فردا جام جهانی 2018 روسیه آغاز می شود؛

یک ششم دنیا مقابل المملکه العربیه السعودیه!

بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از فردا رسما آغاز می شود. دیدار افتتاحیه بین میزبان یعنی روسیه و عربستان سعودی از ساعت 19:30 آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۴
یک ششم دنیا مقابل المملکه العربیه السعودیه!

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدار افتتاحیه را بسیاری دوست ندارند. هواداران فوتبال دلشان می خواهد در آغاز هیجان انگیزترین تورنمنت فوتبالی بزرگ ترین تیم ها را ببینند نه تیم هایی مثل روسیه و عربستان سعودی که در دنیا محبوبیتی ندارند. اما به هر حال برای دیدن جام جهانی 2018 چاره ای جز دیدن افتتاحیه آن نیست. در آخرین رده‌بندی فیفا، تیم ملی روسیه که در سال‌های اخیر دچار افت محسوسی شده در رتبه ۷۰ و تیم ملی عربستان در رده ۶۷ قرار دارد و طبیعتا نباید شاهد برگزاری بازی سطح بالایی بین این دو رقیب باشیم.

روس ها به عنوان میزبان تلاش زیادی کرده اند به عنوان میزبان نتایج شایسته ای بگیرند. آنها اردوهای متعدد و بازی های تدارکاتی مختلفی را برگزار کردند و حالا می خواهند به عنوان میزبان در نخستین دیدار مقابل عربستان به پیروزی برسند. عربستان حریف چندان قدرتمندی برای روسیه محسوب نمی شود. البته نباید فراموش کرد که عربستان نیز با آمادگی بسیار بالایی گام به جام جهانی گذاشته. آنها برای اینکه بازیکنان خود را به بهترین شکل ممکن آماده کنند آنها در ازای پرداخت هزینه های کلان به باشگاه لالیگایی فرستادند و دیدارهای تدارکاتی خوبی برگزار کردند همانند دیدار با ایتالیا. در دیدار تدارکاتی با ایتالیا هر چند عربستان دو بر یک شکست خورد اما بازی خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد حالا در برابر قدرت های برتر دنیا می تواند نمایش خوبی داشته باشد. اگر عربستان دیدار افتتاحیه را ببازد با انتقادات زیادی روبرو خواهد شد چرا که در میان تیم های عربستانی یکی از بهترین تدارکات ها را پیش از جام جهانی داشتند.

شکست برای روسیه در افتتاحیه اما بدتر خواهد بود. هواداران میلیونی روسیه به هیچ عنوان انتظار ندارند تیم ملی کشورشان در افتتاحیه ببازد ، آن هم مقابل تیمی که مدعی نیست.

پیش بینی گربه مشهور!

آشیل گربه پیشگو روسی در پیش بینی جالب توجه از برتری سعودی ها برابر روسیه در افتتاحیه جام جهانی 2018 خبر داد.

این گربه معروف روسی که در سن پطرزبورگ زندگی می کند قرار است به عنوان گربه پیشگو رقابت های جام بیست و یکم را پیش بینی کند که در اولین پیش بینی جنجالی از شکست روسیه در جدال با حریف آسیایی خبر داد.

مشخصات کشور روسیه

کشور روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت یک ششم خاک دنیا را در اختیار دارد و پهناورترین کشور دنیاست. روسیه 144.3 میلیون نفر جمعیت دارد و نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. و کشوری بسیاری سردسیر هم محسوب می شود. پایتخت آن مسکو و این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن،دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

زبان رسمی روسیه، زبان روسی است.

در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ۱۹۱۷ انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت. روسیه، با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.

واحد پول روسیه روبل است. اکنون ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه‌است.

مشخصات کشور عربستان سعودی

عربستان سعودی (به عربی: المملکة العربیة السعودیة) بزرگترین کشور در شرق آسیا است، کشوری که حکومت آن پادشاهی است و هم اکنون ملک سلمان پادشاه آن است. این کشور که بخش عمده شبه‌جزیره عربستان را دربر گرفته‌است از شمال با عراق، اردن و کویت از سوی غرب با امارات متحده عربی،قطر و خلیج فارس از جنوب غرب با عمان از سوی جنوب با یمن و از سوی شرق با دریای سرخ هم‌مرز است. جایگاه‌های مهم دینی مسلمانان هم‌چون کعبه، قبرستان بقیع، مسجد النبی و آرامگاه پیامبر اسلام در این کشور جای دارد.

عربستان 32.28 میلیون نفر جمعیت دارد، زبان آن عربی است و پایتخت آن هم ریاض. دین اسلام در این کشور متولد شده‌است.عربستان سعودی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت خام دنیا است. عربستان همچنین دارای ششمین ذخایر گاز طبیعی بزرگ جهان است.

آب و هوای این سرزمین، اقلیم بیابانی و تفاوت دمای شب و روز زیاد است. بیشتر زمین‌های آن را ریگستان تشکیل می‌دهد. اما حدود ۷۵ درصد از این وسعت را بیابان‌های خشک و بی‌آب و علف پوشانده‌اند. سه صحرای بزرگ «صحرای نفوذ»، «بیابان دهنا» و «ربع‌الخالی» مهمترین کویرهای عربستان هستند.

واحد پول این کشور ریال سعودی است.

پنجشنبه 24 خرداد
روسیه – عربستان، ساعت 19:30 (گروه A )/ ورزشگاه لوژنیکی

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها