رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

آمریکایی ها قدرت نظامی، موقعیت و جایگاه ایران را می دانند و وارد جنگ نظامی نمی شوند

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در سخنان مقام معظم رهبری این نکته اساسی وجود داشت که بزرگنمایی ترس از جنگ وآن را جدی و واقعی نشان دادن، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۶۸
آمریکایی ها قدرت نظامی، موقعیت و جایگاه ایران را می دانند و وارد جنگ نظامی نمی شوند

به گزارش جام جم آنلاین جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام با اشاره به اینکه آمریکایی ها در خاورمیانه و جهان در شرایط خوبی قرار ندارند، افزود: آمریکایی ها در وضعیتی نیستند که بتوانند با قدرت نظامی، موقعیت و جایگاه ایران درمنطقه وارد جنگ نظامی فراگیر شوند.

وی افزود: اگر به سابقه حضور آمریکا در عراق و افغانستان و یا حضور نظامی این کشور در برخی مناطق جهان نگاه کنیم، می‌بینیم با هزینه های فوق العاده سنگین و کمرشکن و بی حاصل جنگ هایی صورت گرفت که آمریکا را زمین گیر کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت نظامی و دفاعی کشور تاکید کرد: ایران قدرت دفاعی و بازدارندگی موشکی فوق العاده بالایی دارد و ازعقبه مردمی و فرهنگی در جهان اسلام و منطقه برخوردار است. لذا آمریکایی ها با در نظر گرفتن این معادلات عقلانی، قطعا ورود به جنگ ایران را مد نظر نخواهند داشت.

رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام با بیان اینکه بزرگنمایی موضوع جنگ، ‌ایران را در گفتگو، تعامل و مذاکره در موضع ضعف قرار می دهد گفت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. ولی رژیم صهیونیستی و آمریکا طی این مدت نشان دادند، اگر می توانستند به ایران حمله می کردند و منتظر بهانه و فرصت نخواهند بود.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکره با آمریکا افزود: هیچ انسانی در هیچ کجای جهان به عنوان مسئول سیاسی یک کشور، با مذاکره سیاسی مخالف نیست و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان تاکید کردند که با مذاکره سیاسی مخالف نیستند، اما اینکه با آمریکایی ها بخواهیم وارد گفت‌وگو شویم غیر ممکن است. چون مقامات این کشور چند ماه قبل قرارداد همه جانبه بین المللی را نادیده گرفتند ونشان دادند که تایید آژانس بین‌المللی اتمی و شورای امنیت را قبول ندارند و با زورگویی قصد دارند ایران را در مظان اتهام قرار دهند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتگو معنایی ندارد، گفت: در شرایط فعلی گفتگو کردن با کشوری که از ما باج خواهی می کند جز تحقیر درعرصه بین الملل و قراردادن کشور در موضع ضعف فایده ای ندارد، به همین دلیل شاهدیم که مقام معظم رهبری تاکید داشتند با این نگاه مذاکره با آمریکا معنایی ندارد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری نارضایتی عمومی و اجتماعی ملت آمریکا از عملکرد ترامپ گفت: چند وقت دیگر تحولات انتخابات سنای آمریکا پیش رو است و با توجه به فروپاشی عقبه اجتماعی دولت ترامپ، و فشار متحدین ترامپ درسطح جهان به نظرمی رسد نباید خیلی عجله کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: اگر قرار است مذاکره ای صورت گیرد وتعاملی انجام شود باید در اوج قدرت با کمترین میزان امتیاز از سوی ایران و گرفتن بیشترین امتیاز از طرف مقابل باشد، ‌قطعا هیچ کشوری بدون قدرت بازدارنده نظامی نمی تواند مشکل خود را حل کند و برای هر مذاکره ای باید پشتوانه محکمی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها