دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: برای ما که جوهره تفکر استکباری آمریکا را به‌درستی از امام (ره) آموخته‌ایم، چنین رفتاری تعجب‌برانگیز نیست، آمریکا از آن زمانی که با انگلیسی‌ها هم‌دست شدند این ناجوانمردی‌ها را در عرصه‌های مختلف با ملت‌ ما داشتند.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۹۰
جوهره تفکر استکباری آمریکا را به‌درستی از امام ‌(ره) آموخته‌ایم

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین درباره با سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمایی مسافربری و با اشاره به رفتار ضدبشری آمریکا بیان داشت: حاکمیت آمریکا این جنایت را علیه کسانی انجام داد که هیچ‌گونه دفاعی از خود نداشتند و در یک هواپیمای مسافربری مقصدی را طی می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تمام تکنولوژی که خود آمریکا در عصر نظامی دارد، این اقدام اشتباه در تشخیص و نوع هواپیما نبود و حمله‌ای ناجوانمردانه را داشتند که طی آن عزیزان ما در آسمان خلیج‌فارس به آتش کشیده شدند، آمریکا نه‌تنها از این عمل عذرخواهی نکرد، بلکه فرماندهی که این کار را انجام داده بود، او را مورد تشویق قرار دادند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای ما که جوهره تفکر استکباری آمریکا را به‌درستی از امام آموخته‌ایم، چنین رفتاری تعجب‌برانگیز نیست، گفت: آمریکا از آن زمانی که با انگلیسی‌ها هم‌دست شدند این ناجوانمردی‌ها را در عرصه‌های مختلف با ملت‌ ما داشتند، حکومت دکتر مصدق را ساقط کردند و سپس در قضایای تشکیل ساواک مبارزین را شکنجه‌ دادند و حاضر نشدند حرف کسانی را که با شاه مبارزه می‌کردند را بشنوند و از منافقین دفاع کردند.

شاکری ادامه داد: چند روزی بیشتر از هفتم‌تیرماه نمی‌گذرد، واضح‌تر از این‌که یک گروه تروریست مسئولیت انفجار حزب جمهوری اسلامی و این همه شخصیت‌ها را به عهده بگیرند و در حال حاضر آمریکایی‌ها آن‌ها را از لیست تروریست خارج کردند که نشان‌دهنده حمایت از تروریست است وحتی عرصه و وسعت گسترده‌ای را در داخل خودشان دارد.

وی بیان کرد: این‌که سخن از استقلال، آزادی، حقوق بشر و عدالت و الفاظی از این‌ها گفته‌اند و ضدگفته‌هایشان عمل کردند، پدیده‌ای است که ما به‌درستی در انقلاب خودمان و در رفتار آمریکا و هم‌پیمانانشان آن را نشان دادیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اظهار کرد: امروز مردم یمن برای استقلال خود و انجام انتخابات مبارزه می‌کنند. چرا باید 5 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و امارات همه با هم اجماع کنند بر سر یک ملت مظلومی که از سرزمین خودش دفاع می‌کند، چرا هفتاد سال است پدیده اشغال‌گری در فلسطین ادامه دارد.

شاکری در ادامه گفت: انسان‌های مظلوم سرزمین یمین، برای اشغال نبودن سرزمینشان جنگ می‌کنند اما فلسطینی‌ها تروریست می‌شوند و صهیونیست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند، حتی به‌خاطر محکوم شدن صهیونیست‌ها در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل آمریکا از آن‌جا خارج می‌شود و آن را تحمل نمی‌کند.

وی بیان کرد: این‌ها با ادعای حقوق بشر، ضد آن عمل کردند و این پدیده‌ای است که امروزه کشورها به درستی آن را شناختند و متوجه شدند راه‌اندازی طالبان، القاعده، داعش و تکویری‌ها و این‌ همه انسان‌هایی که جلوی دوربین‌ها در قفس سوزاندند و به آتش کشیدند، تحت حمایت آمریکا صورت می‌گیرد.

شاکری تاکید کرد: در واقع کنار زدن این نقاب و نشان دادن چهره خون‌آشام آمریکا وظیفه‌ای است که همه‌مان چه در عرصه هنر و چه در عرصه خبر و تحلیل باید آن را نشان می‌دهیم.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها