های آسیا برایش یک رویاست.»

فریادشیران با انتقاد از مهدی تاج اضافه کرد: « من تاج را فوتبالی نمی دانم. ایشان فوتبالیست بوده است؟ خیر. پسر عموی ایشان رضا تاج است که مدتی فوتبالیست بود. اما همین رضا تاج هم به تیم ملی نرسید. حالا مهدی تاج سوابق فوتبالی پسرعمویش را به خودش نسبت می دهد و می گوید فوتبالی بوده است.»

وی در پایان گفت: «این تیم لیاقت قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد اما فعلا دوستان از "رویا" صحبت می کنند. ای کاش کاری کنند که وقتی رفتند مردم از آنها به نیکی یاد کنند...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها