مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب های درسی کلاس اولی ها از امروز 23 تیرماه آغاز شده و تا 20 شهریور ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۱
آغاز ثبت سفارش کتاب درسی کلاس اولی ها

به گزارش جام جم آنلاین، احمدرضا امینی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: همچنین دانش آموزان پایه های دهم شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش نیز می توانند در این فاصله زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.

وی یادآورشد: قبل از ثبت سفارش کتاب های درسی، باید دانش آموز در مدرسه مورد نظر ثبت نام کرده و نامش در سامانه سناد درج شده باشد تا با کد ملی و 6 رقم اول شماره سریال شناسنامه وی، والدین بتوانند وارد سامانه شوند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان ثبت سفارش به صورت فردی و گروهی از طریق مدرسه نیز وجود دارد، تصریح کرد: قیمت یک دوره کتاب درسی برای پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 ، 14 هزار و 400 تومان تعیین و قیمت کتاب های درسی پایه دهم نیز در سامانه مذکور درج شده است.

امینی اضافه کرد: پیش از این امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و کار دانش، پایه‌های یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان فراهم شده بود.

وی بیان داشت: تاکنون 99 درصد دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی سفارش خود را انجام داده اند و تعداد بسیار محدودی باقی مانده است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با اتمام زمان ثبت سفارش اینترنتی کتاب های درسی، دانش آموزانی که موفق به این کار نشده اند شناسایی شده و در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، میزان افزایش قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی 97-98 تنها دو درصد است و کمترین قیمت کتاب های درسی مربوط به کلاس اول ابتدایی با قیمت یک دوره 14 هزار و 400 تومان است و قیمت کتاب های پایه دوم تا ششم نیز به ترتیب 15 هزار و 600 تومان، 20 هزار و 400 تومان، 20 هزار و 300 تومان، 20 هزار و 900 تومان و 24 هزار و 700 تومان تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها