کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش چند درجه ای دما در روزهای آینده خبر دارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۹۸
کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما از فردا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، امیر سرکرده گفت: مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد در سه روز آینده در غالب نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش رو داریم ، هر چند در ساعات آینده رشد ابر و باران پراکنده در استان مازندران بویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی افزود: از امشب هم با شمالی شدن جریانات هوا و با عبور موج تراز میانی جو ، شرایط رشد ابر و بارش های پراکنده از فردا در بخش هایی از گیلان ، مازندران ، گلستان و ارتفاعات شرقی استان تهران و سمنان مهیا خواهد بود.

سرکرده ادامه داد: از فردا تا روز دوشنبه انتظار کاهش دما بین ۳ تا ۶ در جه را در استان های ساحلی خزر و بخش هایی از نوار شمالی کشور خواهیم داشت که بطور حتم این شرایط بر دامنه های جنوبی البرز از جمله تهران تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پدیده غالب در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه است و این شرایط تا دوشنبه هفته آینده به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بامداد جمعه سرعت وزش باد در زابل به ۷۱ کیلومتر در ساعت رسیده است که باعث ایجاد مشکلاتی در تردد ریلی و جاده ای و همچنین کیفیت هوا می شود .

سرکرده توصیه کرد کودکان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

به گفته وی، در دیگر مناطق کشور هم جوی آرام خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها